6

رویکرد صهیونیست‌ها به مذاکرات بغداد

  • کد خبر : 34338
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱

آمریکا و غرب دچار بحران اقتصادی هستند و در این راستا نمی توانند کمک لازم را به رژیم صهیونیستی بکنند

رژیم صهیونیستی موضوع ایران هراسی را دنبال می کند و در آستانه هر نشست ایران با گروه ۵+۱ تلاش دارند با طرح مباحث دروغین جو روانی سنگین علیه ایران حاکم کنند تا مانع از دستیابی به یک نتیجه ملموس شوند.
مشرق – رژیم صهیونیستی و رسانه‌هایی که شریان حیاتی آنها در اختیار این رژیم است در چارچوب عملیاتی روانی برنامه ریزی شده هر زمانی که در آستانه برگزاری نشست نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ قرار می گیریم شروع به فضا سازی منفی علیه ایران می کنند تا در این بین بتوانند سیاست های خود را در حوزه تبلیغاتی اعمال کنند و تقریبا این رویه طی ۳۵ نشست پیشین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۵+۱ تجربه شده است چرا که این نشست‌ها پیش از این هم در ژنو، وین، تهران و استانبول برگزار شده و اکنون در بغداد نیز در حال برگزاری است. در این راستا باید گفت که صهیونیست‌ها چند مساله را در دستور کار خود دارند.

۱- رژیم صهیونیستی موضوع ایران هراسی را دنبال می کند و در آستانه هر نشست ایران با گروه ۵+۱ تلاش دارند با طرح مباحث دروغین جو روانی سنگین علیه ایران حاکم کنند تا مانع از دستیابی به یک نتیجه ملموس شوند.

۲- رژیم صهیونیستی کوشش می کند تا با طرح موضوعات غیر واقعی افکار عمومی را از جنایاتی که مرتکب شده منحرف کرده و به نوعی مانع پیگیری اقدامات ضد حقوق بشری اش شود.

۳- طی حدود شش دهه ای که از اشغال فلسطین توسط رژیم صهونیستی می گذرد آنها تلاش دارند تا از طریق به شهادت رساندن فلسطینیان خود را بر منطقه تحمیل کنند.

۴- رژیم صهیونیستی به عنوان تنها رژیم دارای سلاح هسته ای در خاورمیانه است و در این جهت علاوه بر تهدید کشورهای خاورمیانه، تهدیدی برای نظام بین‌الملل محسوب می شود، بنابراین از طریق جنگ روانی تلاش دارد افکار عمومی و رسانه های بین‌المللی را از این اقدام غیر قانونی خود دور نگه دارد.

بر اساس اظهار نظر محمد البرادعی مدیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی رژیم صهیونیستی دارای حدود ۲۵۰ کلاهک هسته ای است و این در حالی است که عضو npt نیست و به نهادهای بین المللی نیز این اجازه را نمی دهد که نظارتی بر تاسیسات هسته ای این رژیم داشته باشند.

موقعیت بحرانی صهیونیست‌ها

در مذاکرات بغداد وضعیت رژیم صهیونیستی بسیار متفاوت است، اول اینکه به سبب فراگیری موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه برخی از حکام وابسته به زیر کشیده شده‌اند، بنابراین این رژیم در موقعیتی بحرانی قرار دارد و تلاش می‌کند با سیاست های خصمانه ای که دنبال می کند برای خود یک منطقه مصونیت رسانه ای ایجاد کند.

دوم اینکه آمریکا و غرب دچار بحران اقتصادی هستند و در این راستا نمی توانند کمک لازم را به رژیم صهیونیستی بکنند و برای همین این رژیم از قبل جنگ روانی تلاش می کند تا زمینه را برای کمک بیشتر آنها فراهم کند.

سوم اینکه بحران داخلی گریبان گیر رژیم صهیونیستی است و احزاب این رژیم به صورت موزائیکی عمل می کنند و تلاش دارند تا ائتلافی ساختگی را ایجاد کنند، اما واقعیت قضیه این است که آنها از یک اختلاف شدید در رنج هستند.

بنابراین به نظر می رسد که رسانه های رژیم صهیونیستی بخاطر این دلایل در حال حاضر حجم سنگین عملیات روانی خود را علیه ایران افزایش داده‌اند، اما اینکه چه مقدار این فشارها موثر باشد باید گفت که تقریبا رژیم صهیونیستی در میان افکارعمومی و سیاستمداران جهان جایگاهی ندارد.

رسانه های همسو با رژیم صهیونیستی

البته لازم به ذکر است که برخی از رژیم های عربی همسو با رژیم صهیونیستی حرکت می کنند و پیش از این هم دارای روابط پیدا و پنهان با این رژیم بوده اند مانند مصر و اردون که پیمان نیز با صهیونیست ها امضا کرده بودند، اما در این مقطع به سبب موج بیداری اسلامی برخی از کشورهایی که توسط سلاطین و امیران اداره می شود پیش از پیش موقعیت خود را در خطر می بینند و دو کشور عربستان و قطر با در اختیار داشتن رسانه های العربیه و الجزیره از خط مشی خاص حمایت می کنند و منافع خود را در همسویی با رسانه های وابسته به رژیم صهیونیستی می بینند بنابراین مشهود است که همان خط خبری و برنامه ای که در فاکس نیوز و شبکه های ۲ و ۱۰ رژیم صهیونیستی پیگیری می شود با ترجمه عربی در این دو شبکه عربی بازبخش می شود و بسیاری از کارشناسان عرب معتقدند که شبکه العربیه؛ العبریه است.

حسن عابدینی/ کارشناس مسائل سیاسی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]