5

تأثیر بزرگ مالی کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد/ یک تیر و دو نشان شیاطین‌سرخ

  • کد خبر : 357413
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

منچستریونایتد هزینه‌های خرید پر سر و صدای کریستیانو رونالدو را جبران می‌کند، چرا که انتظار می‌رود تا ۱۲ ماه آینده مبلغ ۳۰ میلیون پوند از سوی حامیان مالی جمع شود.

سولسشایر پُست رونالدو در منچستریونایتد را مشخص کرد- اخبار فوتبال جهان -  اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

به گفته یک تحلیلگر برجسته، منچستریونایتد هزینه‌های انتقال رونالدو را (با تکیه بر جذابیت‌های جهانی‌اش) در قراردادهای تجاری جدید به ارزش ۳۰ میلیون پوند در ۱۲ ماه آینده تامین می‌کند. کارشناسان از فعالیت تجاری دیگر یونایتد هم تمجید کرده‌اند، که گفته می‌شود هزینه معامله ۱۹.۸ میلیون پوندی را در طول ۵ سال وسعت میبخشد.

در عین حال، ورود رونالدو بلافاصله جریان درآمدها را تقویت می‌کند و در صورتی که مربی اوله‌گنار سولشائر بتواند فرمول برنده را پیدا کند، این بازیکن می‌تواند شانس باشگاه را هم در زمین بازی افزایش دهد.

مسابقه‌ای از بهشت آمده

دکتر راب ویلسون، کارشناس امور مالی فوتبال در دانشگاه «شفیلد هالام» معتقد است که خرید رونالدو و مزایای ناشی از آن حتی می‌تواند دوران جدیدی از سلطه باشگاه را در فوتبال داخلی رقم بزند.

کلید موفقیت تجاری انتقال رونالدو قدرت نام شخصی اوست، که بلافاصله جذابیت و باشگاه را افزایش می‌دهد. در ماه فوریه رقم دنبال‌کننده‌های رونالدو در شبکه‌های مجازی به نیم میلیارد نفر رسید. او ۲۶۱ میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و یکی از کسانی‌ست که بیشترین رقم دنبال‌کنندگان در این شبکه مجازی را داراست. صفحه او در فیسبوک تقریباً ۱۲۵ میلیون لایک و حدود ۱۴۷ میلیون دنبال‌کننده دارد و در توئیتر ۹۱ میلیون نفر او را دنبال می‌کنند.

در عوض، منچستریونایتد در دنیای مجازی ۱۴۰ میلیون دنبال‌کننده دارد. اما خبر جذب رونالدو بلافاصله حساب اینستاگرام باشگاه را از ۴۳.۱ میلیون نفر به ۴۴.۳ میلیون نفر رساند.

دکتر ویلسون به نشریه «دیلی‌میل» گفت: «در اینجا مسابقه‌ای که از بهشت آمده را خواهید داشت. از نظر تجاری منچستریونایتد بین ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته معاملات بزرگی انجام داد که همگی در حال پایان یافتن هستند. البته آن‌ها در حال حاضر حامی مالی برای زمین آموزشی ندارند. تصور من این است که آن‌ها کسی را پیدا نکردند که رقمی که می‌خواهند به آن‌ها پیشنهاد بدهد بنابراین تصمیم گرفتند که زمین تمرین را بدون حامی مالی بگذارند به جای آنکه آن را کم ارزش کنند.»

دکتر ویلسون معتقد است که نام‌های بزرگ بار دیگر خارج از اولدترافورد صف خواهند کشید تا از شکوه و جلال این باشگاه استفاده کنند.

«ما خواهیم دید که حامی زمین تمرینی قرارداد امضا خواهد کرد و چندین قرارداد دیگر هم امضا خواهد شد. به نظر من این گفت‌وگوها به خاطر جذابیتی که رونالدو با خود می‌آورد خیلی سریع انجام می‌شوند. اگر قصد دارید با یونایتد شریک شوید الان وقتش است. و اگر آن‌ها جامی بالای سر ببرند دوره دیگری از سلطه‌گری آغاز می‌شود. هزینه انتقال، مبلغ اضافی و دستمزد او باید بیشتر از برخی از فعالیت‌های تجاری باشد که آن‌ها در ۱۲ ماه آینده ایجاد می‌کنند.»

تأثیر سریع CR7

رونالدو در حال حاضر تأثیر مالی بسیار سریعی روی باشگاه گذاشته است. بلافاصله بعد از اینکه باشگاه در روز جمعه اعلام کرد که می‌خواهد مجدداً با رونالدو قرارداد امضا کند سهامش تقریباً ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد و ۲۱۲ میلیون پوند به ارزش باشگاه افزوده شد.

و به گفته عمر چادوری، افسر اطلاعاتی سازمان تجزیه و تحلیل فوتبال «گروه بیست و یکم» باشگاه می‌تواند انتظار بهبود عملکرد در زمین و افزایش درآمد داشته باشد. گروه بیست‌ویکم از مدل‌های آماری برای ارزیابی تأثیر رونالدو در زمین استفاده کرده است و انتظار دارد تا او عملکرد تیم را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان این فصل بهبود ببخشد. او همچنین به تولید پول بیشتر کمک می‌کند.

چادوری هم به «دیلی‌میل» گفت: «حالا که رونالدو اینجاست نظر اسپانسرها به یونایتد جلب شده است.»

جالب است به خرید رونالدو توسط یوونتوس نگاهی بیاندازیم. اصلی‌ترین نکته‌ای که در مورد یوونتوس نظرها را به خود جلب می‌کند افزایش درآمد تجاری‌اش است. قرارداد آدیداس آن‌ها در سالی که با رونالدو قرارداد بستند دو برابر شد. آدیداس هم ارزش هنگفتی به‌دست آورد. پس از انتقال رونالدو از رئال مادرید به تورین قرارداد پیراهن‌شان از حدود ۲۰ میلیون پوند به ۴۶ میلیون پوند در سال افزایش یافت.

و یک جنبه استراتژیک ارزشمند هم برای ورود رونالدو وجود دارد. به طور کلی فوتبال، و به طور خاص باشگاه‌های بزرگ، نگران تغییر بازار هستند چرا که به نظر می‌رسد رابطه بین جوانان و فوتبال رو به افول است. تحقیقات اتحادیه باشگاه‌های اروپا نشان داده است که نیمی از جوانان زیر ۱۵ سال و ۴۵ درصد از افراد بین ۱۶ تا ۲۴ سال مسابقه زنده را «قدیمی و از مد افتاده» تلقی می‌کنند. در نتیجه باشگاه‌ها به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب هواداران جوان هستند. برای همین حضور رونالدو در رسانه‌های اجتماعی به وضوح یک مزیت خواهد بود.

دکتر ویلسون می‌گوید: «طرفداران رونالدو به زودی منچستریونایتد را دنبال خواهند کرد و این موضوع باعث می‌شود تا فروش محصولات باشگاه افزایش پیدا کند. در حال حاضر شبکه اجتماعی که بیشترین بازخورد را دارد اینستاگرام است که بیشترین تعداد دنبال‌کنندگانش هم بین ۱۶ تا ۲۴ سال سن دارند. دغدغه همه باشگاه‌ها هم این گروه سنی هستند. کمتر احتمال دارد که جوانان در این سن ۹۰ دقیقه فوتبال تماشا کنند. و همه باشگاه‌ها می‌خواهند وارد بازار ۱۶ تا ۲۴ ساله‌ها بشوند.»

خبر ورزشی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر