3

پذیرش ۶۶۰ هزار نفری در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۱

  • کد خبر : 35949
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱

تعداد یک میلیون و ۶۶ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کرده اند و ظرفیتی که تاکنون برای پذیرش دانشجو از طریق این آزمون اعلام شده، ۶۶۰ هزار نفر است

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور از ظرفیت پذیرش ۶۶۰ هزار نفری در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘ابراهیم خدایی’ روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: با وجود کاهش ۶۶ هزار نفری تعداد داوطلبان کنکور امسال نسبت به سال قبل، میزان پذیرش دانشجو در آزمون ۹۱ نسبت به سال ۹۰ حدود ۱۰۰ هزار نفر بیشتر شده است.

وی یادآور شد: تعداد یک میلیون و ۶۶ هزار نفر برای شرکت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کرده اند و ظرفیتی که تاکنون برای پذیرش دانشجو از طریق این آزمون اعلام شده، ۶۶۰ هزار نفر است و البته ممکن است این ظرفیت اندکی تغییر داشته باشد.

به گفته خدایی نسبت ۶۰ درصد داوطلبان زن به ۴۰ درصد داوطلبان مرد در آزمون سراسری امسال هم حفظ شده است.

وی بابیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان آزمون امسال در گروه آزمایشی علوم تجربی نام نویسی کرده اند، گفت: در آزمون امسال، ۴۴۹ هزار و ۹۵۵ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۳۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۶۰ هزار و ۵۵ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی، ۱۷ هزار و ۸۵۸ نفر در گروه هنر و ۱۳ هزار و ۱۳۸ نفر در گروه زبان های خارجی ثبت نام کرده اند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه داوطلبان اجازه داشتند علاوه بر آزمون گروه امتحانی اصلی خود در آزمون گروه های هنر و زبان های خارجی نیز شرکت کنند ۲۸ هزار و ۹۲۲ داوطلب از دیگر گروه ها برای شرکت در آزمون گروه هنر و ۹۷ هزار نیز برای رقابت در گروه زبان های خارجی اعلام علاقه مندی کرده اند.

سرپرست سازمان سنجش ادامه داد: با توجه به داوطلبانی که برای حضور در آزمون دو یا سه گروه آزمایشی اعلام علاقه مندی کرده اند یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۲۹۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر می شود درحالیکه تعداد داوطلبان واقعی آزمون امسال یک میلیون و ۶۶ هزار و ۱۴۱ نفر است.

وی به برگزاری آزمون سراسری گروه های آزمایشی پنجگانه در نوبت های صبح و عصر روزهای پنج شنبه و جمعه، ۸ و ۹ تیرماه و صبح روز شنبه، ۱۰ تیرماه اشاره کرد و گفت: دفترچه سوالات هر گروه آزمایشی، دو ساعت پس از پایان فرآیند آزمون داوطلبان آنها بر روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار می گیرد و کلید سوالات آزمون نیز از ساعت ۱۵ یکشنبه، ۱۱ تیرماه از طریق این سایت منتشر خواهد شد.

خدایی زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۱ را نیمه اول مردادماه ذکر کرد و گفت: فرآیند انتخاب رشته داوطلبان مجاز نیز از ۱۷ تا ۲۳ مرداد صورت می گیرد و نتایج نهایی آزمون هم در فاصله زمانی ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه اعلام خواهد شد.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده، آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در نوبت صبح پنج شنبه ۸ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در نوبت صبح جمعه ۹ تیرماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه و گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه، ۱۰ تیرماه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر