3

ترکیه: ماکرون با رویکرد نژادپرستانه تشویق به تنش‌ بیشتر می‌کند

  • کد خبر : 331518
  • ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

وزارت خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که ماکرون با رویکرد شخصی و نژادپرستانه تشویق به تنش‌ بیشتر می‌کند.

ترکیه: ماکرون با رویکرد نژادپرستانه تشویق به تنش‌ بیشتر می‌کند

به گزارش افق انلاین به نقل از آناتولی،‌ وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به اظهارات امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه درباره رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور کشور طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ماکرون پیرو عادات استعماری و قدیمی خود، سخنان متکبرانه و قیم مأبانه‌ای بر زبان راند که این اظهارات بازتاب بیرونی از ناتوانی و ناامیدی وی است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دوران حکمرانی فرانسه بر جهان سپری شده، آمده است: ماکرون به‌دلیل اینکه ما طرح‌های موذیانه وی در سیاست خارجی را نقش بر آب کردیم، رئیس ‌جمهور و کشورمان را هدف قرار می‌دهد. اردوغان یکی از رهبرانی است که با بالاترین میزان رای در اروپا انتخاب شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تعیین صلاحیت دریایی هر کشوری در دریای مدیترانه یا هر جغرافیای دیگر در حوزه اختیارات ماکرون نیست. فرانسه باید از اقدامات یک‌جانبه و تحریک‌آمیز و به گروگان گرفتن اتحادیه اروپا در راستای منافع تنگ‌نظرانه خود اجتناب ورزد. پاریس به جای اینکه کورکورانه به عنوان وکیل مدافع یونان و بخش روم نشین قبرس عمل کند باید طرفدار مذاکره و مصالحه باشد. این یکی از الزامات اتحادیه اروپا و ناتو است.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: رئیس‌جمهور فرانسه با رویکرد شخصی و نژادپرستانه قصد تشویق افزایش تنش‌ دارد و منافع اروپا و اتحادیه اروپا را به خطر می‌اندازد. فرانسه هنوز با درکی استعمارگرانه در مدیترانه رفتار می‌کند.

گفتنی است امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی قبل از اجلاس سران هفت کشور اتحادیه اروپا که در جزیره کورسیکا برگزار می شود گفت که ما اروپایی ها باید برخورد قاطع و صریحی با دولت اردوغان و نه مردم ترکیه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=331518

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر