6

اعضای هیات رییسه مجلس برای سال دوم انتخاب شدند

  • کد خبر : 350675
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

قالیباف در انتخابات هیئت رئیسه مجلس با ۲۳۰ رأی برای سال دوم رئیس ماند و علی نیکزاد و عبدالرضا مصری نواب اول و دوم شدند.

قالیباف رئیس مجلس ماند/ نیکزاد و مصری نواب اول و دوم شدند

به گزارش افق انلاین ، انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی یازدهم برای اجلاسیه دوم صبح امروز با حضور اکثریت نمایندگان مجلس برگزار شد.

در این انتخابات محمدباقر قالیباف با ۲۳۰ رأی در رقابت با فریدون عباسی که ۱۸ رأی کسب کرد، رئیس مجلس ماند. نیکزاد و مصری که تنها گزینه‌های کاندیداتوری نایب‌رئیسی مجلس بودند نیز به‌ترتیب با ۲۰۶ و ۲۰۵ رأی نایب‌‌رئیس اول و نایب‌رئیس دوم مجلس شدند.

همچنین روح‌الله متفکر آزاد با ۲۰۶ رأی، محسن دهنوی با ۱۸۴ رأی، علی کریمی فیروزجایی با ۱۸۲ رأی، علی رشیدی با ۱۸۱ رأی، مجتبی یوسفی و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نیز با ۱۶۸ به‌عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

محسن پیرهادی، سید نظام‌الدین موسوی و علیرضا سلیمی نیز به‌ترتیب با ۱۸۸، ۱۵۶ و ۱۴۱ رأی به‌عنوان کارپردازان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

نمایندگان در این جلسه با آرای خود ۱۲ پست یعنی رئیس، ۲ نواب رئیس، ۶ دبیر و ۳ کارپرداز هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی را برای اجلاسیه دوم انتخاب کردند.

گفتنی است؛ پس از انتخاب هیئت رئیسه جدید، اعضای هیئت رئیسه با قرار گرفتن در جایگاه هیئت رئیسه سوگند یاد کردند که متن آن این است: «من به‌عنوان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف به‌کار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم».

شایان ذکر است که محمدباقر قالیباف رئیس فعلی مجلس از سوی هر ۲ فراکسیون سیاسی مجلس یعنی فراکسیون جبهه نیروهای انقلاب و مستقلان ولایی به‌عنوان تنها گزینه ریاست مجلس معرفی شده بود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر