2

فرار مالیاتی ۳۰۰۰ دلال مجازی گل‌فروش در تهران

  • کد خبر : 358083
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران از فرار مالیاتی ۳۰۰۰ دلال مجازی گل فروش در تهران انتقاد کرد و گفت: ساماندهی شبکه‌های مجازی تحت نظر اتحادیه امکان پیگیری تخلفات را ممکن می‌سازد.

فرار مالیاتی ۳۰۰۰ دلال مجازی گل فروش در تهران

به گزارش افق انلاین ، اکبر شاهرخی با انتقاد از فعالیت دلالان مجازی در صنف گلفروشی، گفت: در حالی که در تهران ۱۲۰۰ گلفروش مجوز دار دایر است حدود ۳ هزار شبکه مجازی در این حوزه فعالیت دارد که نه مالیات می‌دهند و نه تخلفات شان قابل پیگیری است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران افزود: یکی از مشکلات ما تولیدکنندگان و فروشندگان گل و گیاه، بحث حضور دلالان و شبکه‌های مجازی است. جالب است بدانید به طور تقریبی در حال حاضر بین ۲ تا ۳ هزار نفر دلال در کشور داریم و بین ۲ تا ۳ هزار نیز شبکه‌های مجازی در عرصه فروش گل فعال هستند.

شاهرخی اضافه کرد: این در حالی است که در سطح تهران هزار و ۲۰۰ فروشگاه مجوزدار فروش گل داریم. با این وجود فروشگاه‌ها به دلیل داشتن مجوز باید مالیات بپردازند، اما دلالان و فروشندگانی که به صورت مجازی از طریق شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند قانونا ملزم به پرداخت مالیات نیستند.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی شبکه‌های مجازی تحت نظر اتحادیه گل فروشان امکان پیگیری تخلفات را ممکن می‌سازد، گفت: با این تفاسیر ما از اتاق اصناف تهران تقاضا کرده‌ایم که افراد فعال در شبکه‌های مجازی نیز زیر نظر اتحادیه گل فروشان ساماندهی شوند تا تخلفات احتمالی که از سوی این افراد صورت می‌گیرد توسط این اتحادیه به عنوان یک مرجع قانونی قابلیت پیگیری داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه تهران افزود: متاسفانه بارها و بارها افرادی به ما مراجعه می‌کنند که برای مراسم خود از شبکه‌های مجازی گل تهیه کرده‌اند؛ اما یا کیفیت لازم را نداشته و یا اصلاً مطابق با سفارش داده شده نبوده است. این در حالی است که پیش از دریافت خدمات از سوی این شبکه‌های مجازی هزینه آن را پرداخت کرده‌اند؛ اتحادیه به دلیل اینکه این شبکه‌های مجازی تحت نظارت هیچ اتحادیه‌ای قرار ندارند لذا نمی‌توانیم پاسخگوی خواسته قانونی آن‌ها باشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=358083

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر