3

پیشنهادی که کی روش را آشفته کرد!/کی روش و فدراسیون آماده بازگشت به میز مذاکره

  • کد خبر : 352056
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲

آنچه درباره احتمال همکاری ایران و کی روش به گوش می رسد، انگار فراتر از شایعه است.

کارلوس کیروش به تیم ملی برمی گردد؟

 

زمزمه های بازگشت کارلوس کی روش به تیم ملی از فروردین ماه آغاز شد اما آن زمان فدراسیون فوتبال نه پول داشت و نه وقت که دست به چنین ریسکی بزند.

کارلوس کی روش که بعد از حضور ناموفق در کلمبیا، علاقه مند به هدایت یک تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و تجربه چهارمین حضور متوالی در جام های جهانی است، برای همکاری با تیم ملی ایران چراغ سبز نشان داده است.

دقایقی قبل برخی منابع خبری غیر رسمی مدعی شدند یکی از مدیران قدیمی فدراسیون فوتبال به عزیزی خادم پیشنهاد کرده اگر تصمیمش برای عبور از دراگان اسکوچیچ جدی است، با کارلوس کی روش مذاکره کند، غافل از این که اطرافیان رییس جدید فدراسیون فوتبال تا به حال یک دور مذاکره ناموفق با کارلوس کی روش را پشت سر گذاشته اند.

کی روش در عراق؛ خبر سازی و بازار گرمی؟

درباره کارلوس کی روش، اولین خبر که شباهت عجیبی به خبرسازی تبلیغاتی داشت، به ظاهر از عراق رسید. شایعه شد عراق بعد از قطع همکاری با سرچکو کاتانچ، در فکر جذب کارلوس کی روش است. این ادعا بیش از آن که به خبر شباهت داشته باشد، شبیه یک بازار گرمی و خبرسازی به سود کی روش است. در طول هفت هشت سالی که کی روش هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، بارها این قبیل خبرسازی ها تجربه شد. هرگاه کی روش می خواست قراردادش را با ایران تمدید کند یا هر زمان کمی رابطه اش با فدراسیون به سمت سردی می رفت و یا هر بار که دستمزدش عقب می افتاد، خبر می رسید از آفریقای جنوبی پیشنهاد دارد!

پیشنهادی که کی روش را آشفته کرد!

با این پیش زمینه و ذهنیت قبلی، همین که دیروز شایعه شد تیم ملی عراق دنبال کی روش است، پیش بینی می شد دوستان کی روش دوباره می خواهند کارلوس را به ایران نزدیک کنند. اما منابع آگاه می گویند این ماجرا متعلق به دو ماه و نیم قبل است و فروردین ماه اولین زمزمه ها درباره همکاری با کارلوس به گوش رسید. آن زمان فدراسیون فوتبال نه پول داشت و نه فرصت و این موضوع جدی دنبال نشد اما در ادامه یک پیغام از طرف نزدیکان رییس فدراسیون فوتبال برای کارلوس کی روش، او را آشفته کرد. گویا از تهران به کی روش پیام داده بودند حاضریم برای هر سال ۱/۲ میلیون یورو به تو بدهیم و می توانی دو دستیار هم با خودت به ایران بیاوری اما هزینه دو دستیار پای خودت است و بقیه اعضای کادرفنی و کادر سرپرستی و رسانه ای و … تیم ملی را خودمان می چینیم. گویا واکنش کارلوس به مبلغ پیشنهادی فقط لبخند بوده و به واسطه فدراسیون یادآوری کرده وقتی آخرین بار در ایران سالانه ۱/۶ دستمزد می گرفته و دستیارانش هم قرارداد جدا داشتند، دلیلی ندارد حالا پول کمتری بگیرد و هزینه دستیارانش را هم خودش تقبل کند ولی آنچه او را آشفته کرد، آن بخش ماجرا بود که فدراسیون می خواست محدودش کند. گفته می شود کی روش که برایش اختیار تام حتی از پول هم مهم تر است، به همین دلیل مذاکره را نیمه کاره رها کرد.

کی روش و فدراسیون آماده بازگشت به میز مذاکره

حالا دوباره شایعه شده فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش آماده اند به میز مذاکره برگردند. البته نزدیکان فدراسیون فوتبال می گویند این پیشنهاد از طرف واسطه های کی روش به آنها ارائه شده اما دوستان ایرانی کی روش مدعی هستند این فدراسیون است که به جذب کارلوس کی روش تمایل دارد.

وقتی تیم ملی از منامه به تهران برگشت، با وجود قرارداد چند مرحله ای دراگان اسکوچیچ با فدراسیون، شهاب عزیزی خادم ادعا کرد قرارداد اسکوچیچ به پایان رسیده و همین حرف کافی بود تا داستان کارلوس کی روش با جدیت بیشتری پیگیری شود.

موانع داخلی پیش پای کارلوس

صد البته موانع بسیاری دست کم تا پایان کار رسمی دولت فعلی، بر سر راه بازگشت کی روش وجود دارد. اولین مانع به وزارت ورزش برمی گردد. این وزارتخانه حاضر نیست پای کی روش دوباره به ایران باز شود اما این وزارتخانه حداکثر تا مرداد ماه می ماند و بعد از آن، فدراسیون فوتبال دیگر نباید به دولت فعلی پاسخگو باشد. موانع بعدی اختیاراتی است که قطعا کارلوس کی روش می خواهد. همچنین امکاناتی که او طلب می کند. فوتبال ما نسبت به آن روزها که کی روش در ایران بود و بر سر اردو و ابزار و … با فدراسیون دعوا داشت، هیچ پیشرفتی نداشته و احتمالا تمام آن دعواها تکرار خواهد شد!

عبور از اسکوچیچ قطعی است

با این همه گفته می شود عبور فدراسیون فوتبال از دراگان اسکوچیچ جدی است. بی دلیل نبود که اسکوچیچ وقتی عراق را برد به سمت جایگاه ویژه و جایی که شهاب عزیزی خادم نشسته بود، عدد ۷ را نشان داد. او با هفت پیروزی در هفت بازی، چندان مدنظر فدراسیون فوتبال نیست. شبی که رییس فدراسیون فوتبال ایران در جزیره کیش حضور داشت و تیم ملی هنوز برای بازی با عراق و بحرین به منامه سفر نکرده بود، در تهران شایعه شد فدراسیون فوتبال برای مرحله بعدی، مذاکره با یک مربی مطرح و معتبر را آغاز کرده است. حتی شایعه شد محل مذاکره هم دبی است. آن مربی مطرح و معتبر همان کارلوس کی روش است یا …؟!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352056

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر