1

امیدواریم اجلاس تهران نقطه عطفی در تاریخ نهضت عدم تعهد باشد

  • کد خبر : 37313
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰

جنبش عدم تعهد باید با درک شرایط جدید به بازنگری در ساختار و اصلاح محتوای خود بپردازد.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: در شرایطی که جهان به سوی چند قطبی پیش می رود جنبش عدم تعهد باید با درک شرایط جدید به بازنگری در ساختار و اصلاح محتوای خود بپردازد.
به گزارش خبرنگار ما؛ آقای ولایتی در نخستین کنفرانس علمی بین المللی پیرامون جنبش عدم تعهد که در مرکز همایش بین المللی رایزن در حال برگزاری است افزود: جنبش عدم تعهد به منظور رهایی از استعمار و دوری از قدرتهای سلطه گر شکل گرفت که در آن رفته رفته بخش اعظمی از کشورهای مستقل و جهان سوم که نمی خواستند زیر سلطه دیگران باشند عضو شدند.
ولایتی افزود: امروز شرایط دنیا با ۶۰ و حتی ۳۰ سال گذشته که آمریکاییها تصور می کردند قدرت بلامنازع جهان هستند فرق کرده به گونه ای که امروز روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق نقش خود را برجسته می بیند ، چین یک ابرقدرت است و اتحادیه اروپا با وجود مشکلاتش در آرزوی نقش موثر است و برزیل و هند نیز در پی عضویت در شورای امنیت هستند و جهان اسلام نیز با بیداری اسلامی دگرگون شده است بنابراین جنبش عدم تعهد نیز باید برای ایفا کردن نقشی در آینده جهان برای خود فکری کند.

وی یکی از مشکلات اساسی جنبش عدم تعهد را ثابت نبودن دبیرخانه آن عنوان کرد و گفت: اینکه دبیرخانه هر سه سال به شکل سیار جابجا می شود کمکی به جنبش نیست و باید آن را دائمی کرد.
مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد شهریور ماه در تهران گفت : جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهایی برای پویایی نقش جنبش عدم تعهد در این اجلاس خواهد داشت و امیدواریم اجلاس تهران نقطه عطفی در تاریخ نهضت عدم تعهد باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]