7

۱۱ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از نگاه یک نماینده

  • کد خبر : 345972
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

نماینده ارومیه در مجلس گفت: بعد از تعطیلات نوروز نام نامزدهای انتخاباتی شفاف شده و از آنها رونمایی می‌شود آن زمان است که مردم محک زده و براساس شرایط کشور داوطلب مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

۱۱ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از نگاه یک نماینده

به گزارش افق انلاین ، وحید جلال‌زاده با اعلام این خبر عنوان کرد: همیشه انتخابات چالش‌برانگیز بوده و نگاه تحلیلگران سیاسی در ماه‌های باقی‌مانده به زمان برگزاری انتخابات بر روی نامزدهایی است که خودشان را در معرض رای مردم گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: برخی از چند ماه قبل خودشان را در معرض نگاه مردم قرار داده‌اند که رسما سه نفر یعنی دهقان، سعید محمد و محسن رضایی اعلام کردند که داوطلب انتخابات ریاست جمهوری هستند و می‌خواهند در صحنه باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال با بیان این‌که نباید جامعه را سیاست‌زده کرد، افزود: هرچیزی زمان و موعد خود را دارد به نظرم باید روند انتخابات از سال جدید شروع شود ولی به هرحال برخی از همین الان کارشان را شروع کرده‌اند و حتی سفرهای استانی داشته‌اند برخی از نامزدهای احتمالی ستادهای استانی تشکیل داده و جلساتی برگزار می‌کنند. در این بین تعدادی از نامزدها را فیک می‌دانند کسانی که محبوبیتی در بین مردم ندارند و حتی ممکن است صلاحیت لازم را هم برای حضور در عرصه رقابت کسب نکنند، ولی به هر حال قانون فرصت را به آحاد مردم برای حضور در همه انتخابات داده و نمی‌توان این حق را از کسی سلب کرد.

جلال‌زاده با این پیش‌بینی که از بدنه دولت فعلی افرادی وارد عرصه رقابت انتخاباتی می‌شوند، گفت: حزب اعتدال و توسعه بر روی یک گروه یا دو گزینه کار می‌کنند جریان اصلاحات هم در حال سنجش فضاست و با یکسری نامزدها در حال رایزنی هستند. جریان انقلابی و اصولگرا نیز مذاکراتی را انجام داده پس به طور کلی می‌توان گفت که هر دو جریان در حال انجام اقداماتی هستند.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلات نوروز نام نامزدهای انتخاباتی شفاف شده و از آنها رونمایی می‌شود آن زمان است که مردم محک زده و براساس شرایط کشور داوطلب مدنظرشان را انتخاب می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی درباره داوطلبان مطرح برای حضور در این رقابت‌های انتخاباتی گفت: آیت‌الله رییسی، آقای قالیباف و آقای قاضی زاده و نیکزاد دو نایب رییس مجلس و همچنین رستم قاسمی از کسانی هستند که در مظان داوطلبی انتخابات قرار دارند در مقابل آقای جهانگیری، ظریف، مرعشی، محسن هاشمی، سید حسن خمینی و جهرمی نیز در افکار عمومی به عنوان نامزد انتخابات مطرح هستند.

وی در پایان اظهار کرد: جریان متمایل به دولت و اصلاحات در حال وزن کشی و سنجش فضا هستند به هرحال بعد از تعطیلات وضعیت شفاف شده و مشخص می‌شود که چه کسانی و از چه جریانی نامزد انتخابات خواهند بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=345972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر