21

مخمل کوه زیبای لرستان

  • کد خبر : 339743
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

مخمل‌کوه نام یکی از رشته کوههای لرستان به ارتفاع بیش از ۲۹۰۰ متر در شمال شرق خرم‌آباد قرار دارد. که به عنوان بخشی از دره تاریخی خاید آلو قسمتی از شهر خرم‌آباد را در دامن خود جای داده‌است.

این کوه بلند در دو سمت به دو تنگه مهم و استراتژیک ختم می شود که در طول تاریخ شاهد رخدادهای گوناگونی بوده است. قسمت جنوبی مخمل کوه به جاده بروجرد به خرم آباد ختم می شود و انتهای شمالی مخمل کوه نیز به جاده خرم آباد-الشتر می رسد که به تنگ شبیخون مشهور است.
آبشار مخمل کوه در دره زیبای مخمل کوه مشهور به تنگه شبیخون قرار گرفته که به علت پوشش و فراوانی گل و سنگ به این نام مشهور شده است. این کوه بافتی رسوبی دارد و بیشتر قسمت‌های آن پوشیده از گلسنگ است. با آغاز فصل بارش گلسنگ‌های سیاه رنگ و آفتاب سوخته سبزرنگ می‌شوند. گلسنگ ها آفتاب‌گریز هستند به همین علت قسمت‌هایی از مخمل کوه که کمتر آفتاب گیر است سرسبز تر و دیدنی­تر است.
مخلمل کوه برای کوهپیمایی بسیار مناسب و در دسترس است. با خودرو با چند دقیقه رانندگی به دامنه آن می‌رسید. فقط کافی است پس از رسیدن به میدان ۲۲ بهمن تا انتهای بلوار ولیعصر برانید. در قسمت انتهای شمالی مخمل کوه در تنگ شبیخون پارک جنگلی و تفرجگاهی برای مسافرین دایر شده که در فصل بهار و زمستان بسیار دیدنی­ است.

عکاس و خبرنگار : خاطره محمدی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339743

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر