5
منابع مالی قطعه سازان ایران‌خودرو تامین می‌شود

برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور در سال ۱۴۰۱

  • کد خبر : 365752
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، از برنامه تولید ۷۵۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

ایکوپرس-  دکتر مهدی خطیبی در نشست با مدیرعامل بانک تجارت، روش‌های تامین مالی تولید زنجیره تامین در سال آینده و راهکارهای رفع موانع را بررسی کرد.
وی گفت: سابقه همکاری بانک تجارت با ایران‌خودرو به بیش از ۵۰ سال می‌رسد  و در حال حاضر ۳۰ درصد از تعاملات بانکی ایران‌خودرو با این بانک است.
دکتر خطیبی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌ تامین مالی تا سقف دوهزار میلیارد تومان که به‌زودی به امضا خواهد رسید، در گام نخست تامین ۵۰۰ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد که با توجه به سرعت جذب زنجیره تامین، در فاصله زمانی کوتاهی به سقف دوهزار میلیارد تومان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: سقف دوهزار میلیارد تومان فقط دو درصد نقدینگی است که ساپکو باید به قطعه‌سازان پرداخت کند و این سقف باید در آینده افزایش پیدا کند، اما در این مرحله و برای شروع کار سقف ریالی مناسبی است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اطمینان زنجیره تامین از دریافت وجوه در سررسید مقرر، امکان تامین مالی از طریق بانک عامل برای حقوق، دستمزد و هزینه‌های سربار، انتقال اعتبار به زیرمجموعه برای خرید مواد اولیه و کاهش هزینه‌های مالی را از جمله مزایای سامانه SCF بانک تجارت به‌عنوان سامانه تسهیل تامین مالی تولید برشمرد.
وی گفت: ایران‌خودرو و ساپکو، طرح‌ها و مشوق‌های لازم برای حضور بیشتر قطعه‌سازان و زنجیره تامین برای استفاده از این سامانه را ارایه خواهند کرد تا قطعه‌سازان با آرامش بیش‌تری به سرمایه‌گذاری و مشارکت در تامین نیاز خودروسازی اقدام کنند.
دکتر خطیبی افزود: با حمایت وزارت صمت و مساعدت‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد توسعه این سامانه خواهیم بود.
هادی اخلاقی فیض‌آثار، مدیرعامل بانک تجارت نیز با اشاره به ظرفیت‌های سامانه SCF این بانک در تامین مالی تولید، گفت: این سامانه قادر به پاسخ‌گویی به نیاز زنجیره تامین و قطعه‌سازان خواهد بود.
وی افزود: با راه‌اندازی این سامانه، هیچ‌گونه خللی در تامین منابع مالی برای شرکت ساپکو و زنجیره قطعه‌سازی ایجاد نخواهد شد و این مجموعه‌ها، در سر رسید مقرر، وجوه خود را دریافت خواهند کرد.
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به افزایش تولید ایران‌خودرو در سال آینده، اظهار کرد: با توجه به رویکرد و سیاست این شرکت، بانک تجارت حمایت های لازم به ویژه در موضوع تامین مالی و رفع موانع در مسیر تامین نیازمندی قطعه سازان و سایر فرآیندهای تولید را انجام خواهد داد.
وی با بیان این‌که در آینده نزدیک، شاهد افزایش اعتبار این سامانه خواهیم بود، تصریح کرد: بانک تجارت خود را مکلف می داند از ایران‌خودرو حمایت و ظرفیت سامانه را افزایش دهد و نیز با توافقات صورت گرفته در مرحله بعدی، در کنار لایه‌های میانی زنجیره تولید، خدمات مالی مورد نیاز را به تامین‌کنندگان مواد اولیه از جمله فولاد پرداخت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=365752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر