3

هرکجا آذریها حضور داشته باشند پیوندشان با دین محکم خواهد بود

  • کد خبر : 36753
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷

صرفنظر ازبرخی دخالت‌های بیگانگان روابط بین دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان پایدار خواهد ماند.

افق:(ofoghnews.ir) دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با الگار ابراهیم اوقلی رئیس مؤسسه دوام جمهوری آذربایجان گفت: صرفنظر ازبرخی دخالت‌های بیگانگان روابط بین دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان پایدار خواهد ماند.

علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یک روز پیش از شروع اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی در دیدار با الگار ابراهیم اوغلی رئیس مؤسسه دوام (دفاع از اعتقادات دینی) و عضو هیئت رئیسه خانه احزاب اجتماعی پالاتا از جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه میان ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات زیادی از نظر اسلامی-مذهبی وجود دارد گفت: ایران و جمهوری آذربایجان کمتر از دو قرن قبل با هم در قالب یک کشور بودند اما به واسطه مسائل تاریخی و جنگ‌هایی که پیش آمد از هم جدا شدند ولی مرزهای جغرافیایی امروز مانع از ارتباط قوی‌مان نمی‌شود و به طور حتم این دو کشور رابطه منسجم و پایداری با هم خواهند داشت.

وی افزود: امیدوارم در روند روابط دو کشور خللی ایجاد نشود. زیرا معتقدم هرکجا آذریها حضور داشته باشند پیوندشان با دین محکم خواهد بود لذا اقداماتی که در شرایط فعلی در آذربایجان صورت می‌گیرد تعجب‌آور است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: صرفنظر از دخالت‌های بیگانگان در جمهوری آذربایجان و تلاش برای دین‌زدایی در این کشور روابط بین دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان برای همیشه پایدار و ثابت خواهد ماند و امیدواریم به برکت بیداری اسلامی این موضوع بیشتر از گذشته شود و ارزش‌های اسلامی در آذربایجان بار دیگر احیا شود. زیرا ما از روندی که در این کشور در حال رخ دادن است ناراحتیم.

شایان ذکر است در این مراسم الگار ابراهیم اوغلی عضو هیئت رئیسه خانه احزاب اجتماعی پالاتا با اشاره به اینکه موضوع بیداری اسلامی در آذربایجان جزو موضوعات اساسی است، گفت: موضوع بیداری اسلامی در جمهوری آذربایجان از سوی مردم مورد توجه بوده است و امیدواریم این اجلاس بتواند توفیقات بزرگی را برای برگزاری رابطه میان دو کشور ایران و آذربایجان فراهم کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر