4
وزیر آموزش‌وپرورش:

هر کاری در کرونا تعطیل شد، مدارس نباید کامل تعطیل شوند | گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان در امتحانات و کنکور نداشتیم

  • کد خبر : 336787
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در بحران کرونا نباید به طور کامل تعطیل شوند، هرکاری در کرونا تعطیل شد، ما باید تلاش کنیم آموزش تعطیل نشود. جامعه زنده و پویا جامعه ای است که می تواند در بحران ها روی پای خودش بایستد و آموزش را پیش ببرد.

حاجی میرزایی

به گزارش افق آنلاین، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش امروز (۲۷ آبان) در دومین اجلاسیه سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: ما و جهان در برابر پدیده غیرمنتظره ای قرار گرفتیم که تمام اهداف و ماموریت هایمان را تحت الشعاع قرار داد. همه ما برای سال های سال از روش های دیگری استفاده می کردیم و برنامه ریزی های ما حول جهت دیگری شکل گرفته بود که مبتنی بر حضور دانش آموز بود. امروز هم معتقدیم هیچ چیز به اندازه حضور دانش آموزان در مدرسه اثرگذار نیست و امیدواریم جامعه از مواجهه هیجانی با پدیده های مهم انصراف دهد و توجه عمیق تری به موضوعات داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه جایی است که از دانش آموزان مراقبت می شود و مراقبت از آنها در مدرسه، کمتر از مراقبتی که در جامعه از آنها می شود نیست. باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه در برابر خطرها از خودشان محاظت کنند. البته این حرف مربوط به زمانی که بیماری شیوع گسترده پیدا کرده، نیست. ما در ابتدا دانش آموزان را به چند دسته تقسیم کردیم. دانش آموز کلاس اولی یا دانش آموز هنرستانی که کارگاه عملی دارد باید به مدرسه بروند. باید تلاش کنیم به تدریج با آرام شدن فضا مجددا آهنگ حضور دانش آموزان در مدرسه را بزنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اگر بنا باشد دانش آموزان به مدرسه نیایند، نباید مدرسه را به کلی تعطیل کنیم، گفت: مدرسه حلقه اتصال با خانواده و کانون پیوند ما و خانواده هاست و اگر مدرسه را تعطیل کنیم، یعنی حلقه اتصال را برداشته ایم. تنها زمانی که مجاز هستیم برای مشاغلی است که به ضرورت های مهمی سرکار می آیند و یکی از آن مکان ها مدرسه است. زیرا باید مراقبت کنیم دانش آموزان آموزش های لازم را ببینند. کار در این فضا فرصت ها و تهدید هایی دارد که باید از فرصت ها استفاده و برای تهدیدها تدبیر کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه در برابر تکانه‌هایی که به وجود می آید نباید تعادلش را از دست بدهد، گفت: ما به سرعت به دنبال ایجاد تعادل رفتیم و یکی از نهادهایی که می تواند در این راستا به میدان بیاید اتحادیه انجمن های اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ما باید همه تلاشمان را بکنیم که آموزش و جامعه در مقابل وقوع آسیب‌ها تعطیل نشود. جامعه زنده جامعه‌ای  است که در مقابل بحران‌ها ایستادگی دارد و می‌تواند به کارهای خود ادامه دهد.

وی همچنین در خصوص برگزاری امتحانات مدارس در سال تحصیلی گذشته و این که چند دانش‌آموز ممکن است در امتحانات به کرونا مبتلا شده باشند، گفت: ما امتحانات نهایی را با ۷۰۰ هزار نفر طی سه هفته برگزار کردیم و هیچ مشکلی هم از نظر ابتلا به کرونا گزارش نشد. در کنکور هم که تابستان برگزار شد، مشکلی گزارش نشد. بنابراین تا جایی که می‌توانیم، کاری را که باید حضوری انجام دهیم، حضوری انجام خواهیم داد. مگر اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه آن را به ما ندهد که ما هم از آن تبعیت خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر