4

مسکو: نقض حریم دریایی روسیه از سوی ناوشکن انگلیسی اقدامی خطرناک بود

  • کد خبر : 352431
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

معاون وزیر امور خارجه روسیه نقض حریم دریایی کشورش از سوی یک ناوشکن انگلیسی که بلافاصله با واکنش شدید نیروهای روسی مواجه شد را اقدامی تحریک‌کننده و خطرناک توصیف کرد.

مسکو: نقض حریم دریایی روسیه از سوی ناوشکن انگلیسی اقدامی خطرناک بود

به گزارش افق انلاین به نقل از ریانووستی، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که اقدام روز گذشته یک فروند ناوشکن نیروی دریایی انگلیس در نقض حریم دریایی روسیه در دریای سیاه، اقدامی خطرناک بوده است.

گروشکو که در حاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی در مسکو با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در خصوص اقدام غیرقانونی ناوشکن انگلیسی در دریای سیاه تصریح کرد: «کاملاً واضح است که این یک اقدام برنامه‌ریزی شده بوده است. بدون شک این یک اقدام تحریک‌آمیز و خطرناک قلمداد می‌شود که به‌ هیچ وجه قابل‌قبول نیست.»

وی ادامه داد: «در عین حال من امیدوارم که درس‌های لازم از این اتفاق گرفته شده باشد. اگر هدف این ایده [نقض حریم دریایی روسیه] آزمودن ما بوده است، فکر می‌کنم که آنها [انگلیسی‌ها] نتیجه‌ای که باید می‌گرفتند را دریافت کردند.»

روز چهارشنبه پس از آن‌که یک فروند ناوشکن انگلیسی حریم دریایی روسیه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه در دریای سیاه را نقض کرد، شناورها و جنگنده‌های روسی با شلیک چندین تیر و بمب اخطار، بلافاصله این ناوشکن را از آب‌های روسیه بیرون راندند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=352431

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر