3

احمدی نژاد:ما خواستار بنای دنیایی بهتر و دوست داشتنی‌تر هستیم

  • کد خبر : 34946
  • ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰

امروز بحران های اقتصادی در آستانه تبدیل شدن به بحران های فراگیر اجتماعی و سیاسی هستند.

رئیس جمهور در دوازدهمین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای گفت : ناکارآمدی و تبعیض‌ آلودگی نظام حاکم بر جهان، وضع را به نقطه ‌ای بحرانی و شرایط غیرقابل برگشت نزدیک ساخته و مشکلات ناخواسته ای به همه ملت ها تحمیل کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ آقای احمدی نژاد  امروز – پنج شنبه – در دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای افزود :  ما خواستار بنای دنیایی بهتر و دوست داشتنی‌تر هستیم.
وی همچنین بر تقویت همدلی و همگرایی منطقه ای و بین المللی اعضای سازمان شانگهای، گسترش همکاری های اقتصادی ، تاسیس نهادهای مالی وپولی خارج از سلطه سلطه‌گران و تقویت روابط فرهنگی و سیاسی میان کشورهای عضو به عنوان راهکارهای حرکت کشورهای مستقل به سوی تدوین چارچوب نظم جدید و عادلانه بر جهان و خروج از شرایط نامطلوب کنونی تاکید کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز بحران اقتصادی همه مناطق جهان را از امریکای شمالی تا اروپا ، آسیا ، افریقا و امریکای لاتین در برگرفته است و همه از آن آسیب می بینند، افزود: امروز بحران های اقتصادی در آستانه تبدیل شدن به بحران های فراگیر اجتماعی و سیاسی هستند.
آقای احمدی نژاد اظهار داشت : میل شدید دولت های برده‌ دار و استعمارگر سابق که امروز فریبکارانه تحت نام آزادی و دموکراسی سخن می گویند، به احیای دوره استعمار و چپاول ثروت ها و داشته‌ های ملت ها به ویژه در آسیا، افریقا و امریکای لاتین، زمینه‌ساز درگیری ها، جنگ ها و بحران های جاری است.
رئیس جمهور تصریح کرد : ‌امروز که کشورهای آسیایی از جمله چین، هند، ژاپن، ایران، روسیه ، قزاقستان و سایر کشورهای عضو سازمان شانگهای پس از یک دوره طولانی عقب مانده از قافله پیشرفت با سرعت در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارند و منطقه را به لحاظ اقتصادی در صدر جهان قرار می دهند تمایل شدید و برنامه گسترده کشورهای عضو ناتو برای گسترش به شرق و جلوگیری از این رشد و احیای روابط استعماری گذشته کاملاً عیان و آشکار شده است و جنگ افغانستان، پاکستان و عراق بخشی از این طراحی پیچیده است.
وی با بیان اینکه نظام موجود حاکم بر جهان به دلیل ویژگی های ناعادلانه و ضدانسانی ذاتی خود شکست خورده و در پایان راه است، خاطرنشان کرد: البته اگر آنها از ثروت، منابع و بازارهای شرق تغذیه نمی شدند، خیلی زودتر به این وضع رسیده بودند.
رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا ادامه وضع موجود و حرکت در چارچوب نظاماتی که اصول و قواعد آن را همان استعمارگران سابق و سلطه طلبان امروز وضع کرده اند، می تواند کشورهای ما را به طور کامل به اهداف خود در مسیر پیشرفت نایل کند، گفت: همه ما برای رسیدن به اهداف خود نیازمند کناره گیری از نظام موجود و طراحی نظاماتی جدید هستیم؛ نظاماتی که بر اساس عدالت، دوستی و احترام به حقوق همه ملت ها بنا شده و به دنبال صلح و رفاه پایدار برای همگان باشد؛ مدیریت انحصاری موجود را به رسمیت نشناسد و زمینه مشارکت همگانی را فراهم سازد.
وی در پیشنهادهای چهارگانه خود به شرکت کنندگان در دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تقویت همدلی و همگرایی منطقه ای و بین المللی را میان اعضا و همه ملت ها و دولت هایی که به دنبال نظمی عادلانه و انسانی هستند، به عنوان یکی از عوامل تحقق اهداف یاد شده عنوان کرد و گفت: باید بدانیم که استعمارگران با پیشرفت چین به همان اندازه مخالف هستند که با پیشرفت روسیه، هند، ایران، پاکستان و همه اعضای دیگر پیمان شانگهای مخالفند.
رئیس جمهور تصریح کرد: گسترش همکاری های اقتصادی و طراحی و اجرای نظامات جدید پولی و مالی و همکاری های اقتصادی به عنوان راهکار و پیشنهادی دیگر حایز اهمیت است، چرا که اگر اعضای شانگهای رابطه پولی خود را در مراودات اقتصادی از ارز حاکم بر جهان قطع کنند، بخش وسیعی از منافع ملی و منابع آنان که از طریق نظامات موجود به رایگان به جیب سلطه گران سرازیر می شود حفظ و صیانت خواهد شد.
آقای احمدی نژاد پشتیبانی از مراودات اقتصادی، تسهیل آن و حمایت از سرمایه گذاری ها میان اعضا را به نفع همه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای دانست و اظهار داشت:‌ تاسیس نهادهای مالی، پولی و اقتصادی بین المللی ، خارج از تسلط سلطه ‌گران به نفع همه اعضا، ملت ها و دولت های مستقل و امری ضروری و کاملاً امکان پذیر است.
رئیس جمهور در تشریح پیشنهاد دیگر خود به سران شرکت کننده در سازمان همکاری شانگهای خاطرنشان کرد: تقویت روابط فرهنگی و سیاسی در جهت گسترش دوستی ها و همگرایی ها در برابر اصرار دیگران بر جدایی و تفرقه بسیار ضروری و تقویت‌کننده امنیت و پیشرفت همه اعضا خواهد بود.
وی افزود : سلطه طلبان برای تامین منافع مادی و سیاسی خود به هیچ یک از تعهداتشان و حتی چارچوب ها و نظاماتی که خود وضع کرده اند، پایبندی و تعهد ندارند و البته امروز دیگر ملت ها بیدار شده‌اند و عدالت و احترام به سرعت به مطالبه ای عمومی در بین همه ملت ها تبدیل می شود و اراده ملت ها نظم جدید را بر جهان حاکم خواهد ساخت.
رئیس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه های ممکن همچون گذشته، همکاری ها را در بالاترین سطح گسترش دهد و از تحقق همه اهداف انسانی و عادلانه شانگهای حمایت خواهد کرد .
احمدی نژاد خطاب به شرکت کنندگان در دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای با بیان اینکه امروز همه اینجا گرد آمده ایم تا در یک کار مشترک و ارزشمند برای مشکلات چاره جویی، و زندگی بهتری برای ملت هایمان و جامعه بشری پی‌ریزی کنیم ، اظهار داشت: همه امکانات و ظرفیت های لازم برای ساختن یک زندگی زیبا و عادلانه برای همه ملت ها در اختیار ما قرار دارد و همه ما بر اساس فرهنگ و تمدن انسانی و شرقی خود اصرار بر صلح، امنیت، رفاه و پیشرفت برای همگان داریم و همیشه ملت های ما که مردمانی مهربان، اهل کار و تلاش و به دنبال تعامل سازنده با دیگران بوده و هستند در این مسیر حرکت کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34946

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]