4

آمریکا هرگز تعداد نیروهایش را در عراق کاهش نخواهد داد و این اقدام مطابق به تمایل دولت عراق است

  • کد خبر : 348657
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» با تاکید بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت که آمریکایی‌ها زبان مذاکره و منطق را نمی‌فهمند و شیوه افغانستان تنها راه خروج آن‌ها از عراق است.

قیس خزعلی: شیوه افغانستان تنها راه اخراج آمریکایی‌ها از عراق است

به گزارش افق انلاین ، «قیس خزعلی» دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق اظهار داشت که آمریکایی‌ها ثابت کردند زبان مذاکره و منطق را نمی‌فهمند و از این در وارد شدن با آنها سودی ندارد.

وی افزود که اظهارات اخیر «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دلیل روشنی بر عدم جدیت واشنگتن در خارج کردن نیروهایش از خاک عراق است بنابراین شیوه افغانستان تنها راه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

قیس خزعلی  ادامه داد: آمریکایی‌ها دلیل پشت دلیل می‌آورند که نشان می‌دهد زبان گفت‌وگو و منطق با آنها فایده‌ای ندارد، شیوه افغانستان تنها شیوه اخراج آنهاست.

مکنزی اخیراً گفته بود که آمریکا هرگز تعداد نیروهایش را در عراق کاهش نخواهد داد و این اقدام مطابق به تمایل دولت عراق است.

«یحیی رسول» سخنگوی ارتش عراق نیز در واکنش به اظهارات مکنزی گفت که نیروهای عراقی به جنگیدن نیروهای آمریکایی و یا دیگر نیروهای خارجی در کنار خود نیازی ندارد.

به گزارش «آناتولی»، رسول تصریح کرد: عراق به هیچ نظامی آمریکایی و یا خارجی دیگری برای جنگیدن در کنار نیروهای عراقی نیاز ندارد. عراق نیروهای آموزش دیده‌ای دارد که قابلیت دفاع از کشور و مردم را دارند.

وی افزود که برای خروج نیروهای خارجی از عراق یک روند برنامه‌ریزی وجود دارد که درباره آن در گفت‌وگوهای استراتژیک بغداد – واشنگتن تصمیم‌گیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348657

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]