2

برخورد کشورهای غربی در مسائل هسته ای با ایران مغرضانه است.

  • کد خبر : 36418
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۶

جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت خود از مردم فلسطین و قشرهای مختلف آنها تأکید کرده است و بر این موضوع صحه دارد

ولایتی: برخورد غرب با ایران مغرضانه است

 افق:ofoghnews.irنشست خبری دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

برپایه این خبر در ابتدای این مراسم، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه حدود یک سال است این مجمع شکل گرفته است گفت: به حمد خدا نتایج مثبت و مهمی از تشکیل این مجمع بدست آمده است.

وی افزود: در تمامی اجلاس‌هایی که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی تشکیل شده است حدود ۷۰درصد از مدعوین، اهل تسنن بوده‌اند و تنها ۳۰ درصد از اهل تشیع در این اجلاس‌ها شرکت کرده‌اند.

ولایتی تصریح کرد: مجمع جهانی بیداری اسلامی تلاش کرده با برگزاری اجلاس‌های متنوع از قشرهای مختلف اهداف خود را در عرصه بین‌الملل تبیین کند. از این رو در ۲۰ و ۲۱ تیرماه نیز با دعوت از هزارو ۲۰۰ نفر خانم از سراسر کشور اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی را برگزار خواهد کرد.

در این مراسم حجازی دبیر اجلاس زنان و بیداری اسلامی و مدیرکل امور زنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به حضور چشمگیر زنان در موج بیداری اسلامی که در منطقه رخ داده است اظهار داشت: باید از روح هم‌اندیشی میان زنان برای حفظ و تداوم بیداری اسلامی در منطقه استفاده کرد از این رو برگزاری این اجلاس با حضور زنان در مقطع کنونی بسیار احساس می‌شد.

وی افزود: برای برگزاری اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شده است و کمیته اجلاس با دعوت از زنان اندیشمند سعی دارد به یک نتیجه و ارزیابی دقیق دست پیدا کند.

حجازی با اشاره به اینکه کمیته تبلیغات اجلاس جهانی زنان بیداری اسلامی در حاشیه برگزاری این اجلاس نمایشگاهی را برگزار خواهد کرد تصریح کرد:‌ سعی خواهد شد در این نمایشگاه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه زنان در معرض دید این افراد قرار گیرد.

دبیراجلاس زنان و بیداری اسلامی گفت: در این اجلاس از زنان بیش از ۸۰ کشور که دارای تحصیلات عالی و جایگاه بالایی در کشورشان هستند دعوت به عمل آورده شده است.

* روابط مصر و ایران باید بر اساس ارتباط متقابل شکل گیرد
در این نشست خبری ولایتی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر آینده روابط ایران و مصر پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اظهار داشت: انتخاباتی که در مصر برگزار شد از ابتدا مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و خوشحالیم که پس از سال‌های طولانی شاهد هستیم که یک رئیس جمهور مسلمان به همت مردم مصر در این کشور انتخاب شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در برقراری ارتباط با کشورهای همسایه اولویت قائل شود از این رو برقراری رابطه با مصر نیز برای کشورمان بسیار مهم تلقی می‌شود.

ولایتی اظهار داشت: پیروزی اسلام‌گرایان در مصر طلیعه بزرگی برای جهان اسلام محسوب می‌شود زیرا دست‌های بسیاری پشت پرده بود تا مردم مصر نتوانند به خواسته‌های خود دست پیدا کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: امیدواریم با توجه به سابقه تبادل فکری که میان ایران و مصر وجود داشته روابط دو کشور دوباره بر اساس ارتباط متقابل شکل گیرد.

* مواضع غرب در برخورد با ایران در مسائل هسته‌ای مغرضانه است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل درباره مواضع مغرضانه کشورهای غربی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران گفت: مواضع کشورهای غربی به خصوص آمریکا در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران از ابتدا از روی غرض‌ورزی بوده است اما این کشورها باید بدانند که ایران طبق قرارداد ان.پی.تی فعالیت‌های هسته‌ای خود را دنبال می‌کند و این موضوع را بارها با بازکردن کانون‌های غنی‌سازی خود به سوی بازرسی آژانس ثابت کرده است.
ولایتی افزود: آژانس انرژی هسته‌ای از تمامی جزییات کارهای هسته‌ای ایران مطلع است لذا بهانه‌گیری‌های کشورهای غربی و مواضع نامشروع آنها هیچگونه توجیهی ندارد و تنها این موضوع را موجه می‌کند که آنها از اینکه ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود هراس دارند.

* در اجلاس زنان و بیداری اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی وارد عمل می‌شویم

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سؤالی که با توجه به اینکه زنان در جهان اسلام در شرایط فعلی وضعیت یکسانی ندارند درباره چشم‌آنداز اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی گفت: سازماندهی اجلاس‌هایی که در راستای بیداری اسلامی صورت گرفته است بر اساس یک اصول و برنامه تنظیم شده است. از این رو ما سعی خواهیم کرد با توجه به وضعیت زنان در امت‌های اسلامی در این اجلاس گام برداریم.

وی افزود: متأسفانه به دلیل حضور عوامل استعماری و بیگانه در کشورهای مسلمان و استفاده آنها از سلاح‌های فرهنگی زمان برای کشورهای مسلمان در راستای مقابله با غرب کمی دیر شده است اما با تشکیل مجمع جهانی بیداری اسلامی و اجلاس جهانی زنان به طور حتم سعی خواهد شد در مقابله با این مشکلات برنامه‌های اساسی تدوین شود.

ولایتی تصریح کرد: به حمد خدا با توجه به تلاش‌های افراد در مجمع جهانی بیداری اسلامی نتایج برگزاری این اجلاسها تا به امروز موفقیت‌آمیز بوده است.

* برگزاری اجلاس‌های متعدد در راستای مقابله با غرب است

دبیرکل مجم جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره نتایج برگزاری اجلاس‌های متعدد با فواصل کم زمانی گفت: به دلیل سابقه طولانی استعمار در کشورهای مسلمان و به کارگیری سلاح‌های فرهنگی از سوی این دولتها انتظار می‌رود در شرایط فعلی مسلمانان از رخوت بیرون امده و هرچه سریعتر در مقابله با توطئه‌های استعمارگران وارد عمل شود لذا به طور حتم برقراری اینگونه اجلاسها در شرایط حاضر ضرورت دارد.

وی افزود: ما شاهد هستیم که کشورهای غربی به طور مثال در برخورد با سوریه ۴نشست را به صورت پیاپی برگزار می‌کند از این رو کشورهای مسلمان نیز نباید وقت را هدر داده و هرچه سریعتر باید در مقابل اقدامات غرب وارد عمل شود.

ولایتی تصریح کرد: تلاشمان این است که اجلاس‌هایی که از سوی مجمع جهانی بیداری اسلامی تشکیل می‌شوند با برنامه باشد.

* مردم آذربایجان شرایط سختی را تحمل می‌کنند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره اقدامات اخیری که در جمهوری آذربایجان در مقابله با فعالان اسلامگرا صورت می‌گیرد اظهار داشت: ما از اقدامات دولت آذربایجان در قبال زنان و مردان اطلاع داریم اما تجربه اثبات کرده است که همواره فشار بر روی مردم نتیجه‌ای عکس خواهد داشت و این موضوع نیز در جمهوری آذربایجان اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اقلیت آذری در طول تاریخ اقدامات بسیاری را در زمینه فرهنگی انجام داده‌اند و ما شاهد هستیم که هرکجا این اقلیت حضور دارند در راستای تبلیغ اسلام و تشیع حتی حاضر هستند از جان خود بگذرند.

ولایتی تصریح کرد: بر این موضوع که در حال حاضر مردم آذربایجان شرایط سختی را تحمل می‌کنند واقف هستیم.

* از زنان فعال در عرصه اجتماعی برای حضور در اجلاس دعوت شده است
در این نشست خبری حجازی دبیر اجلاس زنان و بیداری اسلامی درباره معیارهای دعوت از بانوان کشورهای اسلامی در این اجلاس گفت: تلاش شده است از بانوان مذاهب مختلف در این اجلاس دعوت به عمل آید و بیشتر این بانوان نیز در بحث بیداری اسلامی فعال بوده و از عناصر اجتماعی به حساب می‌آیند.

* ایران از بازگشت آوارگان فلسطینی سرزمین‌های خود استقبال می‌کند
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره شرایط سختی که جوانان و نوجوانان فلسطینی برای حضور در کشورشان تحمل می‌کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره بر حمایت خود از مردم فلسطین و قشرهای مختلف آنها تأکید کرده است و بر این موضوع صحه دارد که باید آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های خود بازگردد از این رو انتظار می‌رود سازمان‌های جهانی نیز در این باره وارد عمل شوند.

* ارتباط ایران با احزاب فراگیر اسلامی گسترش می‌یابد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره برنامه‌های مجمع جهانی بیداری اسلامی برای ارتباط با احزاب فراگیر اسلامی گفت: قبل و بعد از وقوع انقلاب در منطقه جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده با احزاب اسلامی برنامه‌های منسجم داشته باشد و از این رو حمایت از جنبش هایی همچون حماس، جهاد اسلامی، مسلمانان مبارز جمهوری آذربایجان اخوان المسلمین و جبهه نجات اسلامی را همواره جزو سیاست‌های اساسی خود قرار داده است از این رو به طور حتم پس از وقوع انقلاب های مردمی این روند را نیز طی خواهد کرد و در دستور کار مجمع جهانی بیداری اسلامی قرار خواهد داد.

* برقراری رابطه با مصر برای ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درابره علل تعلل در برقراری روابط دیپلماتیک میان تونس و لیبی گفت: ایران همواره در برقراری رابطه با تمامی کشورها پیش قدم بوده است از این رو به طور حتم درباره تونس و لیبی نیز هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت اما متأسفانه به دلیل وجود برخی از مشکلات در این کشورها هنوز امکان برقراری روابط دیپلماتیک فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مختلفی از کشورهای تونس و لیبی به ایران پس از وقوع انقلاب سفر کرده‌اند افزود: ما شاهد هستیم که این هیئت‌ها در دیدارهای خود بر این موضوع تأکید دارند که خبر ملاقات آنها در هیچ رسانه‌ای پخش نشود.

مشاورمقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه برقراری رابطه با مصر از جایگاه ویژه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است اظهار داشت: مصر پرچمدار حرکت‌های سیاسی در جهان اسلام بوده است و افرادی چون عبدالناصر در پیشبرد آرمان‌های اسلام نقش بسزایی را داشتند. از این رو به طور حتم برقراری رابطه با مصر برای ایران از جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

* از رئیس جمهور برای حضور در اجلاس زنان و بیداری اسلامی دعوت شده است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه از رئیس جمهور برای حضور در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی دعوت به عمل آ‌مده است اظهار داشت: امیدواریم این اجلاس به مانند نشست‌های دیگر نتیجه مثبتی در عرصه جهانی داشته باشد.

ولایتی افزود: مجمع جهانی بیداری اسلامی در اواخر شهریورماه و اوایل مهر اجلاس مجمع عمومی را تشکیل خواهند داد و اجلاس بعدی را نیز با حضور فضلا و روحانیان شیعه و سنی در دی ماه برگزار خواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم برگزاری اینگونه اجلاسها در روند پیشبرد آرمانها و گفتمان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های جهانی تأثیر بسزایی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36418

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر