1

تجمع کارگران معدن در رودبار

  • کد خبر : 367198
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷

گفته می‌شود کارگران معترض در تمام این روزها در ساعت کار در محوطه معدن تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار افق؛  اعتراض کارگران نگهبان این واحد معدنی تعطیل شده در ارتفاعات شهرستان رودبار حدفاصل کیلومتر ۲۰ محور جاده لوشان به جیرنده دراستان گیلان از صبح روز سه شنبه دهم اسفند ماه شروع و تا امروز ادامه داشته است.

گفته می‌شود کارگران معترض در تمام این روزها در ساعت کار در محوطه معدن تجمع کرده‌اند.

از قرار معلوم علت اعتراض این کارگران که بصورت پیمانکاری در معدن سنگرودT واحد البرز غربی کار می‌کنند، به دستمزد و حق بیمه پرداخت نشده مربوط می‌شود.

کارگران معترض می‌گویند که تعویق حقوق کارگران پیمانی با احتساب حقوق اسفند ماه به ۳ ماه می‌رسد که تا این لحظه به دلیل نبود منابع مالی پرداخت نشده است.

همچنین برپایه اظهارات کارگران پیمانکاری واحد زغالسنگ البرز غربی، بیمه کارگران نگهبان این معدن هر ماه به طور کامل به تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شود و به همین دلیل سوابق بیمه‌ای آن‌ها نیز با مشکل روبرو شده است.

به گفته کارگران معترض، کارفرمای شرکت پیمانکار در پاسخ به اعتراض کارگران می گوید که منابع مالی کافی برای پرداخت حقوق کارگران در اختیار ندارد.

کارگران با بیان اینکه طبق قرار داد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه عیدی وسنوات پایان سال پرداخت کند، افزودند: بعد از سه روز تجمع متاسفانه هیچ مسئولی در شهرستان واستان پاسخگوی مطالبات ما نبوده است وما همچنان بلاتکلیف هستیم.

گفتنی است؛ فعالیت استخراج معدن زغال سنگ سنگرود به غنوان بزرگترین واحد معدنی تولید زغالسنگ استان گیلان در ارتفاعات شهرستان رودبار به بهانه غیراقتصادی بودن، از سال ۹۳ متوقف شده است ودر حال حاضر ۲۵ کارگر نگهبان بدون امکانات با نظارت شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران مشغول نگهبانی از اموال این واحد معدنی هستند.

خبرنگار: میرعلی محمد میربابایی
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367198

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر