5

آئین تعزیه‌خوانی «برادران بی‌پلاک» در حرم شهدای گمنام مهرآبادجنوبی برگزار شد +تصاویر

  • کد خبر : 356262
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

مراسم تعزیه‌خوانی «برادران بی‌پلاک» از سوی شورایاری محله سرآسیاب در بوستان کوکب حرم شهدای گمنام مهرآباد جنوبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

حجت‌الله سلسله‌جو، دبیر شورایاری محله سرآسیاب مهرآباد شهر تهران، در حاشیه مراسم تعزیه‌خوانی «برادران بی‌پلاک» در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا، فرهنگ را مجموعه‌ای از علوم و معارف و هنرهای هر ملت و مجموعه‎ای از آداب و رسوم و دانش و معرفت، ادب و تربیت دانست و اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) و حماسه عاشورا، یک فرهنگ فراگیر از چند فرهنگ نهضت و قیام، معرفت دین، دشمن‌شناسی، ایثار و فداکاری، استکبارستیزی، ارزش‎‏ها، ادب و تربیت و عزاداری بود.

وی ادامه داد: همچنین فرهنگ عزاداری خود یک مکتب و کلاس جداگانه و جاودانه برای انسان‎سازی، مبارزه با ظلم و ستم، امر به معروف و نهی از منکر، جنبش عواطف و احساسات برای شکوفایی ارزش‌‏ها و به پیروزی رساندن ارزش‏‌ها بر ضد ارزش‌‏هاست. در حقیقت به صراحت می‌توان گفت که کربلای حسینی پایگاه فرهنگ ارزشی بر ضد پایگاه ضد ارزشی شام به سردمداری بنی‌امیه و یزیدیان بود.

دبیر شورایاری محله سرآسیاب مهرآباد شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه در طول تاریخ پس از اسلام براساس آموزه‌های مکتب تشیع مردم ایران همواره به ویژه در دوران غیبت امام عصر(عج) مطیع علمای دین و مراجع تقلید بودند، افزود: از همان زمان صدر اسلام که مردم ایران با اندیشه‌های عدالت‌طلبانه و روش‌های عادلانه حکومت عدل اسلامی آشنا شدند و بدون مقاومت در برابر سپاهیان توحید در مقابل ارزش‌های آئین آسمانی اسلام تمکین کردند؛ حکومت از نظر آن‌ها وسیله‌ای برای تأمین عدالت اجتماعی و ابزاری مؤثر برای رسیدن به ارزش‌های الهی در جامعه بود.

سلسله‌جو بیان کرد: دلدادگان به آئین محمدی تداوم اسلام اصیل را در چهره علی(ع) و خاندانش دیدند زیرا عدالت در خانه علی و فاطمه(س) ساکن شده بود و صدای آزادی از سرزمین کربلا به گوش می‌رسید و این بود که ایرانیان به تدریج به سوی تشیع کشیده شدند و در طول تاریخ با الهام از اسلام اصیل و خون پاک شهدای تشیع به‎ویژه درس‎آموزی از سرور و سالار شهیدان حسین بن علی(ع) در برابر زورگویی‌های حکام مسلمان‌نما و ظالم به مقابله و مقاومت برخاستند.

وی با اشاره اینکه مجالس حسینی ویژه ماه محرم در فضاهای روباز به‌صورت زنده از طریق فضای مجازی پخش می‌شود، گفت: مجالس تعزیه‌خوانی قبل و بعد از اذان مغرب در فضاهای روباز با حضور هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای آئینی، در ۲۵ بوستان، امامزاده، مقبره الشهدا و فضاهای باز فرهنگسراهای پایتخت، در سه دهه محرم سال ۱۴۴۲ با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم تعزیه‌خوانی «برادران بی‌پلاک» که در بوستان کوکب حرم شهدای گمنام مهرآباد جنوبی شهر تهران برگزار شد، از هاجر محمدی، خبرنگار و مرضیه احمدوند، عکاس افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن از سوی دبیر شورایاری محله سرآسیاب مهرآباد شهر تهران تجلیل به‌عمل آمد.

خبرنگار: هاجر محمدی
عکاس: مرضیه احمدوند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356262

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]