2

قطع حقوق بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران بدون دلیل ابهام‌‌برانگیز است

  • کد خبر : 353024
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷

سازمان تامین اجتماعی حقوق برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران را بدون اطلاع قطع می‌کند، وقتی هم که بازنشسته در این شرایط کرونایی مراجعه حضوری می‌کند با این جمله مواجه می‌شوند: «ما فکر کردیم شما مُردید»

سازمان تامین اجتماعی حقوق برخی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران را بدون اطلاع قطع می‌کند، وقتی هم که بازنشسته در این شرایط کرونایی مراجعه حضوری می‌کند با این جمله مواجه می‌شوند: «ما فکر کردیم شما مُردید»

 سازمان تامین اجتماعی بیش از سه میلیون نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر دارد، کسانی که دیگر توان کار کردن ندارند و چشم امیدشان به حقوقی است که ماهانه می‌گیرند.

واریز حقوق‌ها طی چند سال اخیر حواشی بسیاری داشته، بازنشسته‌های تامین اجتماعی چندین مرتبه اعتراض و تجمع کردند تا طرح همسان‌سازی حقوقشان با حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری اجرا شود. در نهایت نیز این طرح کامل اجرا نشد و حداقل حقوق‌ها تغییر چندانی نکرد.

اما قطع حقوق بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران بدون دلیل ابهام‌‌برانگیز است. پس از واریز حقوق خرداد، یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق خود را دریافت نکرده به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه می‌کند تا علت را بداند. کارمند این شعبه می‌گوید: «فکر کردیم شما فوت کردی!»

کاربران توئیتر نیز از تجربه‌های مشابهی در این رابطه می‌گویند که به نظر می‌رسد این دست اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر نیز سابقه داشته است.
قطع حقوق بازنشستگان با حدس و گمان مرگ

«مامان من وقت سونوگرافی داشت، تو درمانگاه متوجه شده بود که بیمه نیست. رفته بود پیگیری، گفته بودن فکر کردیم فوت کردید. یعنی فوت می‌کنی حساب بانکی بسته میشه اما سیستمی نیست به تامین اجتماعی خبر بده»

«پارسال حقوق بازنشستگی پدر من رو هم با همین دلیل قطع کردن.»

«دقیقا این اتفاق واسه خاله‌ی منم افتاد چند سال پیش، الانم باید چند وقت یک بار بره ثابت کنه که ازدواج نکرده!»

«مادرم عمه خیلییییی پیر داشت که قدیم معلم بود. هر چند سال یکبار یه نفر از اداره میومد خونه اش چک میکرد ببینه هنوز زنده است یا نه»

«اگه دو ماه از کارتش برداشت نکنه به حساب فوت می گذارند!»

«ماهی بیش از ده تومن حقوق میگیرن که با حدس و گمان کار کنن؟»

«برای مادر همسرم را قطع کرده بودند ،رفت پیگیری کرد گفتن فکر کردیم شوهر کردی !!!باید هر سال شناسنامه اتو بیاری ببینیم که ..»

سوال این جاست که مگر برای قطع حقوق ماهانه، امور درمانی و بیمه‌ای و امور بانکی به اطلاعات ثبت احوال نیاز نیست؟ چطور سازمان تامین اجتماعی با حدس و گمان دست به اقدامات این چنینی می‌زند؟

منبع : تجارت نیوز

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=353024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر