3

از عملکردمان در مورد دورکاری ۱۰۰ درصد رضایت نداریم

  • کد خبر : 35011
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۷

نمی‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد از پیشرفت طرح راضی هستیم اما استقبال مناسب بوده و این طرح سرلوحه کار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه از عملکردمان در مورد دورکاری ۱۰۰ درصد رضایت نداریم، گفت: استقبال از این طرح مناسب بوده و این طرح سرلوحه کار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

هاجر تحریری‌نیک صفت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که دورکاری به عنوان یک روش انجام کار استفاده بهینه از پتانسیل نیروی انسانی، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌ها را دنبال می‌کند، اظهار کرد: دورکاری با توجه به آیین‌نامه‌های مصوب شده در کلیه دستگاه‌های که قابلیت انجام فعالیت‌ها به صورت دورکاری را دارند، انجام شود.

وی با بیان این‌که دستگاه‌ها باید این فعالیت‌ها را معرفی کنند، تصریح کرد: داوطلبان دورکاری نیز باید اعلام آمادگی کنند تا تقاضای آن‌ها در کمیته بررسی شود.

تحریری نیک‌صفت با اشاره به این که طرح دورکاری جدید بوده و اجرای آن نیاز به فرهنگ سازی و باور عمومی دارد،‌ گفت: از ابتدای اجرای طرح اقداماتی برای فرهنگ سازی انجام شد و در این راستا دستگاه‌های مختلف را توجیه کردیم بنابراین تا حدودی فرهنگ‌سازی انجام کمیته‌های اجرایی در این راستا تشکیل شد.

معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با اشاره به اینکه از دستگاه‌های دولتی درخواست کردیم مشاغلی را که قابلیت دورکاری دارند اعلام کنند، خاطرنشان کرد: الزاما همه دستگاه‌ها نمی‌توانند فعالیت‌هایشان را به صورت دورکاری انجام دهند.

وی با بیان این‌که زنان بیشتر از طرح دورکاری استقبال کردند، تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که ۱۰۰ درصد از پیشرفت طرح راضی هستیم اما استقبال مناسب بوده و این طرح سرلوحه کار دستگاه‌ها قرار گرفته است.

تحریری‌ نیک‌صفت به موانع موجود بر سرراه دورکاری اشاره کرد و اضافه کرد: برخی فعالیت‌ها قابلیت دورکاری را دارند اما باید زیرساخت‌هایی مانند امکانات الکترونیکی فراهم باشد به عنوان مثال با راه اندازی شبکه اینترنت ملی دورکاری به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

معاون راهبردی منابع انسانی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری رویکرد سنتی برخی مدیران را از دیگر موانع موجود اعلام و اظهار کرد: برخی مدیران بر این باورند که اگر فردی در محیط کار نباشد، کار انجام نمی‌شود.

وی با بیان این‌که طبق قانون برنامه پنجم هر سال ۲۰ درصد از فعالیت‌هایی که قابلیت انجام به صورت دورکاری را دارند، به این صورت انجام خواهند شد، گفت:‌ اکنون آمار دقیقی از میزان فعالیت‌هایی که به دور کاری تبدیل شده‌اند، نداریم.

تحریری نیک‌صفت با بیان این‌که افزایش مرخصی زایمان زنان از پیشنهادات وزارت بهداشت بود و در این راستا موارد قانونی را ارائه کرده‌ایم، گفت: کارهای مقدماتی انجام شد اما هنوز این طرح به عنوان لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35011

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]