1

مسکو

  • کد خبر : 366733
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۴۱

مسکو پایتخت روسیه ، شهر زیبایی است که با تاریخ و فرهنگ این کشور عجین شده است ، شهری که آن را با کلیسا های زیبا و گنبد های رنگارنگ ، میدان سرخ ، کاخ بزرگ کرملین و موزه‌های دیدنی و متعدد میتوان شناخت . گوشه و کنار این شهر تاریخی میزبان جاذبه ‌های گردشگری […]

مسکو پایتخت روسیه ، شهر زیبایی است که با تاریخ و فرهنگ این کشور عجین شده است ، شهری که آن را با کلیسا های زیبا و گنبد های رنگارنگ ، میدان سرخ ، کاخ بزرگ کرملین و موزه‌های دیدنی و متعدد میتوان شناخت . گوشه و کنار این شهر تاریخی میزبان جاذبه ‌های گردشگری و آثار معماری باشکوه است که شما گردشگران میتوانید باسفر به روسیه به بازدید از این زیبایی ها بپردازید ،شهری که در آن حتی ایستگاه ‌های مترو هم به زیبایی قصرهای مجلل تزیین شده‌اند، ضمنا این شهر یکی از سرزنده ‌ترین و پرهیجان ‌ترین شهرهای روسیه و اروپا است که بیش از ۱۰ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند ، جاذبه‌ های زندگی شهری مثل مراکز خرید بزرگ و باشکوه ، در خیابان‌های جذاب و دیدنی آن به چشم می‌ خورند.

در مسکو میدان سرخ که شهرت جهانی دارد قلب گردشگری مسکو و شاید از نخستین مقصد توریستی هر گردشگری است که به این شهر می آید. در میدان سرخ کلیسای معروف سنت باسیل، موزه تاریخ ملی، یادبود لنین رهبر انقلابی انقلاب روسیه و بخشی از دیوار کاخ کرملین قرار دارد. اما کسانی که به مسکو می روند حتماً خیابان آربات قدیم در مسکو را در یکی از برنامه های خود قرار می دهند. این خیابان دیدنی مملو از فروشگاه ها و به ویژه سوغاتی فروشی هایی است که قیمت های آن برای خرید مناسب است.

اما کاخ کرملین یکی از دیدنی های شهر مسکو است که نباید آن را از دست بدهید ، اما مکان های دیگری که در مسکو قابل دیدن است عبارتند از تأتر بلشوئیی، گالری ترتیاکو، موزه پوشکین، قبرستان نوادویچی، خیابان آربات جدید، خیابان تورسکایا، پارک گورکی، پارک پیروزی، سکوی وروبیووی گوری جایی است که می توانید مسکو را از بالا به خوبی ببینید و یک دیدگاه پانارما از این شهر خواهید داشت و در ادامه کولومنسکویی، کتابخانه ملی روسیه و همین طور بنای زیبا و عظیم دانشگاه مسکو از آن جمله اند.   تاریخ  این شهر به نام رودخانه مسکو نامیده شده ‌است. در روسی قدیم به آن، گراد مسکو یعنی شهر کنار رود می‌گفتند، نخستین اشاره به نام این شهر در سال ۱۱۴۷ دیده می‌شود زمانی که یوری دالگاروکی شاهزاده ناوگورود سورسکی را با این جملات فراخواند: «ای برادر، نزد من آی، به مسکو.» ۹ سال بعد، در سال ۱۱۵۶ شاهزاده یوری دالگاروکی روستوف دستور ساخت یک دیوار چوبی یعنی کرملین را داد دیواری که شهر تازه ‌بنیاد را محصور می‌ساخت و پس از آن چندین بار نیازمند بازسازی شد. طی حملات سال‌های ۱۲۳۷-۱۲۳۸ مغولان این شهر را سوزانده و با خاک یکسان کرده و ساکنانش را کشتند و اینکه در دوران پس از آن، مسکو بازسازی شد و در ۱۳۲۷ پایتخت امیرنشین مستقل ولادیمیر سوزدال گشت. موقعیت مطلوب آن بر سرچشمه رودخانه ولگا به توسعه پایدار آن کمک کرد و رفته‌ رفته این شهر به یک امیرنشین با ثبات و مرفه به نام دوک ‌نشین اعظم مسکو تبدیل شد و طی سال‌های پیاپی شمار زیادی از پناهندگان را از سراسر روسیه جذب کرد.

عکاس: مهسا سربازی

خبرنگار: مرتضی شکری

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366733

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر