2

یونکر در سمت ریاست منطقه یورو ابقاء شد

  • کد خبر : 36794
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۳

ما درحال حاضر سرگرم تدوین موافقتنامه ای هستیم و درباره خطوط اصلی آن به توافق رسیده ایم.

افق:(ofoghnews.ir) وزیران دارایی منطقه یورو در نشست خود در بروکسل درباره کمک به اسپانیا به توافق رسیدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، پیر مسکوویسی وزیر درایی فرانسه تاکید کرد عملی کردن تصمیات اتخاذ شده در نشست اخیر سران اروپا باید در اولویت قرار گرفته شود. مسکوویسی گفت:« از بیست و هشتم و بیست و نهم ژوئن گذشته اروپا مسیر جدیدی را در پیش گرفته که فرانسوا اولاند آن را تغییرجهت دوباره برای شکل گیری اروپا و ثبات در تکامل شکل گیری اتحادیه اروپا می نامد. اینک نقش ما این است که این تصمیم را عملی کنیم. »
با وجود این طی روزهای اخیر رم و مادرید باردیگر موجب نگرانی بازارها شده اند. همچنین مسئله نظارت بر بانکها نیز از مباحث مهم نشست است .
لوک فرایدن وزیر دارایی لوکزامبورگ گفت :«این بانکها باید دوباره در وضع مناسب قرار گیرند و به همین منظور به تغییر ساختار خود نیاز دارند. ما درحال حاضر سرگرم تدوین موافقتنامه ای هستیم و درباره خطوط اصلی آن به توافق رسیده ایم. این موافقتنامه شروطی را برای بانکهایی تعیین می کند که خواهان کمک مالی هستند».
همه وزیران اروپایی بر این امر اتفاق نظر دارند که به ادغام بیشتر اروپایی نیاز خواهد بود.
در این نشست وزیران دارایی به توافق رسیدند که به اسپانیا مهلت بیشتری بدهند تا کسری بودجه خود را کاهش دهند. هدف اسپانیا رساندن میزان کسری بودجه خود به سه درصد تولید ناخالص داخلی تا سال دوهزار و چهارده به جای دو هزار و سیزده خواهد بود.
توافق دیگر اختصاص مبلغ سی میلیارد یورو به بانکهای اسپانیایی تا پایان ماه ژوئیه عنوان شده است. به علاوه ژان کلود یونکر نیز باردیگر در راس منطقه یورو ابقا شد. به این ترتیب یونکر لوکزامبورگی دو سال و نیم دیگر در این سمت می ماند.
منطقه یورو بر اهمیت تصمیمات گرفته شده در نشست اخیر سران اروپا تاکید کرد. کمیسیون اروپا از ماه سپتامبر آینده پیشنهادهای عینی خود را برای ساز و کاری متمرکز جهت نظارت بر بخش بانکی تا پایان سال ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر