12

ماکرون:باید دید درپی بازگشت آمریکا به عرصه جهانی رفتار چین چگونه خواهد بود

  • کد خبر : 342249
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

رئیس جمهور فرانسه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع درگیری، نباید در تقابل علیه چین با آمریکا همراهی کنند.

ماکرون: اتحادیه اروپا نباید با آمریکا در تقابل علیه چین متحد شود

رئیس جمهور فرانسه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که به دلیل احتمال وقوع درگیری، نباید در تقابل علیه چین با آمریکا همراهی کنند.

به گزارش افق انلاین به نقل از نشریه «پولیتیکو»، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا هشدار داد که نباید در تقابل علیه چین با آمریکا همراهی کنند.

رئیس جمهور فرانسه در این خصوص گفت: وضعیتی که در آن همگی علیه چین متحد شویم، سناریویی است که بیشترین احتمال وقوع درگیری را شامل می‌شود. از دید من چنین اقدامی غیرسازنده است.

وی با اشاره به تلاش ادعایی دولت جدید آمریکا برای بازگشت به چندجانبه‌گرایی اضافه کرد: این فصل جدید برای رهبران و مردم چین بسیار حیاتی است. باید دید درپی بازگشت آمریکا به عرصه جهانی رفتار چین چگونه خواهد بود.

گفتنی است که آمریکا در راستای مهار قدرت‌یابی پکن در منطقه ایندوپاسیفیک، به تقویت جریان‌های جدایی‌طلبانه مناطق تابعه چین از جمله تایوان، هنگ کنگ و تَبت روی آورده و سایر کشورها را نیز به بهانه های مختلف در راستای هماهنگی با سیاست های خصمانه خود تشویق می کند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر