1

ظرفیت تولید رانا ۱۵ دستگاه در ساعت است

  • کد خبر : 35589
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۹:۳۰

به منظور پوشش طیف وسیع نیاز بازار ایران و بازارهای صادراتی، تولید محصول رانا در ۹ واریانت برنامه ریزی شده است.

حمید رضا تقوی نژاد معاون استراتژی گروه صنعتی ایران خودرو درمراسم افتتاح خطو ط تولید دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: از این میزان دو واریانت دیزلی و گاز سوز و مابقی به صورت تک سوز در آینده تولید و عرضه خواهد شد.

 

وی افزود: طول عمر اسمی رانا در بازار ۷ سال پیش بینی شده که در این مدت تولید یک میلیون دستگاه از این محصول در سایتهای داخلی و سایتهای بلاروس، آذربایجان،  مصر، سوریه، سنگال و ونزوئلا برنامه ریزی و در افق صادراتی محصول بازارهای ترکیه، عراق، روسیه، اکراین، سنگال و… دیده شده است .

 

تقوی نژاد افزود: در بحث قوای محرکه رانا از موتورهای ۱٫۶لیتری بنزینی، و خانواده موتور ملی ۱٫۷،۱٫۴ و۱٫۵ لیتری دیزل به همراه گیربکس های دنده ای و اتوماتیک بهره می گیرد که این تنوع قوای محرکه رقابت پذیری این خودرو را در بازارهای داخلی و خارجی افزایش می دهد.

 

معاون استراتژی و برنامه ریزی ایران خودرو تاکید کرد: در بخش تولید نیز پروژه رانا دست آوردهایی نظیر ایجاد ظرفیت تولید ۱۵ دستگاه در ساعت با قابلیت افزایش تا ۲۵ دستگاه در ساعت ارتقاء سطح اتوماسیون به حدود ۵۰ درصد  در مدت زمان اجرا ۱۸ ماه به همراه داشت که توسط شرکت تام ایران خودرو به اجرا گذاشته شد.

 

وی تصریح کرد: در راستای تولید خودرو رانا طی دو سال فعالیت مستمر از استایل تا تولید توسط مرکز توسعه محصولات جدید و سایر واحدهای داخلی ایران خودرو(ساپکو، تام، ایکیدو و قطعه سازان (۵۲ قطعه ساز) صورت پذیرفته است.

 

تقوی نژاد یاد آورشد: طراحی و ساخت قالب‌های بدنه خودروی ملی رانا در شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو (IKID) ساخته شد که این امر صرفه‌جویی ارزی ۱۰ میلیون یورویی به دنبال داشت .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35589

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]