3

قیمت خودرو باید آزاد شود

  • کد خبر : 350440
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر آزادسازی قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: با تعیین دستوری قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، قیمت واقعی از خودرو به دست نیامده و متضرر نهایی خودروساز است.

به گزارش افق آنلاین ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بر آزادسازی قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: با تعیین دستوری قیمت خودرو از سوی شورای رقابت، قیمت واقعی از خودرو به دست نیامده و متضرر نهایی خودروساز است.

علیرضا پاک فطرت در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با انتقاد از واگذاری تعیین قیمت خودرو به شورای رقابت یا نهادهایی نظیر سازمان حمایت اظهار داشت: امروزه کارخانه‌های خودروسازی از تولید خودرو منتفع نمی‌شوند، بلکه سود حاصل از تولید و فروش خودرو نصیب دلالان می‌شود.

وی همچنین ضمن انتقاد از افزایش پلکانی قیمت خودرو نظیر مصوبه افزایش ۸ درصدی بهای این محصول از سوی شورای رقابت گفت: سودی که در بازار خودرو نصیب دلالان می‌شود، بیش از سودی است که عاید خودروسازان به عنوان تولیدکننده می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودرو می‌بایست از تولید به مصرف به فروش برسد، افزود: تاکنون سازمان حمایت، هیچ گونه پشتیبانی از تولیدکننده به عمل نیاورده و همچنان شاهد هستیم که خودرو در بازار با قیمتی متفاوت از کارخانه به فروش می‌رسد.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید آزاد شود، تصریح کرد: بدون شک می‌بایست در جهت کوتاهی دست دلالان از بازار خودرو حرکت کرد که این امر به سود کارخانه‌های خودروسازی است.

وی معتقد است: قیمت را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند و با تعیین دستوری قیمت خودرو از سوی نهادهایی نظیر شورای رقابت یا سازمان حمایت، قیمت واقعی از خودرو به دست نمی‌آید. در قیمت‌گذاری دستوری متضرر نهایی خودروساز است و منتفع واقعی واسطه‌گران هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقد به افزایش درصدی قیمت خودرو نیستم، گفت: تعیین قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضا و به شکل مستقیم، موجب کاهش قیمت خودرو حتی از بازار آزاد شده و دلالی و احتکار خودرو نیز از بین می‌رود.

پاک فطرت در پایان به تبدیل خودرو به یک کالای سرمایه‌ای برای حفظ ارزش نقدینگی افراد اشاره و خاطرنشان کرد: می‌بایست این امکان فراهم شود تا خودروساز محصول تولیدی خود را به شکل مستقیم به بازار عرضه کند و بازار خود قیمت واقعی خودرو را تعیین خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. علاوه بر آزاد سازی قیمت لطف کنید واردات خودرو با حق گمرکی و مالیات پنجاه درصد آزاد کنید تا ببینیدخودروهای داخلی بفروش میرسن یا باید به عنوان آهن الات قراضه به ذوب آهن بفروش برسند. آزاد کردن قیمت و ممنوعیت واردات که باعث میشه خودروسازان داخلی عرضه رو قطره چکانی کنند چیزی جز خالی کردن جیب مردم و کلاه گذاشتن بر سر این ملت بی دفاع نیست . خدا در آخرت به داد شماهه برسه که این پیشنهاد رو میدید وگرنه آخرت باید جوابگوی این ملت باشید

  2. باسلام توروخدا تکلیف مردمو مشخص کنیئ چقدر انتظار برای اصلاح شدن قیمت خودرو باکدوم درآمد باید چنین مبالغ نجومی برای خرید خودروهای بیکیفیت ایرانی بدیم ,والله مردم بدجور توفشارند وتمام چشم امیدشان بعدخدا به دولت آقای رییسی هست امید ونشاط رو که خیلی وقته از خانه های ایرانی گرفته شذه بازگردونید..به امید موفقیت و روزهای خوب

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر