2

تجلیل از برترین های نخستین کنگره سراسری شعر ام البنین(س)

  • کد خبر : 33241
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹

انزجار از ظالمان، درس بزرگی است که حضرت ام البنین(س) به همگان آموختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا، پیشنهاد کرد، سالروز رحلت حضرت ام البنین(س)، به عنوان روز ‘مادر شهدا’ نامگذاری و برنامه های مختلفی در این روز اجرا شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدمحمد حسینی’ روز شنبه در نخستین کنگره سراسری شعر حضرت ام البنین(س)، چنین کنگره هایی را فرصتی مغتنم عنوان کرد که موضوعات مربوط به اهل بیت(ع) با استفاده از ابزار هنر، بیشتر تبیین شود.

وی با بیان آنکه به این موضوعات بیش از گذشته پرداخته شده، بر آمادگی وزارت ارشاد در دعوت از اهل ذوق و شعر و ادب برای برگزاری کنگره های مشابه برای اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گفته حسینی، درباره ائمه(ع) و وقایعی که بر آنها گذشته آنقدر مطالب وجود دارد که هر چه کار شود، همچنان جای فعالیت مشاهده می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکریم و تجلیل از شعرا، بزرگان و بویژه شاعران آیینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در دولت نهم و دهم به موضوع تکریم از بزرگان اهتمام ویژه ای شده و این امر با جدیت در سراسر کشور در حال انجام است.

حسینی ادامه داد: شعر آیینی نیاز به دو بال احساس و اندیشه دارد که عواطف و احساسات را در نظر داشته و هم مبتنی بر معارف ناب اسلام محمدی باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد که هر چه اطلاعات و تحقیقات شاعران از ائمه اطهار (ع) بیشتر باشد بطور یقین آنها بهتر می توانند سروده های خود را برای همگان تبیین کنند.

به گفته حسینی، در گذشته، شعرهای آیینی بیشتر جنبه توصیفی داشت اما پس از انقلاب اسلامی تبیین ویژگی های اهل بیت(ع) و ابعاد حماسی حادثه کربلا مدنظر قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شاعران جوان توصیه کرد که برای سرودن اشعار از تجربیات شعرای پیشکسوت برای هر چه پربارتر شدن و کامل تر شدن آثار خود بهره ببرند.

به گفته حسینی، شعری جاندار، قوی و محکم است که بتواند در دلها نشسته و ماندگار شود.

وی همچنین از شعرا خواست از به کار بردن تعابیر و مطالب غیرواقعی و سطحی در شعرهای خود درباره ائمه(ع) پرهیز کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین شخصیت حضرت ام البنین(س) گفت:‌ این بانو از شاعرانی بوده که همواره بحث زنده نگهداشتن حادثه کربلا، ظلم ستیزی و انتقال پیام کربلا را در قالب شعر با حزن و اندوه تبیین کرده است.

حسینی یادآورشد: انزجار از ظالمان، درس بزرگی است که حضرت ام البنین(س) به همگان آموختند.

عضو کابینه دولت دهم با بیان آنکه وزارت ارشاد درباره اهل بیت(ع) در مناسبت های مختلف طی سال برنامه های مختلفی در نظر گرفته، از اهالی فرهنگ و هنر خواست در تبیین ویژگی های ائمه در قالب هنر تلاش کنند.

در ادامه این مراسم، علاوه بر تجلیل از برترین های نخستین کنگره سراسری شعر ام البنین(س)، شماری از شاعران حاضر در مراسم در وصف این بانوی بزرگوار به شعرخوانی پرداختند.

جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری در نخستین کنگره سراسری شعر ام البنین(س) که در مجتمع فرهنگی هنری ۱۳ آبان برگزار شد، حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]