5

آژیر قرمز برای ۱۲۹ ساختمان پرخطر در تهران

  • کد خبر : 366314
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان در تهران شرایط بسیار پرخطر دارنذ، قوانین لازم تاثیرگذاری برای ایمنی شهر ندارند، وقت اصلاح قوانین درباره ایمنی رسیده است و باید با اصلاح قوانین شهر پایدارتر داشته باشیم.

مهدی داوری، مدیرعامل آتش نشانی تهران در افتتاحیه نمایشگاه HSE Expo - پایگاه  خبری بامنا

به گزارش افق نیوز ، مهدی داوری در نشست خبری با اشاره به ابتلای حدود ۶۰ درصد از پرسنل سازمان اتش‌نشانی تهران به کرونا از زمان شیوع این‌ بیماری، اظهار کرد: سه نفر از همکاران را به خاطر ابتلا به کرونا از دست دادیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: امسال برنامه‌ای برای اضافه شدن ١٢� دستگاه خودرو سبک اطفایی به ناوگان آتش‌نشانی داشتیم، تاکنون نیز ۷۰ خودرو در ردیف عملیاتی قرار گرفته است. در شهری مثل تهران که بافت‌های قدیمی و معابر باریک دارد، این خودروها امکان تردد از این معابر را دارند.

وی با اشاره به افتتاح دو ایستگاه جدید آتش‌نشانی در آینده نزدیک، بیان کرد: تا دو ماه دیگر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران به عدد ۱۳۴ می‌رسید.

داوری با اشاره به دغدغه سازمان آتش‌نشانی مبنی بر ایمنی ساختمان‌ها، ادامه داد: در سال جاری با وجود کرونا، ۲۳ هزار ساختمان‌های مهم شهر تهران در قالب طرح نظام بازرسی، توسط آتش‌نشانی تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: ۱۲۹ ساختمان در تهران شرایط بسیار پرخطر دارند‌، قوانین لازم تاثیرگذاری برای ایمنی شهر ندارند، وقت اصلاح قوانین درباره ایمنی رسیده است و باید با اصلاح قوانین شهر پایدارتر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹ هزار ساختمان دیگر نیز نیاز به مداخله ایمنی دارند البته به لحاظ خطر مانند آن ۱۲۹ ساختمان نیستند.

داوری با اشاره به آموزش ۶۵۰ هزار شهروند‌ تهرانی درباره مباحث ایمنی توسط آتش‌نشانی تهران، متذکر شد: در سال جاری ۷ هزار نفر از شهروندان آموزش سطح C آتش‌نشانی دیدند و به آتش‌نشانان داوطلب اضافه شدند‌.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: این احتمال وجود دارد که شب چهارشنبه آخر امسال، نسبت به دو سال اخیر متفاوت‌تر باشد.

وی یادآور شد: در سال جاری در تهران تاکنون دو مورد حادثه انفجار مواد محترقه داشتیم که این دو حادثه چهار مصدوم برجای گذاشت.

تسنیم/داوری با بیان اینکه ما هدف ما پلمب کردن هیچ جایی نیست و به دنبال این نیستیم که به کسب و کارهای مختلف ضربه بزنیم، افزود: قوانین فعلی ما هزینه خاصی برای ساختمان‌های ناایمن ندارد لذا الزام قانونی می‌تواند یک‌ اقدام مؤثر برای پاسخگویی تمام افراد باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره شهید محسوب شدن شهدای آتش‌نشانی، بیان کرد: شهدای آتش‌نشانان پلاسکو با دستور مقام معظم رهبری و پیگیری‌های صورت گرفته جزو شهدا محسوب شدند و روال اداری آن در حال انجام است.

وی درباره مطالبات آتش‌نشانان نیز گفت: رسیدگی‌به وضعیت مطالبات آتش‌نشانان کارگروهی شکل گرفت و در حال رسیدگی است، در بودجه ۱۴۰۱ شرایط خوبی برای آتش‌نشانان دیده شده و به دنبال ارتقاء شغلی وضعیت آن‌ها هستیم همچنین یکی از مطالبات آتش‌نشانان دغدغه مسکن بود که در این رابطه امیدواریم در سال آتی، اتفاق خوبی برای آتش‌نشانان رقم بخورد.

داوری درباره صدور تأییدهایی ایمنی‌ برای ساختمان پلاسکو، گفت: نگاه سخت‌گیرانه به این ساختمان داشتیم و تمام ضوابط در آن اجرا شده  همچنین تعداد کسبه و متصرفان این ساختمان خیلی بالا است، ما شرط کردیم که پس از مدتی مجدداً این ساختمان مورد بررسی قرار گیرد و اگر در آن زمان با وجود تمام کسبه مشکلی خاصی نبود، تأییده نهایی را صادر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیان کرد: بخش پایش سلامت رونی پرسنل آتش‌نشانان نیز در دستور کارمان قرار دارد.

وی درباره آخرین زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه تصریح کرد: به طور میانگین این زمان در جهان، بین ۶ تا هشت دقیقه تعریف شده که زمان حضور آتش‌نشانان تهران در محل حادثه حدود ۶ دقیقه است.

داوری با بیان اینکه هیچ کمبودی در نردبان‌های آتش‌نشانی نداریم، گفت: در تمام دنیا این‌ نردبان‌ها محدودیت دارند، حداکثر ارتفاع نردبان آتش‌نشانی تهران ۶۴ متر است که در خیلی از کشورهای دنیا این رقم حدود ۴۰ متر است و درباره نردبان‌ها‌ نباید زیاد اغراق شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366314

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر