4

دختر خبرساز مصری بجای عباسعلی میلیاردر شد + تصویر

  • کد خبر : 355742
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۵:۳۵

او نخستین زنی بود که توانست در تاریخ ورزش مصر، مدال طلا کسب کند. در متن سفارت آمریکا در قاهره آمده است: “فریال اشرف با کسب اولین مدال طلا برای مصر در المپیک ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد! او اولین زنی است که در تاریخ مصر موفق به کسب مدال طلا شده است! تبریک می گوییم.”

تاریخ‌سازی فریال برای ورزش مصر/ دختر خبرساز مصری بجای عباسعلی میلیاردر شد

وزارت ورزش مصر تصمیم گرفت تا پس از کسب مدال طلای المپیک توسط فریال عبدالعزیز اشرف بانوی کاراته کا، به او پاداش یک و نیم میلیون پوندی اعطا کند.

فریال عبدالعزیز اشرف بانوی کاراته کای مصری موفق شد در فینال وزن +۶۱ کیلوگرم کمیته المپیک ۲۰۲۰ توکیو، با نتیجه دو بر صفر از سد ایرینا زارتسکا عبور کند و مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کند. اشرف که در مرحله مقدماتی با حمیده عباسعلی همگروهی بود، با نتیجه ۹ بر ۷ بازی را به او واگذار کرد و این تنها شکست قهرمان المپیک در توکیو بود.

عباسعلی با وجود این پیروزی درخشان، به دلیل آسیب دیدگی نتوانست در گام آخر پیروز شود و از دور رقابت ها کنار رفت. فریال اشرف در ادامه با عبور از سد کاراته کای قزاقستانی، راهی بازی پایانی شده و در گام آخر نیز موفق به شکست حریف آذربایجانی شد و مدال طلا را بر گردن آویخت

این تنها مدال طلای کاروان مصر در رقابت های المپیک بود. پیش از این قرار بود که وزارت ورزش و جوانان مبلغ یک میلیون پوند به دارندگان مدال طلای المپیک اعطا کند ولی هشام حطب رئیس کمیته ملی المپیک مصر از افزایش پاداش فریال اشرف خبر داد و اعلام کرد که به او پاداش یک میلیون و ۵۰۰ هزار پوندی پرداخت می شود. علاوه بر این، قهرمان مصر به صورت مادام العمر ماهیانه ۳۵۰۰ پوند از وزارت ورزش به عنوان دستمزد دریافت می کند.
همچنین، سفارت آمریکا در مصر با ارسال پیامی، قهرمانی این بانوی کاراته کا را تبریک گفت. او نخستین زنی بود که توانست در تاریخ ورزش مصر، مدال طلا کسب کند. در متن سفارت آمریکا در قاهره آمده است: “فریال اشرف با کسب اولین مدال طلا برای مصر در المپیک ۲۰۲۰ تاریخ ساز شد! او اولین زنی است که در تاریخ مصر موفق به کسب مدال طلا شده است! تبریک می گوییم.”

 

 

 

 

 

فریال همچنین با این طلا، تعداد مدال های مصر را در تاریخ رقابت های المپیک به ۳۸ مدال رساند. مصری ها پیش از این ۷ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۱۹ برنز کسب کرده بودند و طلای فریال اشرف، هشتمین مدال طلای کاروان مصر در تاریخ المپیک بود. علاوه بر این، طلای فریال اشرف، ششمین مدال مصر در المپیک توکیو بود که این بهترین عملکرد این کشور در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک محسوب می شود.

همچنین، احمد الجندی ورزشکار مصری در رشته پنج گانه مدرن موفق به کسب مدال نقره شد. او نیز پاداشی ۷۵۰ هزار پوندی و دستمزد ماهیانه و مادام العمر به میزان ۲۵۰۰ پوند را از وزارت ورزش و جوانان مصر دریافت می کند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=355742

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر