2

کاهش زمان فرایند سرمایه‌گذاری در قشم به ۴۵ روز

  • کد خبر : 376317
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نگاه ویژه دولت برای کوتاه‌سازی فرایندها و حذف روند اداری زائد، گفت: در همین راستا نیز مراحل اخذ مجوزها و فرآیند سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم به ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.

کاهش زمان فرایند سرمایه‌گذاری در قشم به 45 روز

به گزارش خبرگزاری افق از قشم، افشار فتح اللهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت مناطق آزاد شکل گرفت و رئیس جمهوری برای رفع مشکل دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد دستورات صریحی صادر کرد که اجرای آن می‌تواند رونق اقتصادی در این مناطق را سرعت ببخشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه آزاد قشم تصریح کرد: انرژی ارزان و در دسترس، وجود تولید مازاد توسط نیروگاه های برق جزیره، معافیت های مالیاتی و مشوق های گمرکی در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین آلات مربوط به راه اندازی خطوط تولید، بخشی از مهمترین مزایای منطقه آزاد قشم برای حضور سرمایه گذاران است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به نگاه ویژه دولت برای کوتاه‌سازی فرایندها و حذف روند اداری زائد، گفت: در همین راستا نیز مراحل اخذ مجوزها و فرآیند سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم به ۴۵ روز کاهش پیدا کرده است.

فتح اللهی از تهیه ۵۰ طرح سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم خبر داد و بیان داشت: رونمایی از این ۵۰ طرح اولویت دار اقتصادی در حوزه های مختلف دهم اسفند همزمان با برگزاری نخستین همایش ملی فرصت های سرمایه گذاری قشم می تواند زمینه ساز حضور سرمایه گذاران و رونق اقتصاد وصنعت گردشگری جزیره شود.

وی از گردشگری به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های قشم نام برد و گفت: در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰ هزار گردشگر از ظرفیت های گردشگری طبیعی و تجاری جزیره بازدید کردند که می تواند ظرفیت خوبی برای رونق اقتصاد منطقه باشد.

این مقام مسئول ابراز داشت: در حوزه گردشگری با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری در جزیره طرح‌های اولیه برای پروژه‌هایی مانند احداث هتل های پنج ستاره، اماکن تفریحی و اقامتی، پارک آبی و دیگر موارد جهت استفاده سرمایه گذاران آماده شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه نفت و انرژی نیز به عنوان یکی از مزیت های اصلی موجود در منطقه نیز مطالعات اولیه برای جانمایی، تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای مختلف و زمان بازگشت سرمایه گذاری براساس اولویت ها صورت گرفته و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می گیرد.

فتح اللهی سرمایه گذاری در حوزه‌های پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، پرورش آبزیان، راه اندازی کارخانه‌های فرآوری محصولات شیلاتی و ایجاد منطقه تجاری حوزه صنایع دریامحور را نیز یکی از حوزه‌های دارای اولویت برای حضور سرمایه گذاران اعلام کرد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه گذاری و منطبق بر نیازهای اصلی جزیره قشم آماده شده است و بررسی مطالعات اولیه و تعیین اولویت های اقتصادی این طرح ها می تواند موجب آسودگی خاطر سرمایه گذاران علاقه مند باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: در مورد برخی از از این طرح های اولیه علاوه بر جانمایی، بخشی از روندهای اداری مربوط به اخذ مجوزهای لازم از سایر دستگاه‌ها، بدون ذکر نام سرمایه گذار و مالک پروژه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه گذاری طی شده و پس از ارزیابی‌های لازم و تایید توان مالی افراد، قابلیت واگذاری و اجرا وجود دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=376317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر