3

هامبورگ در آتش نژادپرستی +عکس

  • کد خبر : 34822
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۴

۷۰۰ تظاهرکننده آلمانی در جریان برخورد بین گروه‌های نئونازی و مخالفان آنها در شهر هامبورگ آلمان، دستگیر شده‌اند. ۸ مامور پلیس نیز در درگیری‌ها مجروح شدند.

به گزارش افق، فارس به نقل از راشاتودی نوشت: برخوردهای خشونت‌بار در آلمان بین حامیان و مخالفان نئونازی‌ها، منجر به دستگیری ۷۰۰ نفر از تظاهرکنندگان در شهر هامبورگ شد. تظاهرکنندگان با پرتاب اشیا به سمت نیروهای پلیس، تعدادی از آنان را مجروح کردند.

روز گذشته در هامبورگ، گروهی از مخالفان با جریان نئونازی با فعالان راست‌گرای منتسب به این جریان که به سمت منطقه “وندزبک” در حال راه‌پیمایی بودند، درگیر شدند. چپ‌گرایان تعدادی سطل زباله را به آتش کشیدند تا مانع حرکت افراد نئونازی شوند.

پس از آنکه پلیس از آب‌پاش برای خاموش کردن آتش بهره گرفت، معترضین با سنگ و بطری به سمت نیروهای پلیس و نئونازی‌ها یورش بردند. دست‌کم ۸ پلیس در جریان این درگیری مجروح شدند. پلیس هم در مقابل ۷۰۰ تظاهرکننده را دستگیر کرد.

 

تظاهرات راست‌گرایان و چپ‌گرایان هر دو در یک روز از سوی مقامات مجوز داده شده بود. حدود ۱۰۰۰ مامور پلیس و یک بالگرد برای کنترل وضعیت به کار گماشته شده بودند.

 

در همین شرایط، حدود ده هزار نفر نیز در نزدیکی شهرداری در اعتراض به جریان‌های راست‌گرا دست به تظاهرات زدند. در یک واقعه دیگر، صبح شنبه ۸ ون پلیس و سه خودروی دیگر توسط معترضین به آتش کشیده شد. کارآگاهان پلیس این اقدام را منتسب به نئونازی‌ها می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34822

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]