2

اردوغان خواستار اصلاح شورای امنیت شد

  • کد خبر : 332398
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

اردوغان گفت: نهاد سازمان ملل متحد با وجود آرمان‌های تعیین شده در آن، نمی‌تواند از وقوع درگیری‌ها و جنگ‌ها جلوگیری کند یا به آنها پایان دهد.

اردوغان خواستار اصلاح شورای امنیت شد

«رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه دوشنبه شب خواستار اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان گفت: نهاد سازمان ملل متحد با وجود آرمان‌های تعیین شده در آن، نمی‌تواند از وقوع درگیری‌ها و جنگ‌ها جلوگیری کند یا به آنها پایان دهد.

وی افزود: همه می‌بینند که ما امروز نمی‌توانیم از طریق نهادهایی که برای نیازهای قرن گذشته تشکیل شده، از چالش‌ها عبور کنیم.

رییس جمهوری ترکیه در ادامه با انتقاد از شورای امنیت بیان کرد: این شورا که سرنوشت هفت میلیارد انسان را به پنج کشور عضو دائم آن گره زده، نمی‌تواند عادلانه و پایدار باشد.

اردوغان همچنین خواستار اصلاح شورای امنیت برای احیای مجدد نهاد سازمان ملل متحد شد.

وی ادامه داد: ایجاد ساختاری برای شورای امنیت مبتنی بر اصول دموکراتیک شفاف، فعال و منصفانه برای بشریت به یک ضرورت نه یک گزینه تبدیل شده است.

رییس جمهوری ترکیه با بیان اینکه بشریت با مشکلات زیادی مواجه است که اقتصاد، صلح جمعی و آینده را تهدید می‌کند، اظهار داشت: ۱۷۰ میلیون انسان در جهان به حمایت و کمک‌های بشر دوستانه فوری نیاز دارند و ۸۲۰ میلیون نفر نیز از گرسنگی رنج می‌برند و ۷۰ میلیون نفر هم به دلیل جنگ و ظلم آواره شده است.

اردوغان همچنین گفت: تأسیس مرکز سازمان ملل در استانبول که چهارراه قاره‌ها به شمار می‌آید از تلاش‌ها برای صلح و ثبات جهانی حمایت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=332398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]