1

خداحافظی ستاره تیم‌ملی ایران در آمریکا +تصویر

  • کد خبر : 373054
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

حضور محمد خاکپور در لیگ آمریکا و خداحافظی از فوتبال در این کشور یکی از اتفاقات جالب در تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود.

عکس| خداحافظی ستاره تیم‌ملی ایران در آمریکا

محمد خاکپور یکی از مدافعان تیم ملی در جام جهانی ۹۸ بود؛ بازیکنی که اگرچه یک فصل برای پرسپولیس بازی کرد، اما هیچ گاه به عنوان ستاره سرخابی ها در فوتبال نامش مطرح نبود. او یکی از ستاره های تیم منحل شده بهمن تهران بود که به واسطه عملکرد خوبش به تیم ملی رسید و در جام جهانی هم بازی های خوبی را به نمایش گذاشت.

خاکپور بعد از جام جهانی ۹۸ مدتی در لیگ آزادگان برای بهمن کرج توپ زد اما چند ماه بعد ایران را به مقصد آمریکا ترک کرد. او در آن مقطع با پیشنهادی از تیم مترواستارز نیویورک مواجه شد و همین موضوع سابقه حضور در لیگ MLS آمریکا را هم در کارنامه خاکپور به ثبت رساند.

خاکپور چند سال قبل خودش در مصاحبه‌ای به اتفاقاتی که منجر به رفتنش به لیگ آمریکا شد، اشاره کرد و گفت: «اولش لس‌آنجلس گلکسی به من پیشنهاد داد اما چون آن زمان خیلی سخت به ایرانی‌ها ویزا می‌دادند من نتوانستم در موعد مقرر آنجا بروم. همین شد که مربی لس‌آنجلس برکنار شد، همان مربی که مرا می‌خواست. جدا از مسائل فنی، لس‌آنجلس گلکسی مرا به این دلیل می‌خواست که جمعیت ایرانی حاضر در لس‌آنجلس را به ورزشگاه بکشاند و با یک تیر دو نشان بزند. وقتی مربی گلکسی را برکنار کردند، مرا فرستادند مترو استارز. بورا میلوتونویچ سرمربی‌اش بود، یکی از مربیان بزرگ دنیا. سال اول خیلی خوب برای مترواستارز بازی کردم، آنقدر خوب که نیویورک تایمز یک مقاله درباره من نوشت و به تمجید از بازی من پرداخت. سال دوم مسائلی در تیم ملی پیش آمد که تصمیم گرفتم دیگر فوتبال بازی نکنم.»

خاکپور در آن مقطع با وجود اینکه سن و سال زیادی هم نداشت اما به واسطه جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی دیگر دعوت نشد و به همین خاطر در یک تصمیم عجولانه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. او جزو معدود بازیکنان ایرانی محسوب می‌شود که خارج از کشور از فوتبال خداحافظی کرده است.

عکس| خداحافظی ستاره تیم‌ملی ایران در آمریکا

جالب اینکه خودش می‌گوید بعد از دو فصل حضور در مترواستارز پیشنهادی از باشگاه الوحده امارات داشته و حتی برایش بلیت فرانسه بابت شرکت در اردو را نیز برایش ارسال کرده بودند، اما این مدافع باتجربه تصمیم خود را برای خداحافظی گرفته بود و وارد دنیای مربیگری و آموزش شده است.

خاکپور حالا سال‌ها است در کالیفرنیای آمریکا زندگی می‌کند و به مربیگری در باشگاهی که خودش تاسیس کرده مشغول است. او یک دوره بابت سرمربیگری تیم ملی امید به ایران آمد اما بعد از تلاش نافرجام برای رساندن امیدهای ایران به المپیک دوباره به آمریکا برگشت و مشغول به مربیگری پایه‌ها در این کشور است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر