3

مزایای بیمه بیکاری میلیون‌ها آمریکایی قطع شد

  • کد خبر : 357854
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

در حالی که میلیون‌ها آمریکایی هنوز برای یافتن شغل و رهایی از آسیب‌های اقتصادی شیوع کرونا تلاش می‌کنند، مزایای بیکاری دولتی در این کشور قطع شد.

 

مزایای بیمه بیکاری میلیون‌ها آمریکایی قطع شد

به گزارش افق انلاین به نقل از آسوشیتدپرس، میلیون‌ها آمریکایی بیکار روز دوشنبه مزایای بیکاری خود را از دست دادند و تنها تعداد انگشت شماری از برنامه‌های حمایتی دولت این کشور برای کسانی که هنوز تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار دارند، باقی ماند.

دو برنامه مهم از کمک‌های دولتی آمریکا روز دوشنبه منقضی شد؛ برنامه ارائه مزایای بیکاری به مشاغل آزاد و شاغلان مستقل و دیگری برنامه حمایت از کسانی که بیش از شش ماه بیکار بوده اند. علاوه بر این، کمک‌های مالی اضافی هفتگی دولت بایدن به مدت ۳۰۰ دلار نیز روز دوشنبه به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، تخمین زده می‌شود که تقریباً ۸٫۹ میلیون آمریکایی تمام یا برخی از این مزایا را از دست خواهند داد.

در حالی که کاخ سفید ایالت‌ها را تشویق می‌کند تا با استفاده از بسته‌های محرک اقتصادی، کمک‌های ۳۰۰ دلار در هفته را پرداخت کنند، هنوز هیچ ایالتی این کار را انجام نداده است.

بسیاری از ایالت‌ها حتی پس از شکایت برخی از کسب و کارها درباره پیدا نکردن افراد کافی برای استخدام، تصمیم به خروج پیش از موعد از برنامه کمک‌های فدرال گرفتند.

این در حالی است که داده‌ها نشان می‌دهد منافع اقتصادی ناشی از قطع کمک‌های کرونایی دولت در این ایالت‌ها بسیار ناچیز بوده است.

به گفته پیتر مک کوری و دانیل سیلور، اقتصاددانان بانک جی پی مورگان آمریکا، بین رشد شغل و تصمیمات ایالتی مبنی بر قطع کمک‌های بیکاری دولت، هیچ رابطه‌ای وجود ندارد.

تسنیم/مقدار پولی که دولت فدرال برای مزایای بیکاری از زمان شروع همه گیری تزریق کرده است، یک رقم نجومی بوده است.

به گفته کمیته غیرحزبی بودجه فدرال، پرداخت کمک به میزان تقریباً ۶۵۰ میلیارد دلار، موجب شد میلیون‌ها آمریکایی که بدون تقصیر شغل خود را از دست داده بودند، بتوانند با وجود ماندن در خانه هزینه غذا و بنزین و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

«اندرو استِتنِر» از بنیاد قرن در گزارشی در این باره گفت: پایان مزایای بیکاری همه گیری یک ضربه ناگهانی برای میلیون‌ها آمریکایی است که به موقع شغلی پیدا نخواند کرد.

پایان این برنامه‌ها در حالی است که اقتصاد ایالات متحده از رکود ناشی از همه گیری بهبود یافته است اما هنوز شکاف‌های قابل توجهی وجود دارد.

وزارت کار آمریکا می‌گوید هنوز ۵٫۷ میلیون شغل کمتر از قبل از همه گیری وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357854

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر