36

آبشار زیبای کفترلو در تهران+تصاویر

  • کد خبر : 356191
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶

منطقه لواسانات، یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال شرق تهران است که از قدیم الایام به عنوان تفرجگاه مردم تهران شناخته می شود. اگر از اهالی تهران هستید و به دنبال مقصدی خنک، با صفا و بسیار نزدیک برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود می گردید، آبشار کفترلو در روستای کندعلیا، گزینه مناسبی […]

منطقه لواسانات، یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال شرق تهران است که از قدیم الایام به عنوان تفرجگاه مردم تهران شناخته می شود. اگر از اهالی تهران هستید و به دنبال مقصدی خنک، با صفا و بسیار نزدیک برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود می گردید، آبشار کفترلو در روستای کندعلیا، گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

آبشار کفترلو در مجاورت روستای کند علیا که یکی از روستاهای بخش لواسانات شهرستان شمیرانات در استان تهران است، قرار گرفته است. این روستا حدود ۴۶ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد و فقط با حدود ۱ ساعت رانندگی می توان از تهران به آن رسید. کند علیا یکی از روستاهای مرتفع استان تهران است و در ارتفاع ۲۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. به دلیل این ارتفاع زیاد، آب و هوا در این روستا حتی در فصل تابستان، بسیار خنک است. به طور کلی حدود ۱۷۰۰ نفر در روستای کند سکونت دارند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد در روستای کند علیا و ما بقی جمعیت در روستای کند سفلی که در پائین دست این روستا قرار دارد، زندگی می کنند. شهرت این روستا، به خاطر وجود باغ های بی شمار گیلاس، آلبالو، زرد آلو و سیب در آن است.مهم ترین جاذبه گردشگری طبیعی این روستا، آبشار کفترلو یا کبوتر لو است که در مجاورت آن قرار دارد. این آبشار در انتهای یک دره بسیار زیبا و سرسبز و در میان صخره های سر به فلک کشیده این منطقه جاری است. علاوه بر آبشار کفترلو، تپه های تاریخی گوشواره، قلعه پیر زن، تپه جوهک، تپه تاریخی شیر تازه، بقعه امام زاده محمد شعیب و باغ های خرم میوه این منطقه، از جمله جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی روستای کند علیا هستند.

کند علیا در فصل زمستان آب و هوای بسیار سردی دارد و مسیر دسترسی به آبشار در این فصل از برف پوشیده می شود. سفر به این منطقه در فصول بهار و تابستان مناسب است. تیر ماه هر سال، فصل برداشت آلبالو و گیلاس از باغ های اطراف آبشار است. بنابراین اگر در تیر ماه به این منطقه سفر کنید، منظره زیبای درختان پر بار آلبالو و گیلاس را خواهید دید.

عکاس: مریم شکری

خبرنگار: مهسا سربازی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356191

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر