6

واکنش درستکار به دوری طولانی‌مدت یزدانی، قاسم‌پور و زارع از مسابقه/ چرخه انتخابی وحی منزل نیست

  • کد خبر : 366603
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد توضیحاتی کامل درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۱ ارائه و درباره دوری نسبتاً طولانی‌مدت سه طلایی ایران در رقابت‌های جهانی از مسابقات صحبت کرد.

واکنش درستکار به دوری طولانی‌مدت یزدانی، قاسم‌پور و زارع از مسابقه/ چرخه انتخابی وحی منزل نیست

به گزارش افق نیوز ، با برگزاری مسابقات قهرمان کشوری در گرگان و انتخابی جام تختی در تهران، سال ۱۴۰۰ در شرایطی به اتمام می‌رسد که کشتی آزاد دو مرحله از چرخه انتخابی‌اش را برگزار کرده و در خرداد ماه سال جدید نیز سومین مرحله از چرخه تحت عنوان جام تختی به انجام خواهد رسید و تا حدود زیادی تکلیف ملی‌پوشان ایران در جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو مشخص می‌شود. پس از آن نیز در برخی اوزان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تعیین‌کننده خواهد بود.

پژمان درستکار که بعد از المپیک ۲۰۲۰ توکیو هدایت تیم ملی کشتی آزاد را برعهده گرفت و سرمربی آزادکاران در جهانی ۲۰۲۱ اسلو بود، می‌گوید کشتی در سال ۲۰۲۲ باید درخشان‌تر از جهانی نروژ ظاهر شود.

* طلایی‌های نروژ همزمان با جام تختی به تورنمنت می‌روند
پژمان درستکار در مورد اینکه خیلی‌ها معتقدند کشتی در سال ۲۰۲۲ کاری به مراتب سخت‌تر از ۲۰۲۱ در پیش دارد و نمی‌تواند عملکرد درخشان جهانی اسلو را تکرار کند، گفت: پیش‌بینی کردن سخت است اینکه چه اتفاقاتی می‌افتد. ان شاءالله که مثل ۲۰۲۱ نباشد و حتی بهتر باشد. من امیدوارم سال ۲۰۲۲ برای کشتی ایران خیلی بهتر از سال ۲۰۲۱ باشد. این آرزوی قلبی من است و اینکه از اول سال قهرمانی آسیا را داریم که به نوعی هم پاداش قهرمانان کشور است و هم ادامه چرخه و انتخابی تیم ملی ما هم هست. در چند وزن اگر قهرمان آسیا شویم بچه‌ها طبق چرخه انتخاب شده‌اند. بعد هم جام تختی را داریم و همزمان با جام تختی سه طلایی ما در جهانی نروژ به مسابقه بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع به کدام یک از دو مسابقه بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی شرکت خواهند کرد، تونس یا قزاقستان؟، اظهار داشت: هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده، ان‌شاءالله تصمیم گیری می‌کنیم. بعد از آن هم مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را در پیش داریم و تاریخ آن را اعلام خواهیم کرد.
درستکار ادامه داد: اردوهای ما تا آخر فروردین ماه برگزار می‌شود و برای سه کشتی‌گیری که قرار است به تورنمنت بین‌المللی بروند، با برگزاری اردوهای کوتاه ادامه پیدا خواهد کرد. هرچند که ما برای تمرینات خارج از اردوی‌شان هم برنامه داریم و به دیتل برنامه‌ها را به آنها اعلام خواهیم کرد. بعد از جام تختی اردوهای ما برای قهرمانی جهان به صورت متمرکز و منظم دنبال می‌شود.

* چرخه وحی منزل نیست
درستکار در پاسخ به این سوال که اگر مهدی یگانه جعفری در مغولستان طلا بگیرد، طبق چرخه ملی‌پوش ایران در جهانی صربستان در ۷۰ کیلوگرم شده و امیرمحمد یزدانی دیگر هیچ شانسی نخواهد داشت، آیا این ایراد چرخه انتخابی تیم ملی نیست؟؛ خاطرنشان کرد: این ایراد نیست، به هرشکل امیرمحمد در قهرمانی کشور کشتی گرفته و ما اعلام کرده بودیم که چه اتفاقی قرار است بیافتد. اینکه با یک مسابقه هم همه چیز تمام نمی‌شود. اگر مهدی یگانه جعفری طلای آسیا بگیرد اینطور نیست که امیرمحمد فراموش شود. مسابقات ادامه خواهد داشت. ما مسابقات کشورهای اسلامی و رقابت‌های دیگری را در سال آینده در پیش داریم. هدف گذاری ما برای المپیک پاریس است. نباید فقط نوک بینی‌مان را ببینیم. نگاه‌مان باید به المپیک پاریس و بلندمدت باشد. به هرصورت چرخه‌ای است که قبلا اعلام کردیم. اگر در طول زمان ببینیم چرخه ایراداتی هم داشته، وحی منزل نیست و حتما طی زمان ایرادات را درمی‌آوریم.

درستکار در مورد مسابقات قهرمانی اروپا در مجارستان و اینکه آیا کادرفنی تیم ملی ایران نتایج این رقابت‌ها و عملکرد حریفان اروپایی را زیر نظر خواهد داشت؟، گفت: حتما هر مسابقه قاره‌ای و حتی تورنمنت بین‌المللی که در سطح جهان برگزار شود مورد رصد کادرفنی قرار می‌گیرد و کشتی‌گیرانی که شاخص‌ترند و خودمان فکر می‌کنیم می‌توانند در اوزان مختلف برای ما دردسرساز شوند مورد آنالیز کادرفنی قرار خواهند گرفت.

* واکنش به دوری طولانی‌مدت یزدانی، قاسم‌پور و زارع از مسابقه
سرمربی تیم ملی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا فاصله بین آخرین حضور سه کشتی‌گیر طلایی ایران در نروژ با حضور دوباره روی تشک طولانی‌تر از حد معمول نشده است؟، تصریح کرد: چرا، زیاد می‌شود. حقیقتا همین‎‌طور است. کامران و امیرحسین در مسابقات لیگ کشتی گرفتند، فقط حسن یزدانی در لیگ نبود. برنامه ما حضور اینها در مسابقه با آمریکا بود که به هم خورد و ما باید سریع تصمیم می‌‌گرفتیم اما هیچ تورنمنتی در اسفند و فروردین ماه نبود که پاسخگوی این سه نفر باشد و اعزام شوند. آنها به نزدیک‌ترین تورنمنت اعزام خواهند شد، ضمن اینکه با تمرینات مسابقه‌ای که در اردو برای‌شان می‌گذاریم سعی می‌کنیم این نقیصه را تا جایی که می‌شود جبران کنیم.

* بعید است استیوسون به جهانی بیاید
عضو سابق تیم ملی کشتی آزاد در خصوص اینکه فکر می‌کند گیبل استیوسون آمریکایی در سال ۲۰۲۲ یکی از حریفان امیرحسین زارع باشد یا اینکه همچنان طبق قرارداد جدیدش پیش خواهد رفت؟، گفت: الان نمی‌توانم در موردش اظهارنظر کنم چون در ریز این موضوع قرار ندارم. ولی تا جایی که شنیدم او قراردادی بسته و بعید می‌دانم به خاطر قرارداد مالی‌اش بخواهد در کشتی حضور داشته باشد. هرچند هم اگر قرار باشد به جهانی سال آینده بیاید حتما قوانین کشتی آمریکا به شکلی است که باید حتما در انتخابی حضور داشته باشد بنابراین ما دو سه ماه قبل از جهانی متوجه این خواهیم شد که در جهانی صربستان حضور دارد یا نه.

وی همچنین در مورد مبارزه دوستانه کایل اسنایدر و جی‌دن کاکس آمریکایی که به تازگی برگزار شده است، عنوان کرد: فیلم کامل این کشتی را ندیدم فقط نتیجه را متوجه شدم. باید در روزهای آینده فیلم کشتی‌شان را ببینم. چون مسابقات انتخابی تیم ملی در آمریکا و روسیه تعیین کننده ملی‌پوشان‌شان هست، حتما دو سه ماه قبل از جهانی تکلیف اوزان مختلف‌شان مشخص می‌شود و این در خبرها می‌آید. با یک مسابقه فکر نمی‌کنم آنها تصمیم‌گیری کنند. ما زمان برای آنالیز آنها داریم. پیش‌بینی‌ام این است که چون وزن ۹۲ کیلوگرم المپیکی نیست و کاکس هم برای المپیک برنامه دارد، بخواهد از همین حالا در ۹۷ کیلو کشتی بگیرد. شنیدم وزنش هم سنگین است و باتوجه به قوانین اتحادیه جهانی در مورد وزن‌کشی، وزن کم کردن هم مشکلات خاص خودش را دارد. درهرصورت باید تا انتخابی تیم ملی آمریکا صبر کنیم تا متوجه شویم چه کسانی و در چه اوزانی ملی‌پوش این کشور می‌شوند.

*به غیبت روسیه در جهانی فکر نمی‌کنیم
پژمان درستکار در مورد محرومیتی که اتحادیه جهانی برای روس‌ها در نظر گرفته و اینکه آیا روی تفکرات کشتی‌گیران ایران در مورد حریفان احتمالی‌شان در جهانی پیش رو تاثیرگذار است، تاکید کرد: ما اصلا این‌طوری فکر نمی‌کنیم. روسیه قدرت اول کشتی جهان است و کیفیت کشتی جهان را بالا می‌برد. نبودنش به کیفیت مسابقات آسیب می‌زند. من امیدوارم که آنها باشند، ضمن اینکه ما همیشه تمرین می‌کنیم برای بهترین‌ها، نه اینکه بچه‌ها بخواهند مسئله‌ای را دور بزنند و به نبودن حریف فکر کنند. ما برای اینکه با بهترین‌ها مبارزه کنیم، تمرین می‌کنیم. امیدوارم که مشکلات‌شان برطرف شده و کشتی‎گیران روس هم در مسابقات شرکت کنند. اینکه درنهایت آخرش این است که اگر اجازه ندهند روس‌ها بیایند احتمال دارد کشتی‌گیران‌شان در کشورهای استقلال یافته حضور پیدا کنند. شاید هم حضور آنها مثل المپیک بدون نام و پرچم کشورشان باشد. البته من فکر می‌کنم تا جهانی مشکل‌شان برطرف شده و تمرینات ما هم برهمین اساس است که آنها در مسابقات هستند. بچه‌های ما اینطور فکر نمی‌کنند که روس‌ها در مسابقات نیستند.

*باتوجه به صلاح ورزش و کشتی در مورد جهانی و آسیایی تصمیم می‌گیریم
سرمربی تیم ملی آزاد در خصوص انتخاب تیم‌ها برای شرکت در دو مسابقه جهانی و بازی‌های آسیایی باتوجه به فاصله نزدیک دو رویداد، عنوان کرد: ما باید بایستیم تا پایان مسابقات جام تختی که چرخه‌مان تکمیل شود و من بعد اظهارنظر کنم. با توجه به زمان و ترکیب تیم ملی که پس از چرخه درمی‌آید می‌توان در این مورد صحبت کرد. اگر اکنون در این خصوص خیلی ریز صحبت کنم ممکن است خلاف چرخه شود. مسابقات قهرمانی آسیا یک مرحله از چرخه و تعیین‌کننده است. اگر داریوش حضرتقلی، مهدی یگانه جعفری، یونس امامی و رحمان عموزاد در آسیایی اول شوند، اینها منتخب ما طبق چرخه هستند. اگر اول نشوند، در جام تختی کشتی‌گیران به اینها اضافه می‌شوند، مدال‌داران جهانی نروژ هم در جام تختی به چرخه اضافه می‌شوند و در کوران جام تختی که یکی از مراحل مهم ما در چرخه است، قرار گرفته و با هم مبارزه می‌کنند و بعد از آن ما تصمیم می‌گیریم که چه کاری برای ورزش کشور و کشتی به صلاح است و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر