4

چین آماده جنگ شد

  • کد خبر : 373722
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

مهر : شی جین پینگ از ارتش چین خواسته است تا بر آمادگی برای جنگ تمرکز داشته و آمادگی جنگی داشته باشند.

چین آماده جنگ شد

به گزارش گاردین، سخنگوی حزب کمونیست چین اعلام کرده است که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور به ارتش آزادیبخش خلق گفته است برای آماده شدن، تمام انرژی خود را روی جنگ متمرکز کنید.

به گفته سخنگوی حزب کمونیسم، شی گفته است که ارتش باید آموزش نظامی را برای آمادگی برای جنگ تقویت کند. شی در کنگره اخیر حزب کمونیسم نیز نسبت به «طوفان های خطرناک در افق پیش رو» هشدار داده بود.

به نقل از رئیس جمهور چین گفته شده است: «تمام انرژی [خود] را روی جنگیدن متمرکز کنید، روی جنگیدن سخت کار کنید و توانایی [خود] را برای پیروزی بهبود بخشید. ارتش باید قاطعانه از حاکمیت ملی و امنیت ملی دفاع کند، زیرا چین در وضعیت امنیتی نامطمئن قرار دارد.»

دستورات شی برای آماده باش جنگ تازگی ندارد. او پیشتر نیز در سال ۲۰۱۳، بلافاصله پس از به دست گرفتن قدرت، و بار دیگر در سال ۲۰۱۷ که برای دومین بار قدرت را بدست گرفت، بر آماده سازی ارتش برای جنگ تاکید کرده بود، هرچند در حال حاضر تحلیلگران سیاسی می گویند که شی جین پینگ این بار به طرز چشمگیری هشدارهای جنگی خود را افزایش داده است. رئیس جمهور چین پیشتر نیز در بازدید از مرکز فرماندهی ارتش در سال ۲۰۱۶ به افسران نظامی گفته بود که در جنگ وفادار و شجاع و قادر به پیروزی حاضر شوید.

شی در بیستمین کنگره حزب کمونیسم چین نیز که ماه گذشته در پکن به پایان رسید، به حمایت فزاینده امریکا از تایوان حمله کرد و «دخالت خارجی» را عامل تشدید تنش‌ها دانست. او الحاق تایوان را بخش مهمی از میراث خود می‌داند و در سخنرانی افتتاحیه خود در کنگره گفت: «ما هرگز قبول نمی کنیم که در برابر تایوان از توسل به زور دست برداریم.»

جو بایدن بارها متعهد شده است که در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا از این جزیره دفاع خواهد کرد. پس از آنکه «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس امریکا در ماه اوت از تایوان بازدید کرد، تنش ها در منطقه بالا گرفت و ارتش آزادیبخش خلق چندین کشتی جنگی و هواپیما را به خط میانی تایوان به عنوان مرز غیررسمی با چین نزدیک کرد.

دو روز پیش از این نیز، «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین بر تقویت توانایی‌های ارتش آزادی بخش خلق و آمادگی برای اقدام نظامی تأکید کرده بود و تلویزیون مرکزی چین به نقل از سخنان شیء جین پینگ گزارش داد: تقویت آموزش جامع نیروهای مسلح برای اطمینان از آمادگی آنها برای عملیات رزمی ضروری است. رئیس جمهور چین با اشاره به اینکه وضعیت امنیتی کشورش به شکلی فزاینده ای در شرایط حساسی به سر می برد، توضیح داده بود که فرماندهی ارتش آزادی بخش خلق این کشور باید نوآوری را در ارتش ترویج کند و ساز و کارهای قابل اعتمادی را شکل دهد تا نظامیان چینی بتوانند با کارایی بالا در نبردها شرکت کنند.

سخنان رئیس جمهور چین در حالی است که ژنرال «وی فنگه»؛ وزیر دفاع این کشور اخیراً وعده داده است که ارتش چین برای هرگونه جنگ آماده خواهد بود. وی گفت که چین با شرایط امنیت ملی سخت و دشوار مواجه بوده و برای ارتش مهم است که به دستورات شیء جین پینگ پایبند باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=373722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر