3

راهنمای خرید پژو ۲۰۷

  • کد خبر : 353218
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

خودروی معروف پژو ۲۰۶ موفقیت زیادی را برای شرکت پژو به ارمغان آورد. ۲۰۶ با فروش زیادش توانست سود هنگفتی به جیب خودروسازان منتقل کند. از‌آنجاکه ممکن نبود یک شرکت خودروسازی بتواند با یک مدل در صنعت خودروسازی پیش برود، پژو ۲۰۷آی که نسخه فیس‌لیفت شده پژو ۲۰۶ است، با تفاوت‌هایی در شکل و شمایل و مشخصه‌های فنی در سال ۲۰۰۹ تولید شد.

اگرچه تولید این خودرو در بازارهای جهانی، ۳ سال بعد پایان یافت، مدیران ایران‌خودرو‌ تلاش کردند تا مدل تولیدی‌شان شبیه همان پژو ۲۰۷ مدل اروپایی شود.

امروزه پژو ۲۰۷ در جایگاهی بالاتر از برادرش ۲۰۶ قرار گرفته و البته طرف‌داران بسیاری هم دارد. بااین‌حال به‌دلیل قیمت بیشتر، در میان عموم مردم کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد. اکنون قصد داریم کمی بیشتر درخصوص این خودرو بگوییم تا شاید نمونه‌های کارکرده آن به گزینه‌های انتخابی شما اضافه شد.

مهمترین شاخصه‌های پژو ۲۰۷

مهم‌ترین تفاوت پژو ۲۰۷آی با پژو ۲۰۶ را می‌توان در نوع چراغ‌های آن دانست. درون این چراغ‌ها از لنز استفاده شده است. علاوه بر استفاده از چراغ‌های LED، این مورد جزء امتیازات این خودرو محسوب می‌شود، طوری که وقتی چراغ‌های جلو روشن می‌شود، احساس می‌کنید از دور یک کیا سراتو را می‌بینید. طراحی نمای کناری خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و فقط طرح آینه‌ها عوض و چراغ راهنما به آن اضافه شده است. چراغ‌های عقب خودرو نیز طرح نئونی جالبی دارد که باعث تفاوت آن نسبت به ۲۰۶ شده است.

طراحی داخلی این خودرو جوان‌پسند و به‌نسبت چشم‌نواز است. غربیلک فرمان آن جدید و نزدیک به هیوندای است. کلیدهایی نیز روی فرمان دو رنگ آن تعبیه شده است که کنترل سیستم صوتی، تلفن همراه و کروز کنترل را در بر دارد. نمایشگر ۷اینچی آن نیز در قسمت بالایی داشبورد تعبیه شده است تا با یک نمایشگر با اندازه و کیفیت تصویری مناسب، اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان بگذارد.

موتوری که در ساخت پژو۲۰۷آی استفاده شده است، از نوع TU5 است که در بیشتر محصولات ایران خودرو دیده می‌شود. این موتور ۱٫۶لیتری ۱۶ سوپاپ، دو میل سوپاپ در بالا دارد و می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مصرف سوخت آن نیز با سوخت ترکیبی ۶٫۶ لیتر، ۸٫۸ لیتر درون شهر و ۵٫۴ در بیرون شهر است.

این خودرو که در دو مدل اتوماتیک و دنده‌ای عرضه شده است، از گیربکس‌های ۵سرعته دستی و ۴سرعته اتوماتیک بهره می‌برد (اطلاعات کامل فنی و تجهیزاتی در پژو دیوار۲۰۷). در مدل اتوماتیک این خودرو، دو دکمه S و * نیز به چشم می‌خورد که یکی برای حالت رانندگی پرشتاب و دیگری برای رانندگی برفی و تعویض دنده در دورهای پایین است. بد نیست بدانید پژو ۲۰۷آی اتوماتیک کمی بیشتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو موفق شده است ۴ ستاره از ۵ ستاره مؤسسه ایمنی EURONCAP اروپا را دریافت کند. البته که ۲۰۷آی نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است و در اصل نمونه قدیمی آن مفتخر به اخذ این امتیاز شده است. همچنین طراحی و عایق‌بندی کابین این خودرو باعث آرامش بیشتر سرنشینان هم شده است. درواقع شما با پژو ۲۰۷آی، هم تند و تیزی پژو ۲۰۶ و هم آسایش خیال یک خودروی جدیدتر به نسبت ۲۰۶ را تجربه می‌کنید.

قیمت پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ مانند دیگر خودروهای تولید داخل در نسخه دستی یا اتوماتیک، این روزها قیمتی زیاد و غیرمنطقی را تجربه می‌کند. بررسی قیمت روز خودرو۲۰۷ دیوار نشان می دهد که این خودرو در حال حاضر، در بین گران‌ترین تولیدات داخلی قرار دارد. با وجود این، مزایای آن و البته کیفیت ساختش در مقایسه با دیگر محصولات داخلی، این خودرو را به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. همچنین استهلاک پایین، هزینه نگهداری مناسب و تعمیرات ساده و راحت را نیز باید به موارد قبل اضافه کرد؛ ضمن اینکه اشتراکات پژو ۲۰۷ با ۲۰۶ باعث شده است تا تأمین قطعات آن نیز کار سختی نباشد.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=353218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر