10

بررسی گزینه‌های هدایت ذوب آهن برای لیگ بیست و یکم

  • کد خبر : 355703
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری سرمربی ذوب آهن برای لیگ بیست و یکم به هواداران و بازیکنان معرفی شود.

بررسی گزینه‌های هدایت ذوب برای لیگ بیست و یکم

 سید ایلیا طاووسی: ذوب آهن لیگ بیستم را با هدایت رحمان رضایی آغاز و با سرمربیگری مجتبی حسینی به پایان رساند تا آمار تلخ پنج مربی در دو سال را تجربه کند، مربیانی که هیچکدام نتوانستند نیمه سبز اصفهان را بیدار کنند.

ذوب آهن سرانجام با کسب ۲۶ امتیاز از ۳۰ بازی لیگ برتر به کمک تفاضل گل در لیگ برتر ماندنی شد اما نتایج ضعیف این تیم باعث شد خیلی زود حکم اخراج مجتبی حسینی به امضا برسد؛ به بهانه احتمال انتخاب سرمربی ذوب آهن تا پایان هفته جاری به بررسی گزینه‌های هدایت این تیم پرداختیم.

جواد نکونام

شاید جواد نکونام را بتوان جذاب‌ترین گزینه هدایت ذوب آهن دانست، سرمربی جوان و موفقی که کار مربیگری را در خونه به خونه بابل آغاز کرد و با این تیم دسته یکی به فینال جام حذفی رسید و فصل بعد نیز با قبول هدایت نساجی مازندران در میانه فصل این تیم را بعد از سال‌ها به لیگ برتر رساند.

نکونام فصل ۹۹-۹۸ را در فولاد سپری کرد و موفق شد در اولین سال هدایت این تیم فولاد را که فصل قبل از آن هشتم جدول بود را به سومی در لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند، او در فصل جاری لیگ برتر نیز عملکرد خوبی داشت، اما نقطه عطف دوران فولاد نکونام را می‌توان فینالیست شدن در جام حذفی دانست.

البته کمی بعید به نظر می‌رسد که سعید آذری با سابقه درخشان مدیریتی به همین راحتی جواد نکونام را از دست بدهد، اما موضوعی که باعث شده نکونام بیش از پیش به نیمکت ذوب آهن نزدیک شود تثبیت مجیدی در استقلال و پایان قرارداد نکونام با فولاد است؛ همچنین شنیده‌ها حاکی از مذاکرات جدی مدیران ذوب آهن با نکونام است.

مهدی رجب زاده

از بین گزینه‌های موجود برای هدایت ذوب آهن مهدی رجب زاده را می‌توان بهترین گزینه جوان هدایت گاندوها دانست، رجب زاده سال‌ها در ذوب آهن توپ زده و می‌تواند گزینه‌ای همچون محرم نویدکیا برای سپاهان باشد، کسی که علی رغم نداشتن تجربه آنچنان موفقیت خوبی را با سپاهان کسب کرد.

هافبک سابق ذوب آهن محبوبیت خوبی را نیز نزد هواداران دارد و همواره از او به عنوان گزینه‌ای از جنس باشگاه یاد می‌شود، هواداران رجب زاده را بهترین گزینه در صورت عدم توافق با مربیان بزرگ و سطح یک می‌دانند.

رجب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر هرگونه پیشنهاد از سوی باشگاه ذوب آهن برای هدایت این تیم را تکذیب کرده، او همچنین در صحبت‌های خود از شناخت لیگ برتر و بازیکنان و فضای ذوب آهن خبر داده تا یکی از گزینه‌های جدی هدایت ذوب آهن لقب بگیرد.

منصور ابراهیم زاده

اگر بخواهیم نگاهی به رزومه گزینه‌های هدایت ذوب آهن بیندازیم بی شک ابراهیم زاده اختلاف چشمگیری با سایر اسم‌ها دارد، کسی که با کوله باری از تجربه در ذوب آهن و ایران و کسب دو عنوان نایب قهرمانی لیگ، نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا و انتخاب به عنوان بهترین مربی قرن ۲۱ ایران از دید فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال در صف گزینه‌های ذوب آهن است.

نکته مثبت دیگر ابراهیم زاده شناخت خوب او از وضعیت ذوب آهن است تیمی که سال‌ها هدایت آن را عهده‌دار بود و شاید تکه گمشده ذوب آهن نیز در همان دوران طلایی مانده باشد؛ تنها موضوعی که توافق ابراهیم زاده با ذوب آهن را سخت کرده اقامت او در آمریکاست که البته خود ابراهیم زاده می‌گوید حاضر است در صورت توافق آمریکا را به مقصد ایران ترک کند.

