2

نقش ممتاز رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بر کسی پوشیده نیست

  • کد خبر : 34201
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

جهت‌گیری برنامه‌‌های ما براساس سیاست کیفی‌سازی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نهادینه شده که باید از سیطره سیاست‌زدگی بر رسانه‌ها کاسته شود

معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آئین‌نامه کار حرفه‌‌ای خبرنگاران تدوین شده و در آن مشاغل حوزه خبر تعریف و بزودی ابلاغ می‌شود.

پایگاه خبری افق : محمدجعفر محمدزاده صبح امروز در چهارمین سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران چالش‌ها و چشم‌اندازها گفت: عصر ارتباطات نقش ممتاز رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی بر کسی پوشیده نیست و مطبوعات با بازتاب اخبار و رویدادها حافظ ارزشهای دینی و ملی و انسانی هستند و اهالی مطبوعات نیز رهبری و هدایت این کشتی عظیم را برای رسیدن به ساحل امنیت و عدالت برعهده دارند.

وی اظهار داشت: مطبوعات ایران اسلامی در عصر فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های تفرقه‌انداز غربی جایگاه چشمگیر در آگاهی‌بخشی و تقویت بنیه‌های فرهنگ ایرانی و اسلامی در مواجهه با فرهنگ‌های بیگانه دارند.

محمدزاده ادامه داد: همچنان بر این باوریم که شمارگان مطبوعات متناسب با جمعیت و نیاز کشور نیست اما برآنیم تا با چشم‌اندازی بیش از پیش راه‌های توسعه کیفی مطبوعات را برای کسب اعتبار بیشتر و جلب اعتماد عمومی فراهم سازیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد تصریح کرد: جهت‌گیری برنامه‌‌های ما براساس سیاست کیفی‌سازی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نهادینه شده که باید از سیطره سیاست‌زدگی بر رسانه‌ها کاسته شود و با ارتقای شاخص‌های کیفی زمینه اثرگذاری حرفه‌ای و ارتقاء و اصلاح فرهنگ عمومی را فراهم کنند.

وی اظهار داشت: برای توسعه کیفیت در گام نخست و هدفمندی‌ یارانه‌ها مطبوعات و اصلاح نظام یارانه‌ای اندیشیده‌ایم و با تدوین و شفاف‌سازی شاخص‌های کمی و کیفی در رتبه‌بندی مطبوعات و تعیین ضرایب حمایتی با در نظر گرفتن سیاستهای فرهنگی کشور بر اساس شاخصه‌های کمی به میزان ۷۰ درصد و شاخص‌های کیفی به میزان ۳۰ درصد گامی در مسیر توسعه کیفی مطبوعات و رسانه‌ها برداشته شده است.

وی اضافه کرد: براساس همین نگاه سامانه اینترنتی اشتراک مطبوعات تاسیس شده است تا با اعطای تخفیف تا ۵۰ درصد بهای پشت جلد به مشترکان ماهنامه‌ها، دوماهنامه‌ها و فصلنامه‌ها از محل ۱۰ درصد اعتبار یارانه مطبوعات به استناد ماده ۱۲ آئین‌نامه نحوه پرداخت یارانه نشر و مطبوعات راه جدیدی در حمایت از مطبوعات بگشاییم.

وی اضافه کرد: امروز صدور پروانه نشریات با اصلاح دستورالعمل داخلی هیئت نظارت بر مطبوعات به روز شده است.

وی افزود: همچنین برای تعریف حرفه خبرنگاری آئین‌نامه کار حرفه‌‌ای خبرنگاران تدوین شد که در آن مشاغل حوزه خیر تعریف شده است و بزودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: امروز به رسانه‌ای می‌اندیشیم که به دور از سیاست‌زدگی در آگاهی‌بخشی مردم جهان نقش داشته باشد. بسیار از رسانه‌ها در جهان کنونی  سیاست‌زده‌آند  چرا که قدرت‌طلبی سیاسی جای مسئولیت‌پذیری رسانه‌ای را گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]