8

ظرفیت های بزرگی در دو کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری‌های نو وجود دارد

  • کد خبر : 355561
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه هند با تأکید بر اینکه ایران برای برقراری روابط گسترده با هندوستان اهمیت و جایگاه ویژه‌ای قائل است، گفت: باید از امروز با نگاه نو، گام‌های جدید و متمایزی در توسعه مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برداریم.

رئیسی: ایران و هند در راستای تامین امنیت منطقه می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند

به گزارش افق آنلاین ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار «سوبر امانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند، با بیان اینکه دولت ایران سیاست توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه به‌ویژه هند را با قوت پیگیری خواهد کرد، گفت: ظرفیت های بزرگی در دو کشور در بخش‌های مختلف به‌ویژه حوزه اقتصادی، تجاری و فناوری‌های نو وجود دارد که باید در تحکیم سطح مناسبات خود مورد استفاده قرار دهیم.

آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم داشتن برنامه مشترک در مسیر افزایش سطح روابط تهران ـ دهلی‌نو، اظهار داشت: با حرکت در مسیر برنامه مشترک همکاری می‌توانیم شرایط متفاوتی در سطح روابط دو کشور در راستای منافع دو ملت برداریم.

رئیس جمهور همچنین اهمیت همکاری و هماهنگی نزدیک دو کشور در صلح و ثبات در منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایران و هند در راستای تأمین امنیت منطقه به‌ویژه افغانستان می‌توانند نقش سازنده و مفیدی ایفا کنند و تهران از نقش‌آفرینی دهلی‌نو در ایجاد امنیت در افغانستان استقبال می‌کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: سرنوشت افغانستان باید توسط خود افغانی‌ها رقم بخورد و باور داریم اگر آمریکایی‌ها در این زمینه فتنه‌گری نکنند این مسئله به‌سرعت حل‌وفصل خواهد شد.

«سوبر امانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند نیز در این دیدار با استقبال از سخنرانی آیت الله رئیسی در مراسم تحلیف در رابطه با اراده دولت ایران برای توسعه روابط با کشورهای همسایه، ابراز کرد: دیدگاه‌های شما را به رئیس جمهور و نخست وزیر هند منعکس خواهم کرد و تلاش می‌کنیم همکاری‌های خود را به بالاترین سطح برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: سطح روابط کنونی مطلوب نیست و مصمم هستیم با توجه به اراده جدی طرف ایرانی همکاری‌های بلندمدتی را در راستای منافع ملت‌های خود برقرار سازیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر