5

نتایج نهایی انتخابات آمریکا | تنها رئیس جمهوری که با ۷۳ میلیون رای مردمی شکست خورد!

  • کد خبر : 336485
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۴۸

همزمان با نهایی شدن نتایج انتخابات در دو ایالت جورجیا و کارولینای شمالی، سرنوشت تمام ۵۳۸ رای الکترال انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روشن و جو بایدن با به دست آوردن ۳۰۶ الکترال کالج چهل و ششمین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده شد.

همزمان با نهایی شدن نتایج انتخابات در دو ایالت جورجیا و کارولینای شمالی، سرنوشت تمام ۵۳۸ رای الکترال انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ روشن و جو بایدن با به دست آوردن ۳۰۶ الکترال کالج چهل و ششمین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده شد.

نتایج نهایی انتخابات آمریکا

به گزارش افق آنلاین به نقل از نیویورک تایمز، دانلد ترامپ که چهار سال پیش با حدود ۶۳ میلیون رای مردمی و ۳۰۴ رای الکترال انتخابات را برده و رئیس جمهوری آمریکا شده بود، امسال در حالی رقابت را به بایدن باخت که نزدیک ۷۳ میلیون رای مردمی دارد؛ ۱.۲ درصد بیش از انتخابات ۲۰۱۶. با این حال، رئیس جمهوری مستقر آمریکا در این دوره نتوانست بیش از ۲۳۲ رای الکترال بیاورد. ترامپ بامداد شنبه به وقت تهران در رز گاردن کاخ سفید موضوع اعمال منع رفت و آمد سراسری را به دولت آینده آمریکا حواله داد و این‌گونه بدون آنکه واژه «شکست» را به زبان بیاورد، ناکامی خود را در انتخابات ریاست جمهوری تلویحا پذیرفت.

از سوی دیگر، نامزد دموکرات‌ها ناکامی چهار سال پیش هیلاری کلینتن را به بهترین شکل ممکن جبران کرد و با به دست آوردن بیش از ۷۸ میلیون رای، رئیس جمهوری برگزیده مردم آمریکا لقب گرفت. کلینتن سال ۲۰۱۶ بیش از ۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار رای مردمی داشت اما در آرای الکترال فقط توانست به عدد ۲۲۷ برسد. پیروزی بایدن در ایالت‌هایی چون آریزونا، میشیگان، جورجیا و پنسیلوانیا راه او را برای ورود به کاخ سفید هموار و شکستی سخت و سنگین به اردوگاه جمهوریخواهان به ویژه شخص ترامپ وارد کرد.

ایالت‌هایی که در این نقشه رنگ آبی پررنگ راه‌راه دارند، ایالت‌هایی هستند که در انتخابات چهار سال پیش به نامزد جمهوریخواه رای داده بودند اما امسال در چرخشی آشکار و تاریخی آرای خود را به حساب بایدن دموکرات واریز کردند. بی‌تردید بدون این پنج ایالت (میشیگان، جورجیا، آریزونا، پنسیلوانیا و ویسکانسین) درست ماجرای انتخابات ۲۰۱۶ تکرار می‌شد و ترامپ به لطف بردن آرای الکترال چهار سال دیگر در کاخ سفید می‌ماند.

همشهری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336485

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر