5

شاهکار جدید بنز را ببینید + تصاویر

  • کد خبر : 357727
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۰۰

EQS اولین سدان تمام الکتریکی مرسدس بنز بود که نهایت توانایی‌های این شرکت در زمینه خودروهای الکتریکی را نشان داد؛ اما EQS برای بسیاری بیش‌ازحد بزرگ و گران خواهد بود و به همین دلیل حالا مرسدس در نمایشگاه مونیخ، سدان الکتریکی کوچک‌تر EQE را معرفی کرده است.

شاهکار جدید بنز را ببینید + تصاویر

این خودرو با ظاهر کوپه مانند خود، در ظاهر شباهت‌های زیادی به EQS دارد. به‌عنوان‌مثال، در عقب دقیقاً مثل برادر بزرگ‌تر شاهد چراغ‌های LED سراسری هستیم و در جلو نیز بجای جلوپنجره، یک پانل مشکی‌رنگ بزرگ با نشان مرسدس و الگوی ستاره سه‌پر (در نسخه AMG Line) دیده می‌شود که چندین سنسور و رادار را پشت خود پنهان کرده است. البته طراحی چراغ‌های جلو کمی با EQS متفاوت است ولی بااین‌وجود، به‌طورکلی انتظار می‌رود تشخیص EQE از EQS از راه دور دشوار باشد.

خودروی-جدید-بنز-2

    بااین‌حال، EQE با ۴,۹۳۴ میلی‌متر طول، به میزان قابل‌توجهی از EQS با ۵,۲۶۵ میلی‌متر طول کوتاه‌تر است هرچند که فاصله محوری ۳,۱۲۲ میلی‌متری آن بسیار به برادر بزرگ‌ترش نزدیک‌تر است. همچنین طراحی کلی این خودرو نیز مثل EQS روی آئرودینامیک تأکید داشته و به همین دلیل به ضریب درگ ۰.۲۰ دست یافته است. این سدان میان سایز الکتریکی فعلاً در یک نسخه EQE۳۵۰ با پکیج سفارشی AMG Line معرفی شده که سپرهای متفاوت، رینگ‌های بزرگ‌تر و صندلی‌های اسپرت را به همراه دارد.

    کابین EQE تحت سلطه هایپراسکرین است که برای اولین بار در EQS معرفی شد و در اینجا به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. این صفحه شیشه‌ای بزرگ که کل عرض داشبورد را پوشش داده، سه نمایشگر مجزا زیر خود دارد و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX را به همراه تکنولوژی‌هایی مثل سیستم احراز هویت بیومتریک و ناوبری واقعیت افزوده را ارائه می‌کند.

    خودروی-جدید-بنز-3

    EQE۳۵۰ به یک موتور الکتریکی مجهز است که در عقب نصب شده و ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس تک سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این موتور توسط یک پکیج باطری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شود که طبق معیارهای WLTP، با هر بار شارژ امکان پیمودن ۶۶۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از شارژرهای سریع نیز می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باطری‌ها را ظرف ۳۱ دقیقه شارژ کرد. بعداً نسخه چهارچرخ محرک ۴Matic هم برای EQE ارائه خواهد شد که یک موتور الکتریکی به محور جلوی آن اضافه می‌شود.

    خودروی-جدید-بنز-5

    EQE از سیستم تعلیقی مشابه S کلاس استفاده می‌کند و تعلیق بادی با کمک‌فنرهای تطبیقی و همین‌طور سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب تا حداکثر ۱۰ درجه هم برای آن قابل سفارش است. تولید مرسدس بنز EQE از اواسط سال ۲۰۲۲ در کارخانه برمن برای اروپا و ایالات‌متحده آغاز خواهد شد درحالی‌که تولید آن برای بازار چین به‌صورت محلی در همان کشور انجام خواهد گرفت.

    خودروی-جدید-بنز-6

    منبع: پدال
    لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357727

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    آمار کرونا
    مجموع مبتلایان در جهان
    آخرین بروزرسانی در:
    مبتلایان

    فوتی‌ها

    بهبود یافته‌ها

    موارد فعال

    مبتلایان امروز

    فوتی‌های امروز

    موارد بحرانی

    کشورهای تحت تأثیر