1

این جوان گران‌ترین مدافع فوتبال جهان می‌شود +تصویر

  • کد خبر : 374322
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

یوشکو گوآردیول در بیست سالگی موفق به ارائه بهترین نمایش خود با پیراهن تیم ملی کرواسی شد.

این جوان گران‌ترین مدافع فوتبال جهان می‌شود (عکس)

مردان زلاتکو دالیچ شب گذشته دست به کار بزرگی زدند و موفق شد بلژیک با تمامی ستاره‌هایش را با نتیجه تساوی بدون گل متوقف کنند تا در کنار مراکش به مرحله بعدی مسابقات جام جهانی برسند. در مرحله یک هشتم نهایی حالا آنها باید به مصاف ژاپن بروند که توانست در کمال ناباوری در گروه پنجم مسابقات بالاتر از اسپانیا و آلمان که حذف شد به مرحله حذفی صعود کند.

این موفقیت بزرگ برای فوتبال کرواسی در حالی ایجاد شد که آنها پس از یک نیمه اول خوب که می‌توانستند با پنالتی هم از حریف پیش بیفتند ولی داور مسابقه آن را با VAR رد کرد، در نیمه دوم تا آستانه حذف پیش رفتند و اگر لوکاکو مهاجمی زهردار مثل همیشه بود، حدقل یکی از سه موقعیت گل فوق‌العاده‌ای که به او رسیده بود، تبدیل به گل می‌شد.
در این بین یوشکو گوآردیول مدافع جوان کروات‌ها آنطور که رسانه‌های این کشور هم نوشته‌اند بی‌شک بهترین بازی خود را با پیراهن این تیم انجام داد. با فقط بیست سال سن او آرامش منحصربه فردی را در طول این مسابقه از خود به نمایش گذاشت. او مهاجمان تیم ملی بلژیک را به طور شگفت‌انگیزی مهار کرد و اگر تکل به موقع او در دقیقه ۹۲ چند صدم ثانیه زودتر از لوکاکو نبود، شب این ستاره نگون بخت شیاطین اروپا به شکل دیگری رقم می‌خورد. این عملکرد خارق‌العاده سبب شد تا این مدافع جوان نمره قابل توجه ۹٫۶ را از منتقدان پس از پایان دیدار برابر بلژیگ بگیرد.

گوآردیول که در سه بازی قبلی در کنار لاورن زوجی مستحکم در قلب خط دفاعی کرواسی ایجاد کرده، در ۱۷ سالگی برای اولین مرتبه به تیم ملی دعوت شد و حالا پس از سه سال با انتقال قرضی از دینامو به لایپزیش که با به دست آوردن جایگاه ثابت در این تیم هم برای این بازیکن جوان همراه شده و حالا قراردادش نیز تا سال ۲۰۲۷ با این تیم آلمانی تمدید شده، به یکی از مهره‌های مهم کروات‌ها در سال‌های آینده و تورنمنت‌های پیش رو تبدیل شده است.
نکته دیگر پیرامون گوآردیول ماسکی است که او در رقابت‌های جام جهانی به صورت دارد. این مدافع در آخرین روزهای منتهی به جام جهانی ۲۰۲۲ در ترکیب لایپزیش مقابل فرایبورگ برخوردی  با بازیکن ویلی اوربان بازیکن مجارستانی حریف داشت که سبب شکستگی بینی او شد و با گارد محافظ اجازه حضور در مسابقات را پیدا کند.

این یکی از تعیین‌کننده‌ترین لحظات دیدار کرواسی و بلژیک و البته سرنوشت جام جهانی بود؛ جایی که گوآردیول در دقیقه ۹۲ با تکلی سریع‌تر و دقیق‌تر از لوکاکو مهاجم شیاطین یک گل مسلم را خرید.

گوآردیول با ۱۹ و ۴ ماه و ۲۱ روز توانسته در ۱۹ سالگی خودش را به عنوان جوان‌ترین بازیکن کرواسی در یک تورنمنت مهم معرفی کند و کواچیچ را پشت سر بگذارد. او با وجود تمدید قرارداد با لایپزیش اخیرا با پیشنهادی ۹۰ میلیون یورویی از سوی چلسی مواجه شده که باشگاه آلمانی آن را رد کرده؛ با این حال و با توجه به نمایش‌های این بازیکن در جام جهانی باشگاه‌های بزرگ با مبالغ هنگفت‌تر به زودی سراغ او و مدیران باشگاهش خواهند آمد تا این استعداد جدید فوتبال کرواسی که از ۷ سالگی فوتبال را آغاز کرده و مراحل رشد را به طور درست
پشت سر گذاشته و حالا در اوج درخشش قرار دارد را جذب کنند.

یوشکو گوآردیول در مصاحبه‌ای کوتاه پس از پایان مسابقه اینطور درباره عملکرد خود در جریان پیروزی و صعود تیمش حرف زد:« من قهرمان نیستم، ولی خیلی خوشحالم که لوکاکو نتوانست گلزنی کند.»
او سپس درباره ماسک روی صورتش هم گفته است:« من با ماسک احساس راحتی دارم. شاید حتی با پایان مسیر حرفه‌ای این ماسک را درنیاورم.»
البته در نمایش تاریخی کرواسی مقابل بلژیک بازیکنان دیگری نظیر مودریچ، پریشیچ، کواچیچ و بروزوویچ با تجربه‌های بین‌المللی خودشان به کار دالیچ آمدند تا بار دیگر کرواسی در مرحله حذفی جام جهانی دیده شود؛ جایی که برای آنها شروع رویاپردازی‌هایشان است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=374322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر