6

کشور زیبای رومانی + تصاویر

  • کد خبر : 340774
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

رومانی تا صد سال پیش یک کشور نبوده، سه تا منطقه بوده که در نهایت با هم متحد شدن و کشور رومانی متولد شد. اولی منطقه پست و سرسبز دانوب که در حقیقت جلگه رودخانه دانوب و پایتخت رومانی بخارست هم اونجاست. دومی منطقه مولداوی که نزدیک کشور مولداوی هست و فرهنگ و زبانش خیلی […]



رومانی تا صد سال پیش یک کشور نبوده، سه تا منطقه بوده که در نهایت با هم متحد شدن و کشور رومانی متولد شد.
اولی منطقه پست و سرسبز دانوب که در حقیقت جلگه رودخانه دانوب و پایتخت رومانی بخارست هم اونجاست.
دومی منطقه مولداوی که نزدیک کشور مولداوی هست و فرهنگ و زبانش خیلی به مولداوی شبیه.
توسط ساکسون ها یا همون آلمانی هایی که هشتصد سال پیش اینجا اومدند ساخته شده و همچنان فرم قرون وسطی خودش رو حفظ کرده.
تقریبا همه قلعه ها و قصرهای معروف رومانی هم در این منطقه هست. الان فرهنگ و غذای این منطقه ترکیبی از آلمانی، رومانیایی و مجارستانی هست.
رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا با مساحتی بالغ بر ۲۳۸٫۳۹۱ کیلومتر مربع و مرزهای زمینی ۳۱۴٫۹ کیلومتر است. این کشور نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت به‌شمار می‌رود و جمعیت آن چیزی حدود ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. پایتخت رومانی بخارست است و بیشتر مردم این کشور مسیحی هستند و به شاخه ارتدکس تعلق دارند. واحد پولی رومانی لئو باعلامت اختصاری LEU است و مردم آن به زبان رومانیایی صحبت می‌کنند
رومانی مثل کشور خودمان ایران دارای ۴ فصل و آب‌وهوای آن از نوع معتدل قاره‌ای است؛ به این معنی که در این کشور تابستان‌ها بسیار گرم و زمستان‌ها طولانی و سرد هستند. طبیعتا حد وسط گرما و سرما نیز بهار و پاییز است. در فصل تابستان در پایتخت کشور رومانی متوسط دما به ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در قسمت‌های جنوبی این کشور به ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. به‌طورکلی مناطق جنوبی رومانی گرم‌تر و مناطق شمالی و شرقی سردتر هستند.
دانستن ارزش هر لئو به ریال و برخی از هزینه‌های اقامت در رومانی، در خرید ارز مورد نیازتان برای سفر به رومانی و اینکه چه مقدار پول برای این سفر نیاز دارید به شما کمک می‌کند.
برطبق آخرین تغییرات نرخ ارز تا تاریخ ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۹ قیمت هر ۱ لئو معادل ۱۰۳۸۰٫۹۳ ریال است. تقریبا می‌توان گفت ارزش پول رومانی و ایران یکی است.
اگر عاشق طبیعت‌گردی و جاذبه‌های طبیعی باشید، دلتای دانوب جز جاهای دیدنی رومانی است که باید حتما از آن دیدن کنید. دلتای دانوب پس دلتای ولگا بزرگ‌ترین دلتای اروپا است. این مکان شگفت‌انگیز و زیبا خانه گونه‌های خاص گیاهان و ۳۲ اکوسیستم و زیست‌بوم متفاوت همچون بزرگ‌ترین تالاب‌های جهان است. در دلتای دانوب علاوه‌براینکه می‌توانید نظاره‌گر گونه‌های خاص گیاهان، پرندگان و جاذبه‌های طبیعی نظیر تالاب‌ها باشید، غروب خاص و تماشایی را می‌توانید نظاره کنید که احتمالا تاکنون نظیر آن را تاکنون مشاهده نکرده‌اید!
خبرنگار: بهمن ثابتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=340774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر