5

۳۴ روز با رئیس‌جمهور منتخب؛ از پیگیری مشکلات جانبازان تا عزم جدی دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد کشور

  • کد خبر : 354505
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۲۴

دولت سیزدهم برای حل مشکلات و درمان اقتصاد بیمار کشور اراده جدی دارد و در این مسیر قطعا نه بر اساس سلیقه بلکه بر اساس نظرات و راهکار‌های علمی و کارشناسی اقدام خواهد کرد.

 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد ماه با حضور ۵ نامزد برگزار و آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» با احتساب بالغ بر ۱۸ میلیون رای ماخوذه از سوی ملت بزرگ ایران به عنوان رئیس جمهور سیزدهم برگزیده شد.

رئیس‌جمهور منتخب حدود ۱۲ روز دیگر به طور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد. این در حالی است که آیت‌الله رئیسی بعد از اخذ رأی اعتماد ملت ایران به طور جدی پا در میدان گذاشته و برای رفع مشکلات و آبادانی کشور تلاش می‌کند.

از اقدامات رئیس جمهور منتخب می‌توان به دیدار با جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی در ۲۳ تیرماه اشاره کرد. جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی از گرایش‌های مختلف، در نشستی ۳ ساعته با دکتر رئیسی به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکار‌های مدنظر خود درباره نوع مواجهه دولت با مشکلات بخش اقتصاد و نحوه ورود به عرصه حل و فصل این مشکلات پرداختند.
عزم جدی دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد کشور/
رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد؛ این آغاز مبارکی برای ارتباط دولت سیزدهم با کارشناسان اقتصادی باشد و جمع حاضر با همکاری تیم اقتصادی دولت بانی تشکیل کارگروه‌های مسئله‌محور برای جلسات بعدی کارشناسان با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت باشند.
دیدار رئیس جمهور منتخب با جمعی از اساتید و نخبگان اقتصادی 

آیت‌الله رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در جلسات آینده با کارشناسان، مسائل و مشکلات با لحاظ اولویت‌ها و فوریت‌ها احصا شده و راهکار‌های رفع مسائل و چگونگی اجرای این راهکار‌ها نیز مطرح شوند، گفت: دولت سیزدهم برای حل مشکلات و درمان اقتصاد بیمار کشور اراده جدی دارد و در این مسیر قطعا نه بر اساس سلیقه بلکه بر اساس نظرات و راهکار‌های علمی و کارشناسی اقدام خواهد کرد.

 

رئیس جمهور منتخب آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه ۲۵ تیرماه با حضور سرزده در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره)، ضمن عیادت از جانبازان قطع نخاع، با آنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
عزم جدی دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد کشور/
در این دیدار صمیمی آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه جانبازان در میدان جهاد و ایثار به ایفای نقش اساسی پرداخته و با جانبازی خود، مدال افتخار و نمره قبولی گرفته‌اند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان و خانواده عزیز ایشان را به طور ویژه در دستور کار خواهیم داشت.
حضور سرزده آیت‌الله رئیسی در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره)

آیت‌الله رئیسی خدمت به جانبازان را وظیفه همه مدیران و مسئولان کشور دانست و بر پیگیری مشکلات مطرح شده از سوی جانبازان از ابتدای شروع بکار دولت جدید تاکید کرد.

همچنین در پی بروز مشکلات برای استان خوزستان ناشی از خشکسالی، آیت‌الله دکتر سید «ابراهیم رئیسی» در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با حجت الاسلام سید «عبدالنبی موسوی‌فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و «قاسم سلیمانی‌دشتکی» استاندار خوزستان گفت‌وگو کرد.

در این تماس‌ها، رئیس جمهور منتخب در جریان آخرین مسائل و اوضاع این استان به ویژه موضوع خشکسالی و کم آبی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد؛ تیمی از سوی رئیس جمهور منتخب، مأمور بررسی دقیق و همه جانبه مسائل و موضوعات استان شده و گزارش خود را به آیت‌الله رئیسی ارائه کند.

رئیس جمهور منتخب همچنین برای اطلاع از چگونگی روند واکسیناسیون ناشی از بیماری کووید ۱۹ که ماههاست جهان و کشورمان ایران را درگیر خود کرده نشستی با مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن و واکسیناسیون کرونا برگزار کرد.
دکتر رئیسی ضمن تقدیر از کادر درمان و با گرامیداشت یاد شهدای مدافع سلامت که فداکارانه در میدان مبارزه با بیماری کرونا وارد عمل شده اند، اظهارداشت: ورود متخصصان داخلی به عرصه تولید واکسن کرونا که قابل رقابت با انواع واکسن خارجی باشد، باعث افتخار است.

رییس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: امروز با همت متخصصان کشورمان، دانش تولید واکسن کرونا بومی شده و باید گسترش یابد. دولت نیز خود را موظف می‌داند در این زمینه حمایت‌های لازم و واقعی را انجام دهد.

عزم جدی دولت سیزدهم برای درمان اقتصاد کشور/
دکتر رییسی حمایت عملی از شرکت‌ها و تولید کنندگان واکسن کرونا را مورد تاکید قرار داد و گفت: نوع حمایت‌ها نباید در حد حرف باشد و دولت سیزدهم ضمن دقت و تسریع در صدور مجوز‌های لازم، اختصاص اعتبارات و بودجه را در اولویت قرار می‌دهد.
همچنین در ادامه دیدارهای انجام شده، دیگر مسئولان و وزرای دولت دوازدهم نیز با رئیس جمهور منتخب دیدار و گزارش عملکرد به رئیس جمهور منتخب ارائه کردند. دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس کمیته ملی المپیک از این موارد است.
«سیدرضا صالحی‌امیری» رئیس کمیته ملی المپیک سه‌شنبه هفته گذشته با حضور در دفتر سید «ابراهیم رئیسی»، گزارشی از اقدامات این کمیته و نیز آخرین وضعیت آمادگی و اعزام تیم‌های ورزشی کشورمان به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ارائه کرد.

آیت‌الله رئیسی نیز در این دیدار گفت: علاقمند بودم قبل از اعزام ورزشکاران برومند کشورمان به ژاپن با آن‌ها از نزدیک ملاقات می‌کردم، ولی به دلیل محدودیت‌های کرونایی و لزوم آمادگی این عزیزان، این دیدار را به روز‌های پس از بازگشت‌شان از المپیک موکول می‌کنیم.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه رقابت‌های این دوره المپیک به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاده و وضعیت خاصی دارد، افزود: در این دوره ورزشکاران و مربیان مجبور شدند یکسال برای حفظ آمادگی‌های‌شان تلاش کنند و این مسئله سختی زیادی به آن‌ها و خانواده‌هایشان تحمیل کرد که از این بابت به همه آنان و خانواده ایشان خدا قوت می‌گویم.

دکتر رئیسی حمایت از ورزش قهرمانی و مدال‌آوران کشور را از اولویت‌های قطعی دولت سیزدهم دانست و اظهار داشت: اطمینان دارم جوانان غیرتمند کشورمان با افتخارآفرینی در المپیک دل مردم را شاد می‌کنند و در عوض سازمان اداری ورزش نیز باید به وظایف حمایتی خود به هنگام عمل کند تا ورزشکاران یک دغدغه بیشتر نداشته باشند و آن هم دغدغه قهرمانی باشد.

رئیس جمهور منتخب از رئیس کمیته ملی المپیک خواست سلام و آرزوی موفقیت وی را به ورزشکاران المپیکی کشورمان برساند و ادامه داد: دولت باید به قوانین مصوب حمایتی از ورزشکاران و نیز وعده‌های خود در قبال قهرمانان ورزشی به موقع و مطابق وعده انجام شده عمل کند و اجازه ندهد حلاوت اجرای وعده‌ها با تاخیر از بین برود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354505

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر