2

نتایج آزمون دکتری اعلام شد

  • کد خبر : 34204
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳

داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌ خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون دکتری اعلام شد،‌ گفت: در آزمون دکتری امسال ۳۴هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان با استفاده از شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای داوطلب (نام‌ خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) به کارنامه نتایج اولیه آزمون خود دسترسی خواهند داشت.

توصیه به داوطلبان مجاز برای انتخاب رشته

وی افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) این آزمون از طریق سایت این سازمان در اختیار داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قرار خواهد گرفت. بر این اساس داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی از روز پنج‌شنبه ۴ خرداد لغایت یکشنبه ۷ خرداد می‌توانند نسبت به انتخاب و درج کدرشته محل‌های انتخابی خود در سایت این سازمان نسبت به انتخاب ۵۰ کد رشته محل اقدام کنند.

دکتر توکلی به این دسته از داوطلبان توصیه کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های صادر شده در این خصوص اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود (حداکثر ۵۰ کد) از کدرشته‌ محل‌های رشته امتحانی ذیربط انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب نمایند و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به آن دسته داوطلبانی که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته ۲۱۳۸) شده و مایل به انتخاب کد رشته محل‌های مربوط به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند، تصریح کرد: از آنجائیکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای که توسط معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها انجام خواهد شد، می‌باشد، لذا این دسته از داوطلبان لازم است حداکثر تا ۴ روز پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به سایت معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

زمان و مهلت معرفی داوطلبان برای مصاحبه به دانشگاه‌ها

توکلی با بیان اینکه داوطلبان با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی حداکثر تا سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه علمی در اواخر خرداد ماه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، تصریح کرد: گزینش داوطلبان بر اساس نمره کل نهایی شامل ۸۰ درصد نمره کتبی و ۲۰ درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد با ضریب یک و نمره مصاحبه با ضریب دو و با توجه به سهمیه داوطلبان انجام می‌شود.

نتایج نهایی ۲۰ شهریور ماه اعلام می‌شود

توکلی افزود:‌ لازم به ذکر است که در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر ننمایند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پذیرش ۱۰ هزار داوطلب در این دوره از آزمون، گفت: نتایج نهایی داوطلبان ۲۰ شهریور ماه اعلام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34204

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]