منصور ابراهیم زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر هرگونه پیشنهاد و توافق با ذوب آهن را تکذیب کرد، سرمربی اسبق گاندوها از برنامه بلند مدت هدایت یک تیم فوتبال در ایران خبر داده و گفته در صورت دریافت پیشنهاد و توافق از تیمی جز ذوب آهن نیز به ایران خواهد آمد.

مهدی تارتار

اگر نگاه غالب برای هدایت ذوب آهن دادن سکان این تیم به افراد بومی و با سابقه در خود باشگاه نباشد مهدی تارتار می‌تواند گزینه‌ای محتمل به شمار برسد، همانطور که در جلسه‌های اخیر هیئت مدیره ذوب آهن اسم او زیاد به گوش رسیده و جز گزینه‌های نهایی هدایت گاندوها است.

تارتار فصول خوبی را روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری تجربه کرده و آخرین آن نیز حفظ پیکان در کورس کسب سهمیه تا هفته‌های پایانی لیگ بود، او همچنین سابقه رساندن تیم فوتبال راه آهن به فینال جام حذفی را نیز در کارنامه دارد، تیم‌های تحت هدایت او همواره جز تیم‌های بودند که به تیم‌های بزرگ باج نداده‌اند و آخرین مثال آن توقف سپاهان در شهر قدس مقابل پیکان بود.

شاید تنها موضوعی که می‌تواند تارتار را از هدایت ذوب آهن دور کند علاقه او به تیم پرسپولیس، باشگاه منفور تیم‌های اصفهانی است، البته که به گواه بسیاری از کارشناسان از این دست تعصبات در فوتبال روز دنیا جایی ندارد و باید رزومه و نگاه مربی به تیم بیشتر مورد توجه باشد.

رسول خطیبی

خطیبی جز گزینه‌هایی است که در روزهای گذشته مذاکرات جدی را با مدیران ذوب آهن داشته، او فصل گذشته ابتدا هدایت آلومینیوم اراک را عهده دار شد و سپس با بدعهدی به تیم اراکی به تبریز و تیم تراکتور رفت، البته که بعد از کسب نتایج ضعیف در آستانه هفته‌های پایانی لیگ برتر از هدایت این تیم استعفا داد.

خطیبی سابقه قهرمانی مقتدرانه با گسترش فولاد تبریز در لیگ دسته یک را دارد و در همان مقطع توسط کانون مربیان ایران به عنوان مربی سال شناخته شد، او همچنین سابقه صعود به لیگ برتر با آلومینیوم اراک و ماشین سازی تبریز را نیز در کارنامه دارد.

محمد ربیعی

ربیعی را می‌توان گزینه هیئت مدیره ذوب آهن برای هدایت این تیم دانست، سرمربی موفق مس رفسنجان که این تیم را به لیگ برتر رساند و با کسب رتبه هشتم جدول عملکرد درخشانی را در رفسنجان به جای گذاشت، البته با توجه به برنامه بلند مدت او در مس بعید به نظر می‌رسد مدیران ذوب آهن و در رأس آنها مجتبی فریدونی توفیق چندانی در متقاعد کردن این مربی برای حضور در اصفهان داشته باشند.

اگر چه ربیعی رزومه چندانی جز صعود به لیگ برتر با مس رفسنجان نداشته باشد، اما روند رو به رشد او موضوعی انکار ناپذیر است و دانش او در مربیگری می‌تواند روند افول ذوب آهن را به صعود تبدیل کند.

حسین فرکی

فرکی پیام اور شادی برای اصفهان است، کسی که آخرین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر را رقم زد و محبوبیت خوبی بین فوتبال دوستان اصفهانی دارد، فرکی مدتی است که هدایت تیمی را قبول نکرده، اما تمایل او به بازگشت در مصاحبه‌هایش انکار نشدنی است.

فرکی اگر چه هنوز مذاکرات جدی با مدیران ذوب آهن نداشته، اما یکی از گزینه‌های محتمل در جرگه مربیان باتجربه است و آنطور که پیداست فوتبال ایران را نیز به طور جدی دنبال می‌کند.

رضا مهاجری

سیاه جامگان پررنگ‌ترین نام در رزومه رضا مهاجری است، تیمی که به کمک مهاجری به لیگ برتر امد و بعد از تغییر مالکیت به پدیده خراسان بدل شد؛ مهاجری استخوان بندی تیم موفق پدیده تحت هدایت گل محمدی را ایجاد کرد.

مهاجری همچون ابراهیم زاده خواستار یک برنامه بلند مدت برای هدایت ذوب آهن شده، البته که نام او به مراتب کمرنگ‌تر از سایر گزینه‌های هدایت گاندوها است.

انتخاب هر چه زودتر سرمربی کمک شایانی به ذوب آهن خواهد کرد و تعلل مدیران ذوب آهن می‌تواند آغازگر فصلی تلخ‌تر برای نایب قهرمان سابق آسیا باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر