8

سفیر عراق: با ایران مشترکاَ از آمریکا بابت ترور فرماندهان مقاومت شکایت می‌کنیم

  • کد خبر : 339432
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹

سفیر عراق درتهران گفت بغداد قصد دارد همراه با تهران از دولت آمریکا به دلیل ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس شکایت کند.

سفیر عراق: با ایران مشترکاَ از آمریکا بابت ترور فرماندهان مقاومت شکایت می‌کنیم

به گزارش افق انلاین ، «نصیر عبدالمحسن عبدالله»، سفیر عراق در تهران گفت که ایران و عراق به دنبال شکایت از آمریکا به دلیل ترور فرماندهان مقاومت هستند.

شبکه الفرات عراق پنجشنبه به نقل از این دیپلمات عراقی نوشت: «عراق و ایران در اقدامی مشترک یک دعوی حقوقی برای رسیدگی به جنایت آمریکا علیه فرماندهان پیروزی، شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی  آغاز خواهند کرد.»

سفیر عراق در تهران گفت: «بسیاری از زوار اربعین امام حسین (ع) تصاویر این دو شهید را که از دست دادن آن‌ها خسارت بزرگی نه تنها برای ما بلکه برای همه ملت‌های اسلامی است، با خود حمل می‌کردند».

او تأکید کرد که بغداد این شکایت قانونی و حقوقی درباره اقدام تروریستی آمریکا پیگیر خواهد شد به ویژه اینکه قاتل به جنایت خود اعتراف کرده است.

به گفته سفیر عراق در تهران، کمیسیون دوستی با ایران در پارلمان عراق مصوبه نمایندگان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را پیگیری می‌کند.

۱۵ دی ماه سال گذشته، دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی، پارلما عراق به طرح اخراج نیروهای آمریکا از عراق رأی مثبت داد و خواستار اجرای این مصوبه شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر