4

استقلال و مجیدی به دنبال چهارمین برد/ پرسپولیس به صدر می‌رسد؟

  • کد خبر : 346558
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۶:۴۹

هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر با ۵ بازی پیگیری می‌شود که در مهمترین دیدارهای امروز پرسپولیس با شهرخودرو و استقلال با پیکان دیدار می‌کند.

استقلال و مجیدی به دنبال چهارمین برد/ پرسپولیس به صدر می‌رسد؟

هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر با ۵ بازی پیگیری می‌شود که در مهمترین دیدارهای امروز پرسپولیس با شهرخودرو و استقلال با پیکان دیدار می‌کند.

به گزارش افق انلاین ، روز دوم از هفته نوزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال امروز و با انجام ۵ دیدار پیگیری می‌شود که در این دیدارها پدیده مشهد از پرسپولیس پذیرایی می‌کند، تراکتور میزبان مس رفسنجان است، نساجی و نفت در مسجد سلیمان به مصاف هم می‌روند، ذوب آهن پذیرای صنعت نفت است و در آخرین دیدار هم استقلال در ورزشگاه آزادی با پیکان دیدار می‌کند.

پدیده- پرسپولیس

سرخ پوشان تهران که در پایان سال ۱۳۹۹ به دلیل تفاضل گل صدر جدول را به سپاهان واگذار کردند، حالا این فرصت را دارند که حتی در صورت کسب یک تساوی در مشهد، حداقل برای ۲۴ ساعت به صدر جدول بازگردند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که سابقه کار در تیم شهرخودرو را دارد، برای گرفتن امتیاز از این حریف مشهدی کار ساده‌ای ندارد چرا که در نقطه مقابل او مهدی رحمتی جوان و با انگیزه قرار گرفته است.

با وجود اینکه پیروزی در این دیدار برای پرسپولیس بسیار مهم است، اما پدیده هم به دلیل شرایط جدولی و میزبانی نمی‌خواهد دست خالی از این میدان خارج شود و آنها حتی نیم نگاهی هم به پیروزی دارند.

بهترین گلزن پرسپولیس احمد نورالهی با ۶ گل و بهترین گلزن پدیده امین قاسمی نژاد با ۸ گل است. پدیده که با ۲۳ امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد، در صورت پیروزی در این بازی ممکن است حتی تا رده‌های هفتم یا ششم جدول هم صعود کند.

صحنه‌ای از دیدار دو تیم پرسپولیس و شهرخودرو در نیم فصل نخست که با نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس خاتمه یافت

تراکتور – مس رفسنجان

جایگاه تراکتور در جدول آن چیزی نیست که هوادارانش انتظار دارند و این کار رسول خطیبی سرمربی جدید این تیم را تا حدودی مشکل می‌کند. سرخ پوشان تبریز که با ۲۶ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارند، در صورت پیروزی در این بازی خانگی جای فولاد را در رده چهارم جدول می‌گیرند و می‌توانند با امیدواری بیشتری به روزهای آینده نگاه کنند.

مس رفسنجان که نخستین سال حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند، خیلی زود به تیمی با تجربه و قابل احترام بدل شد. آنها دیگر آن تیم ابتدای فصل نیستند که با استرس در همه دیدارها به میدان می‌رفتند و امتیازات زیادی را از دست می‌دادند. شاگردان ربیعی حالا حتی می‌توانند در تبریز و مقابل تراکتور هم نیم نگاهی به امتیاز داشته باشند. آنها در صورت پیروزی احتمالی در این بازی، حتی می‌توانند جای آلومینیوم در رده پنجم جدول را هم بگیرند.

وجه تشابه دو تیم در این است که سخت گل می‌زنند و سخت هم گل می‌خورند. گل‌های زده و خورده هر دو تیم هم برابر و تفاضل گلشان صفر است. خطرناک‌ترین بازیکن تراکتور محمد عباس زاده است که با ۹ گل در جدول گلزنان برتر قرار دارد و خطرناک‌ترین بازیکن مس رفسنجان هم فراز امامعلی با ۵ گل زده است.

نفت مسجد سلیمان – نساجی مازندران

تیم‌های پایین جدولی که هر دو نیز نسبت به دیداری که در نیم فصل نخست برگزار کردند با تغییراتی روی نیمکت مواجه هستند، امروز در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو برای رسیدن به آرامش نسبی در روزهای آینده، به امتیازات کامل این بازی نیاز دارند.

نفت مسجد سلیمان که با داریوش یزدی در رقابتهای لیگ برتر حضور دارد، امروز ۲۰ امتیازی و در رده پانزدهم جدول است و با اینکه فعلاً خطر سقوط به انتهای جدول این تیم را تهدید نمی‌کند، اما برای رسیدن به آرامش بیشتر، باید از این دیدار خانگی هر ۳ امتیاز را بگیرند.

نساجی هم که بعد از کنار گذاشتن مجید جلالی با ساکت الهامی در مسابقات حضور دارد، جایگاه متزلزلی در جدول داشته و با ۱۳ امتیاز تنها ماشین سازی را پایین‌تر از خود در جدول می‌بیند. با اینکه پیروزی در این دیدار خارج از خانه برای نساجی دشوار است، اما آنها شاید با دست زدن به یک بازی انتحاری برای کسب هر ۳ امتیاز این بازی خیز بردارند.

ذوب آهن – صنعت نفت

ذوب آهن با مجتبی حسینی قدری جان گرفت، اما این تیم هنوز در پایین جدول قرار دارد و هر آن ممکن است به منطقه قرمز جدول سقوط کند. شاگردان حسینی حتی اگر در این بازی خانگی پیروز شوند، باز هم نمی‌توانند از جایگاه چهاردهمی که هم اینک در آن قرار دارند بالاتر بیایند، اما شکست و حتی تساوی احتمالی در این بازی ممکن است باعث سقوط یک پله‌ای آنها شود.

ذوب آهن با ۲۵ گل خورده بعد از ماشین سازی دومین خط دفاعی آسیب پذیر این فصل و صنعت نفت با ۱۴ گل خورده یکی از خطوط دفاعی خوب را در اختیار دارد. خط حمله ذوب آهن با ۱۷ گل زده نسبت به خط حمله صنعت نفت با ۱۵ گل زده فعال‌تر است. خطرناک‌ترین بازیکن صنعت نفت کاپیتان باتجربه این تیم طالب ریکانی با ۶ گل است و خطرناک‌ترین بازیکن ذوب آهن دارکو بیدوف با ۴ گل زده است.

استقلال – پیکان

با احتساب دیدار دو تیم در جام حذفی، این سومین دیدار فصل دو تیم است. بازی استقلال و پیکان در نیم فصل نخست با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و در جام حذفی این آبی پوشان بودند که با نتیجه ۲ بر یک پیروز شدند.

استقلالی‌ها در فاصله ۴ امتیازی صدر جدول ایستاده‌اند و از دست دادن هر یک امتیاز برای آنها دوری هرچه بیشتر از صدر جدول است. فرهاد مجیدی این فصل از ابتدای حضورش در استقلال با احتساب مسابقات لیگ و جام حذفی، ۳ بار روی نیمکت این تیم نشسته و هر ۳ بازی را با پیروزی به پایان رسانده است و قطعاً دوست دارد نوار پیروزی‌هایش در بازگشت به این تیم قطع نشود.

مجیدی برای این بازی تعدادی از بازیکنانش را به دلیل محرومیت و بیماری در اختیار ندارد. از جمله غایبان قطعی استقلال در این دیدار می‌توان به بابک مرادی، محمد دانشگر و محمد نادری اشاره کرد.

خطرناک‌ترین بازیکن استقلال در این فصل ارسلان مطهری با ۵ گل زده است و خطرناک‌ترین بازیکن پیکان نیز فرزاد حاتمی و ابراهیم صالحی با ۳ گل زده هستند.

برنامه بازی‌های باقی مانده از هفته نوزدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه ۱۴ فروردین

پدیده مشهد – پرسپولیس؛ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه امام رضا مشهد
تیم داوری:
 علی صفایی – محمد رضا ابوالفضلی – امیر محمد داودزاده – امیر سامان سلطانی، ناظر: بهرام مهرپیما

تراکتور تبریز – مس رفسنجان؛ ساعت ۱۷ ورزشگاه یادگار امام تبریز
تیم داوری:
 رضا عادل – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم‌پور – محمدباقر پورباقر، ناظر: نادر جعفری

نفت مسجد سلیمان – نساجی مازندران؛ ساعت ۱۷ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
تیم داوری:
 محمدرضا اکبریان – مهدی سیفی – علی رعیت – شبیر بهروزی، ناظر: محمود رفیعی

ذوب‌آهن – صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۱۷:۳۰ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
تیم داوری:
 سعاد وفا پیشه – ایوب غلام‌زاده – رامین بابایی – ناصر جنگی، ناظر: محسن قهرمانی

استقلال – پیکان؛ ساعت ۱۸:۵۰ ورزشگاه آزادی تهران
تیم داوری: رضا کرمانشاهی – آرمان اسعدی – مهدی عالیقدر – مصطفی بینش، ناظر: حسین خانبان

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰

گل گهر سیرجان – ماشین سازی تبریز؛ ساعت ۱۶
تیم داوری:
 موعود بنیادی‌فر- حسن انتظاری – بهمن عبداللهی – یاسر همرنگ، ناظر: سعید بطحایی

سایپا – سپاهان؛ ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه اکباتان تهران
تیم داوری:
 کمیل غلامی – محمدجواد مداح – حامد تازه‌پور – حامد سیری، ناظر: حسن کامرانی فر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=346558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر