5

آمریکا ۵۵ میلیارد دلار صرف سلاح‌های هسته‌ای خود می‌کند

  • کد خبر : 21378
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹

“آمریکا در حال حاضر ۵۵ میلیارد دلار صرف تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای خود می‌کند رقمی که ده برابر بودجه رسمی سازمان ملل متحد است.”

آمریکا در حال حاضر ۵۵ میلیارد دلار صرف تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای خود می‌کند رقمی که ده برابر بودجه رسمی سازمان ملل متحد است.”

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در یک نشست خبری به تشریح جزئیات سفر خود و هیئت حقوق بشری قوه قضائیه به نیویورک و حضور در سازمان ملل متحد پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: سفری هفته گذشته به آمریکا داشتیم که این سفر به‌منظور شرکت در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شد که محوریت هیئت ایرانی را  دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بر عهده داشت.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس تصریح کرد: قرار بود که کمیته سوم مجمع سازمان ملل قطعنامه‌ای ضدایرانی در رابطه با حقوق بشر ما صادر کند و ما بنا داشتیم که از راه دیپلماسی عمومی به موضوع ورود کرده و با برقراری ارتباطاتی پشت پرده قطعنامه‌های دروغین ضدایرانی آمریکا و غرب علیه کشورمان را برملا کنیم.

الهیان ادامه داد: البته در جریان این سفر جلسات متعددی نیز با سفرای کشورهای اسلامی و کشورهای جنبش عدم تعهد داشتیم به نحوی که در جلسه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، اعضای این جنبش مخالفت خود را با قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل اعلام کردند.

وی با بیان اینکه سوریه، چین، کوبا و روسیه مهمترین کشورهایی بودند که در قالب جنبش عدم تعهد با قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل مخالفت کردند، تأکید کرد: در جلسه کشورهای عضو عدم تعهد که ریاست آن را مصر به‌عهده داشت، رئیس جلسه اعلام کرد که موضع جنبش عدم تعهد مخالفت با قعطنامه حقوق بشری و ضدایرانی سازمان ملل است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اضافه کرد: نمایندگان برخی کشورها در جریان مذاکرات با ما اعلام می‌کردند که کشورشان از سوی آمریکا و غرب رای امضای قطعنامه‌های ضدایرانی تحت فشار قرار دارد؛ البته ذکر این نکته هم قابل توجه است که برخی کشورها به خاطر ندادن رأی مثبت به قطعنامه‌های ضدایرانی، در جلسات رأی گیری شرکت نمی‌کردند.

الهیان خاطرنشان کرد: در قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل ۸۵ کشور رأی موافق، ۳۲ کشور رأی مخالف و ۵۹ کشور هم رأی ممتنع دادند؛ صدور سه قعطنامه ضدایرانی در کمتر از یک هفته نشان از توطئه غرب و عمق هراس آنها از روند پیشروی انقلاب اسلامی در سطح جهان بود. چراکه آنها قصد داشتند که نفوذ جمهوری اسلامی در عمق کشورهای منطقه را از طریق صدور قطعنامه پوشالی کاهش دهند اما موفق نشدند.

وی افزود: کارشناسان آمریکایی در زمانی که ما در نیویورک حضور داشتیم اعلام می‌کردند که آمریکا به واسطه قطعنامه‌های ساختگی تلاش دارد که شیپور جنگ علیه کشورمان را بدمد، موضوع مخالفت‌های داخلی در آمریکا با قطعنامه‌های ضد ایرانی به نحوی پیش رفت که حتی یک یاز سازمان‌های مردم نهاد آمریکا که بسیار شناخته شده است در این باره با صدور بیانیه‌ای مهم، اقدامات ضدایرانی کاخ سفید را محکوم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تشریح جزئیات سفرش به نیویورک با بیان اینکه نمایندگان برخی کشورها در سازمان ملل در جلسات با ما می‌گفتند که شما با توجه به اشغال کشورهای همسایه خود و وجود رژیم صهیونیستی در منطقه، باید از تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای برای دفاع از خود برخوردار باشیم، گفت: هیئت ایرانی در پاسخ به این گونه اظهارات اعلام می‌کرد که اساسا ایران با سلاح‌های کشتار جمعی مخالف است و این گونه سلاح‌ها را در تضاد با اخلاق و حقوق انسانی می‌داند لذا دراین مسیر حرکت نکرده و با تولید این گونه سلاح‌ها توسط کشورهای دیگر نیز مقابله می‌کند.

الهیان اضافه کرد: پمپاژ یک باره تهدید علیه ایران فقط با تهدید پاسخ داده خواهد شد و بنا بر فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهد لذا طرح کاهش روابط با رژیم سلطنتی انگلیس نیز در راستای همین استراتژی دفاعی بود و ما تهدید آمریکا و انگلیس علیه کشورمان را با تهدید پاسخ دادیم.

وی اشاره‌ای هم به تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی به بهانه سناریوی مضحک ترور سفیر سعودی در واشنگتن داشت و در این زمینه تصریح کرد: آمریکا و عربستان قصد داشتند که با استفاده از تصویب قطعنامه‌ای ضد ایرانی، قطعنامه دیگری را در شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان مطرح کنند؛ آنها باید بدانند که ملت ، دولت و مجلس ایران در مقابل تهدیدات کوتاه نمی‌‌آیند و ما تهدیدات را فقط با تهدید پاسخ می‌دهیم.

“در جریان این سفر متوجه شدیم که نمایندگان آمریکا و سازمان ملل ترس شدیدی نسبت به واکنش کشورمان در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی دارند؛ آنها می‌ترسیدند که ایران در پاسخ به تهدیدات اسراییل، واکنشی در خلیج فارس داشته باشند به نحوی که حتی می‌گفتند که تهدیدات اخیر اسراییل به ما ربطی ندارد و ایران نباید به منافع ما در خاورمیانه لطمه بزند اما آنها باید بدانند که رژیم صهیونیستی سگ نگهبانشان در منطقه است و این طور نیست که اگر روزی اسراییل ایران را تهدید کرد، منافع آمریکا در منطقه امنیت داشته باشد.”

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در جریان این سفر جلسه‌ای هم با دبیرکل سازمان ملل داشتیم که در آن رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اعتراض کشورمان نسبت به صدور قطعنامه‌های ضدایرانی را به وی اعلام و به بان‌کی‌مون گفت که شما نباید پای هر قطعنامه‌ای را امضا کنید. البته در همان جلسه از دبیرکل سازمان ملل دعوت کردیم که به ایران بیاید و وی در پاسخ گفت که پس از سفر خانم پیلای رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل به تهران که قرار است سال آینده انجام شود، آمادگی دارد که وی هم به تهران بیاید.

الهیان با بیان اینکه ما بنا داریم که در پاسخ‌های تهدیدآمیز خود به تهدیدات غرب از ظرفیت مجلس هم استفاده کنیم، تأکید کرد: قرار است که این کمیته حقوق بشر مجلس گزارشی از وضعیت حقوق بشر در آمریکا تهیه و ‌آن را به سازمان ملل و شورای حقوق بشر ارائه کند.

آمریکا در حال حاضر ۵۵ میلیارد دلار صرف تولید و نگهداری سلاح‌های هسته‌ای خود می‌کند رقمی که ده برابر بودجه رسمی سازمان ملل متحد است.”

وی اشاره‌ای هم به موضوع بمباران شیمیایی برخی مناطق کشورمان در دوران جنگ تحمیلی داشت و در این زمینه گفت که مجلس از وزارت خارجه و دستگاه قضایی می‌خواهد که پرونده حملات شیمایی به کشورمان را به منظور دریافت غرامت دنبال کند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در ادامه تشریح جزییات سفر هیئت ایرانی به آمریکا گفت: گروهک منافقین تلاش دارد که لابی‌هایی با کنگره آمریکا داشته و نام این گروهک را از گروه‌های تروریستی خارج کند، اعضای این گروهک حتی در این زمینه جلساتی هم با اعضای کنگره آمریکا داشته‌اند لذا ممکن است که آمریکا منافقین را از گروهک‌های تروریستی خارج کند. البته حمایت آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای همه روشن شده و حتی سال گذشته پنتاگون در نامه‌ای سری به ارتش آمریکا اجازه داد که عملیات خرابکارانه در آمریکا انجام دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: در عین حال قرار بود که کمیته حقوق بشر مجلس سفری هم به برزیل داشته باشد چرا که ما قبلا در نامه‌ای با رئیس جمهور جدید برزیل گفت و گو کردیم؛ پس از انتخاب خانم روسف در برزیل ، منافقین و ضدانقلاب تلاش داشتند که با اتهام‌زنی به ایران روابط کشورمان با برزیل را به هم بزنند لذا پیرو این اقدامات، حقوق بشر در نامه‌ای به رئیس جمهور جدید برزیل موضوعات حقوق بشری را صراحتا بیان کرده و از رئیس جمهور برزیل پاسخ گرفت که ما آماده گفت‌وگو هستیم لذا در همین راستا و اظهار تمایل رئیس جمهور برزیل وزارت امور خارجه تلاش کرد که سفری به برزیل داشته باشیم اما همانطور که پیش بینی می‌شد لابی صهیونیستی در مجلس و دولت برزیل فعال است و مانع از انجام این سفر شد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=21378

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر